ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Έρχονται στα σούπερ μάρκετ οι ταμπέλες για τη μείωση τιμών κατά 5%

Εκδίδεται η σχετική υπουργική απόφαση και ως τις 30 Νοεμβρίου οι προμηθευτές αποφασίζουν αν και ποιες τιμές θα μειώσουν για έξι μήνες. Οι αντιστάσεις των εταιρειών στο σχέδιο για χαμηλότερο πληθωρισμό στα τρόφιμα.

Σήμερα, ή αύριο Τρίτη πρόκειται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα, με την οποία πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή οι νομοθετικές ρυθμίσεις, που ψηφίστηκαν από την Βουλή και με τις οποίες επιχειρείται η μείωση των τιμών.

Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν ότι η υπουργική απόφαση είναι έτοιμη και το χρονικό διάστημα που διέρρευσε από την ψήφιση των ρυθμίσεων, αξιοποιήθηκε, πρώτον, για να διαμορφωθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των σημάνσεων που θα τοποθετούνται στα προϊόντα - στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ – των οποίων οι τιμές θα μειωθούν κατά 5% για 6 μήνες και δεύτερον, και το σημαντικότερο να προετοιμαστούν οι επιχειρήσεις που έχουν αποφασίσει να συμμετάσχουν ή επιθυμούν να συμμετάσχουν, για να μπορέσουν να κάνουν την μείωση των τιμών.

Όπως είναι γνωστό, μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία προχωρήσουν σε μείωση τιμών. Η εν λόγω ρύθμιση αφορά μόνο τα τυποποιημένα προϊόντα, δηλαδή δεν αφορά τα οπωροκηπευτικά, το κρέας, εφόσον είναι κοπής τους καταστήματος, τα αλλαντικά και τυροκομικά προϊόντα που κόβονται στο κατάστημα και πωλούνται κατά την επιθυμία του πελάτη, ως προς το βάρος τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι σημαντικότερο «εργαλείο» που φαίνεται να διαθέτει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να πιέσει την αγορά για την αποκλιμάκωση του «πληθωρισμού των τροφίμων».

Ποιο είναι το σχέδιο

Όπως είναι γνωστό οι προμηθευτικές εταιρείες βγάζουν μία φορά τον χρόνο έναν τιμοκατάλογο -ή και δύο, εάν χρειαστεί. Και εν συνεχεία ανάλογα με τις τάσεις της αγοράς και της κατανάλωσης προχωρούν σε προσφορές, οι οποίες μάλιστα τις περισσότερες φορές είναι και σημαντικές, της τάξεως του 20% ή και 30%. Οι προσφορές αυτές διαρκούν όχι περισσότερο από 15 ημέρες. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι η ΕΛΣΤΑΤ στις μετρήσεις της δεν τις καταγράφει – η στατιστική υπηρεσία καταγράφει μόνο προσφορές διάρκειας 30 ημερών και πάνω.

Η μείωση λοιπόν του 5% για 6 μήνες θα καταγραφεί από την ΕΛΣΤΑΤ – ενώ οι προσφορές του 30% για 15 ημέρες δεν καταγράφονται. Έτσι, αυτό που ουσιαστικά ζητά το υπουργείο από την αγορά είναι ένα μέρος του κόστους των προσφορών τους να το ρίξουν για ένα εξάμηνο στους τιμοκαταλόγους. Έτσι, η μείωση θα καταγραφεί στον δείκτη τιμών καταναλωτή και ο «πληθωρισμός των τροφίμων» θα εμφανίσει κάμψη. Και η κυβέρνηση θα έχει κάθε λόγο να υποστηρίζει ότι επιταχύνεται η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Αυτός είναι ο βασικός λόγος εφαρμογής της συγκεκριμένης ρύθμισης.

Από την πλευρά τους, οι προμηθευτικές επιχειρήσεις, βιομήχανοι και εισαγωγείς, αντιτείνουν πως σ΄ αυτό το οικονομικό περιβάλλον δεν είναι δυνατόν μία επιχείρηση να δεσμευτεί για 6 μήνες – είναι μεγάλο το χρονικό διάστημα. Επ' αυτού το υπουργείο Ανάπτυξης υποστηρίζει ότι μία επιχείρηση που διαθέτει πολλούς κωδικούς, μπορεί να «δώσει» έναν ή δύο με εφάπαξ μείωση τιμής.

Παράλληλα, όμως οι επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι το 5% δεν θα έχει να τους προσθέσει τίποτα, δεδομένου ότι τη «σοβαρή δουλειά» στις πωλήσεις την κάνουν οι προσφορές. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μία προσφορά δύο εβδομάδων, δηλαδή 12 ημερών, προκαλεί πωλήσεις οκτώ εβδομάδων! Ως εκ τούτου, η χρηματοδότηση των προσφορών έχει ισχυρά αποτελέσματα και η μείωση του 5% έχει αμελητέα. Ωστόσο, όμως, θεωρείται βέβαιο ότι αρκετές επιχειρήσεις σκέφτονται σοβαρά την συμμετοχή τους σ΄ αυτή την προσπάθεια και το ερώτημα, εν προκειμένω, είναι ποιος θα είναι αριθμός των προϊόντων, των οποίων θα μειωθεί η τιμή. Από αυτόν τον – άγνωστο – αριθμό θα εξαρτηθεί και η επιτυχία ή αποτυχία του εγχειρήματος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζει η μείωση τιμών στα ράφια, σχέδιο επέκτασης και σε άλλα προϊόντα

Βέβαιο θεωρούν στην αγορά ότι η μείωση κατά 30% των παροχών από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ δεν θα αργήσει να επεκταθεί και σε κατηγορίες τροφίμων. Φθηνότεροι οι τιμοκατάλογοι, πιο «φτωχές» οι προσφορές.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φτωχός» ο Ιανουάριος στα σούπερ μάρκετ με μείωση του όγκου πωλήσεων

Συρρικνώθηκε κατά 5% ο όγκος των πωλήσεων τον Ιανουάριο, ύστερα από τις καλές επιδόσεις του Δεκεμβρίου. Παράταση μιας εβδομάδας στην εφαρμογή των μέτρων για την ακρίβεια ζήτησαν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα πέσει «ψαλίδι» 30% στις παροχές προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ

Την υπουργική απόφαση Σκρέκα που θα ρυθμίζει τις κρίσιμες λεπτομέρειες για την περικοπή παροχών στα σούπερ μάρκετ περιμένει η αγορά. Οι λιανέμποροι αντιδρούν σε οποιαδήποτε περικοπή περιθωρίου κέρδους.