ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Ακρίβεια με... καπέλο στην Ελλάδα σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης

Ποιες είναι οι κατηγορίες προϊόντων όπου οι τιμές στην Ελλάδα «έτρεξαν» με πολύ ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της ευρωζώνης, με βάση την επεξεργασία στοιχείων της Eurostat.

Το πρόβλημα της ακρίβειας που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες καταναλωτές αποτυπώνεται στα ποιοτικά στοιχεία όλων των δημοσκοπήσεων, όχι μόνο στη διάρκεια των τελευταίων μηνών, αλλά πριν ακόμη ξεσπάσει ο πόλεμος της Ουκρανίας, τον Φεβρουάριο του 2022.

Απλώς από τον περσινό Μάρτιο και εντεύθεν η κατάσταση επιδεινώθηκε και πλέον το περιβάλλον της αγοράς είναι ζοφερό. Από το 2019 ως και το 2022, αλλά και στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023, οι επιβαρύνσεις που δέχεται ο Έλληνας καταναλωτής σε παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα, είναι πολλαπλάσιες των αντιστοίχων επιβαρύνσεων των άλλων Ευρωπαίων καταναλωτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε και παρουσίασε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ κ. Νίκος Νικητιάδης, σχετικά με την ένταση της ακρίβειας στην ελληνική αγορά, στην περίοδο 2019-2022 το φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά 68,9% στην ευρωζώνη ενώ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 191,5%, τα φρέσκα θαλασσινά, αυξήθηκαν 15,7% στην ευρωζώνη, 34,4% στην Ελλάδα, το ελαιόλαδο μειώθηκε κατά 10,4% στην ευρωζώνη ενώ στην Ελλάδα αυξήθηκε 6,2% - βέβαια η τιμή του κάνει ... «πάρτι» και η ανατίμηση του «σπάει το κοντέρ»-, οι τιμές των επικοινωνιών στην ευρωζώνη μειώθηκαν κατά 11,7% ενώ στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 3,8%, και στα αμνοερίφια η αύξηση στην ευρωζώνη ήταν στο 18,1%, αλλά στην Ελλάδα 31,4%. Αυτές ήταν οι μεγαλύτερες διαφορές τιμών μεταξύ της Ελλάδας και της ευρωζώνης.Η κατάσταση είναι όμως εξίσου επιδεινούμενη και στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2023.

Από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ότι: το βούτυρο στην ευρωζώνη μειώθηκε κατά 11,4% - προφανώς λόγω της μείωσης των τιμών παραγωγού του αγελαδινού γάλακτος- στην Ελλάδα όμως στο ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά 6%, τα νωπά λαχανικά στην ευρωζώνη αυξήθηκαν κατά 2,4%, αλλά στην ελληνική αγορά η ανατίμηση τους ανήλθε στο 14,5%, τα νωπά φρούτα ενώ στην ευρωζώνη ανατιμήθηκαν κατά 8,2% στην Ελλάδα η ανατίμηση τους ανήλθε στο 17,6%, τα τεχνητά υποκατάστατα της ζάχαρης στην ευρωζώνη η τιμή τους μειώθηκε κατά 0,2%, αλλά στην ελληνική αγορά ανατιμήθηκαν κατά 9,4% και τα φαρμακευτικά προϊόντα –μη συνταγογραφούμενα – ενώ στην ευρωζώνη ανατιμήθηκαν κατά 2,9%, στην Ελλάδα η ανατίμηση τους ανήλθε στο 11,8%!

Είναι προφανές ότι η Ελλάδα είναι μία ακριβή αγορά, αναντίστοιχη με το διαθέσιμο εισόδημα, γεγονός το οποίο έχει επισημανθεί από την εποχή των μνημονίων – τουλάχιστον – χωρίς όμως μέχρι τώρα να υπάρξει αποτέλεσμα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν χάνονται οι προσφορές από τα ράφια, οι πολυεθνικές σε στάση αναμονής

Παρά τις μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, οι πολυεθνικές δεν θέλουν να σοκάρουν τους καταναλωτές με πλήρη απόσυρση προσφορών και παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πού κρίνεται η μάχη των σούπερ μάρκετ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Τα σημαντικότερα γενικά κριτήρια για την επιλογή ενός online σούπερ μάρκετ από κάποιο άλλο είναι οι χαμηλές τιμές, οι προσφορές, η δυνατότητα διαφόρων επιλογών πληρωμής, η ποικιλία των προϊόντων και η επάρκεια των προϊόντων.
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κύμα ανατιμήσεων τον Ιανουάριο έφερε υποχώρηση της κατανάλωσης

Τι δείχνει η ακτινογραφία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τις τέσσερις εβδομάδες του Ιανουαρίου. Μειώσεις ή οριακές αυξήσεις στον όγκο των πωλήσεων και σημαντική άνοδος του τζίρου λόγω των συνεχών ανατιμήσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Private label και προσφορές «τρώνε» τα κέρδη της βιομηχανίας τροφίμων

Οι εταιρείες προχωρούν σε ανατιμήσεις για να προστατεύσουν την κερδοφορία τους, αλλά χάνουν συνεχώς μερίδια από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ σχεδόν οι μισές πωλήσεις τους γίνονται μέσω προσφορών.