ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Μητσοτάκης: Τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας ο οδικός άξονας Ε65

«Tο 2019 είχαμε δεσμευτεί να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Στην κυκλοφορία δίδονται σήμερα το απόγευμα τα δύο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και έτσι η Κεντρική Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα. Τα δυο τμήματα που παραδίδονται σήμερα είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα - Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής. Λίγο μετά τις 10 το πρωί σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.

«Σήμερα είναι πράγματι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Επεσήμανε ότι πλέον θα απαιτούνται δυόμισι ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις για να πάει στα Τρίκαλα και ότι ο νέος δρόμος θα προσφέρει μια μεγάλη διευκόλυνση για περιοχές που έχουν σκληρά δοκιμαστεί.

«Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα, δοκιμάστηκε μέσα στην οικονομική κρίση, το νότιο τμήμα αντιμετώπιζε πολύ σημαντικά προβλήματα ενώ το βόρειο βρισκόταν σε χρηματοδοτικό κενό», είπε ο πρωθυπουργός. Πρόσθεσε ότι καταλυτική ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μια σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος που επίκειται.

«Να προσθέσω στη σημαντική αναπτυξιακή διάσταση του έργου και ζητήματα που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια», είπε επίσης ο πρωθυπουργός.

«Θα ήθελα να επαναλάβω ότι τα έργα αυτά, αυτό και πολλά άλλα, δεν θα είχαν ποτέ πραγματοποιηθεί χωρίς τη χρηματοδοτική υποστήριξη της ΕΕ. Η ΝΔ είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους και μεταφράζοντας αυτή τη σχέση μας με την ευρωπαϊκή οικογένεια σε απτά έργα προς όφελος κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα», τόνισε στη συνέχεια.

Πρόσθεσε πως στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι δύο τα χρηματοδοτικά εργαλεία, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και αναφέρθηκε στη σημασία του Ταμείου και τη συμβολή της Ελλάδας στη δημιουργία του. Υπογράμμισε ακριβώς ότι το βόρειο τμήμα θα ολοκληρωθεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Θέλησε τέλος να τονίσει ότι «το 2019 είχαμε δεσμευτεί όταν οι Έλληνες πολίτες μας εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος όλων των τοπικών κοινωνιών αλλά φυσικά ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι μία διαρκής διαδικασία η οποία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Κλείνουμε σιγά-σιγά τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρας - Πύργου βαίνει κι αυτός προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης έχει πια δρομολογηθεί».

Και συμπλήρωσε: «Ταυτόχρονα και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας δρομολογούνται: η σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το κομμάτι του βόρειου άξονα της Εύβοιας ώστε η βόρεια Εύβοια να γίνει προσβάσιμη με έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, ο δρόμος Γιάννενα-Κακαβιά,… ».

Τόνισε ότι όλες αυτές είναι εκκρεμότητες από το παρελθόν που δρομολογούνται από αυτή την κυβέρνηση με προσεκτικό σχεδιασμό με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ξεπερνώντας πάντα τα εμπόδια τα οποία αναπόφευκτα προκύπτουν σε τόσο δύσκολα και σύνθετα τεχνικά έργα.

Κλείνοντας ευχαρίστησε όλες και όλους που έβαλαν ένα λιθαράκι για να βρεθούμε, όπως είπε σε αυτή την ευχάριστη σημερινή στιγμή, όλες τις ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τις υπηρεσίες του υπουργείου και την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα κι ένα μεγάλο κομμάτι του βόρειου τμήματος πριν από τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης.

«Ανυπομονώ να διατρέξω, όπως είμαι σίγουρος όλες και όλοι, για πρώτη φορά αυτόν το δρόμο, να αιφνιδιαστούμε ευχάριστα από την ταχύτητα με την οποία θα φθάνουμε στον προορισμό μας αλλά και από το πόσο εντυπωσιακά είναι αυτά τα μεγάλα έργα υποδομής». Τόνισε ότι σε λίγο καιρό ο δρόμος αυτός θα έχει γίνει συνήθεια, θα έχουμε ξεχάσει τις στροφές του Δομοκού και θα τον θεωρούμε δεδομένο «αλλά πρέπει απλά να θυμόμαστε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και για όλα αυτά τα έργα που σήμερα τα εκτιμούμε και σε λίγο θα έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας χρειάστηκαν πολλή προσπάθεια και πολλή δουλειά για να τα φέρουμε τελικά προς ολοκλήρωση».

Χρ. Σταϊκούρας: Με την ολοκλήρωση του έργου επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι με την ολοκλήρωση του έργου που έχει ξεχωριστή σημασία, επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, ο Τουρισμός και η εμπορευματική διακίνηση συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην περαιτέρω αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό.

Ν. Ταχίος: Ο δρόμος αυτός είναι μια θρυαλλίδα ανάπτυξης για τις περιοχές που δοκιμάστηκαν πρόσφατα

Πρώτος ανέβηκε στο βήμα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Όπως είπε: «Σύντομα θα μπορεί να ξεκινάει κανείς από την Αθήνα και να φθάνει σε περιοχές που μέχρι πρότινος ήταν εξαιρετικά δυσπρόσιτους».

Τόνισε ότι: «Η μεγάλη επιτυχία που πρέπει να καταγράψουμε είναι ότι το έργο αυτό παραδίδεται δύο μήνες και δύο μέρες πριν από τη συμβατική του προθεσμία».

Επίσης είπε πως: «Ο ελληνικός κατασκευαστικός τομέας έχει να επιδείξει μεγάλες στιγμές και αυτή είναι μία μεγάλη στιγμή». Εκφράζοντας ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του έργου ανέφερε ότι «Διαχρονικά πρέπει να αναγνωρίζουμε σε όλους τους ανθρώπους τη συμβολή τους σε τέτοια έργα».

Και πρόσθεσε πως: «Η σημερινή επιτυχία αυτού του έργου πιστώνεται στις κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έργα που τόσα χρόνια είχαν βαλτώσει, βγήκαν από τα συρτάρια κι έγιναν πραγματικότητα από την κυβέρνηση με το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού».

Υπογράμμισε επίσης πως πολλές από τις περιοχές από τις οποίες περνάει ο Ε65 δοκιμάστηκαν πρόσφατα. Ο δρόμος αυτός είναι μια θρυαλλίδα ανάπτυξης για τις περιοχές αυτές και οφείλουμε να στηρίξουμε τις περιοχές αυτές.

«Σήμερα αυτό που νιώθω και νομίζω ότι μοιραζόμαστε όλοι είναι ότι είναι μια υπέροχη μέρα και πρέπει να τη χαρούμε», τόνισε κλείνοντας.

Στη συνέχεια μίλησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

arxiepiskopos Ieronimos, ekklisia
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Δεν θα μας πει τι θα κάνουμε ο κ. Βελόπουλος

Ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε μεταξύ άλλων τη συνεργασία που απαιτείται ανάμεσα σε Εκκλησία και Κράτος και επισήμανε ότι «ο καθένας έχει τις απόψεις του, μένει στις απόψεις του και παλεύει γι' αυτές».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Mε την αναβάθμιση της οικονομίας μπορούμε να κάνουμε μόνιμες αυξήσεις

Ο πρωθυπουργός αναφέρεται εκτός των άλλων, στην υποβολή στην Ευρωπαϊκή Ένωση του τέταρτου αιτήματος πληρωμής ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ από το δανειακό σκέλος του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.