Η πρόοδος των οδικών και σιδηροδρομικών έργων που εντάσσονται στον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου» (BBA Corridor) αποτέλεσε το βασικό θέμα των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα στις 6 Νοεμβρίου 2025.
Στις επαφές συμμετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Συντονιστής του Διαδρόμου στην Ελλάδα, Mario Mauro.
Ο κ. Δήμας τόνισε ότι η Ελλάδα επενδύει ουσιαστικά στον BBA Corridor, όχι μόνο για την αναβάθμιση της συνδεσιμότητας, αλλά και για την ενίσχυση της ασφάλειας στην περιοχή. Όπως σημείωσε, το ζήτημα αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία μετά τις εξελίξεις στην Ουκρανία.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα συνεργάζεται στενά με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, με στόχο την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας τον Δεκέμβριο. Το μνημόνιο θα συνοδεύεται από σχέδιο δράσης, το οποίο θα περιλαμβάνει σημαντικά οδικά και σιδηροδρομικά έργα.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών παρουσίασε το πλάνο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη αξιοποίησης όλων των διαθέσιμων πηγών χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων υποδομών του διαδρόμου.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε διευρυμένη σύσκεψη εργασίας μεταξύ των Γενικών Γραμματέων Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτριου Αναγνώπουλου και Στέλιου Σακαρέτσιου, με τον κ. Mauro.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, παρουσιάστηκε ο κομβικός ρόλος της Ελλάδας στην ολοκλήρωση του διαδρόμου, με έμφαση σε έργα όπως η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, οι συνδέσεις Θεσσαλονίκης – Αθήνας – Πειραιά και οι διασυνοριακές υποδομές που ενισχύουν τη συνεργασία με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη του BBA Corridor αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Ελλάδα, καθώς συμβάλλει τόσο στην ανθεκτικότητα όσο και στη θωράκιση της ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή.
Οι προσπάθειες εντείνονται ενόψει της ανάληψης της προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ από την Ελλάδα το δεύτερο εξάμηνο του 2027.