Σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) υπογράμμισε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, αναφέροντας ότι το σύστημα βρίσκεται στην καλύτερη φάση του, σύμφωνα με πρόσφατες μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη αποδώσει ουσιαστικά αποτελέσματα.
Σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο κ. Θεμιστοκλέους αναφέρθηκε στη μεγάλη μεταρρύθμιση που έχει υλοποιηθεί, με την αύξηση των διαθέσιμων ραντεβού από 4 σε 10 εκατομμύρια ετησίως.
Όπως σημείωσε, «για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες απομακρυσμένοι ή μη. Σε όλη την Ελλάδα υπάρχει πλέον η δυνατότητα για τον πολίτη να βρει διαθέσιμο ραντεβού σε μικρό διάστημα για τις περισσότερες ειδικότητες». Τόνισε ότι οι μεγάλες αναμονές του παρελθόντος ανήκουν πλέον στο παρελθόν, χάρη σε στοχευμένες πολιτικές και εφαρμογή σχεδίου.
Ο υφυπουργός Υγείας επισήμανε επίσης ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα συστήματα υγείας θεωρούνται προηγμένα, οι αναμονές για ραντεβού είναι μεγαλύτερες σε σχέση με την Ελλάδα.
Παράλληλα, υπενθύμισε τους τρεις εύκολους τρόπους για το κλείσιμο ραντεβού: μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1566, του myhealth app και της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr.
Αναφερόμενος στην αξιολόγηση των υπηρεσιών μέσω SMS, ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι η γενική βαθμολογία ανέρχεται σε 4,06 στα 5, με απαντήσεις από 22.000 πολίτες.
Επισήμανε ως κυριότερο πρόβλημα την έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού, θέμα το οποίο αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και βρίσκεται υπό επεξεργασία για τη βελτίωση της κατάστασης.
Σχετικά με τις ευρύτερες αλλαγές στο ΕΣΥ, ανέφερε ότι η χρήση της ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης έχει μειώσει σημαντικά τον χρόνο αναμονής, ενισχύοντας τον σεβασμό προς τον πολίτη και την ποιοτική εξυπηρέτηση.
Επιπλέον, υλοποιείται εκτεταμένο πρόγραμμα ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των υποδομών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, στα Κέντρα Υγείας και στα Νοσοκομεία.