Η τηλεφωνική γραμμή 1566 για την υγεία ενισχύεται με την προσθήκη ψηφιακού βοηθού, ο οποίος θα παρέχει πληροφορίες, θα διευκολύνει τον προγραμματισμό ραντεβού και θα καθοδηγεί τους πολίτες ανάλογα με το πρόβλημά τους.
Την υλοποίηση του έργου αναλαμβάνει η αμερικανική εταιρεία Sword Health, η οποία διαθέτει εμπειρία σε παρόμοια συστήματα στις ΗΠΑ και έχει συνεργαστεί με το βρετανικό σύστημα υγείας NHS.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Υγείας, παρουσία της πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, παρουσιάστηκαν οι λεπτομέρειες της συνεργασίας. Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έκανε λόγο για μια ευρύτερη συνεργασία στον τομέα της υγείας, υποδεχόμενος την κυρία Γκιλφόιλ στο υπουργείο.
Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να έχει πολλαπλές εφαρμογές στον χώρο της υγείας και εξέφρασε την πεποίθηση πως η Ελλάδα θα είναι από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη που θα εισαγάγει τέτοιες καινοτόμες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον υπουργό, ο ψηφιακός βοηθός, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το Πάσχα του 2026, θα προσφέρει αυτοματοποιημένες απαντήσεις σε όσους καλούν το 1566. Κάθε πολίτης θα λαμβάνει αρχικές οδηγίες για το πού πρέπει να απευθυνθεί και τι ενέργειες να ακολουθήσει για ζητήματα υγείας που δεν είναι επείγοντα.
Όπως διευκρινίστηκε, το σύστημα δεν αντικαθιστά τον γιατρό, αλλά συνεισφέρει στη διαλογή περιστατικών που δεν απαιτούν νοσοκομειακή φροντίδα, αποσυμφορίζοντας τα νοσοκομεία και επιτρέποντας στους εργαζόμενους να επικεντρωθούν σε πιο σοβαρά περιστατικά.
Όλα τα νέα συστήματα, όπως ανέφερε ο υπουργός, θα υλοποιηθούν υπό την επίβλεψη του γραφείου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας στην Ελλάδα και σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς, όπως οι ιατρικοί σύλλογοι.
Η πρέσβης των ΗΠΑ, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, χαιρέτισε τη συνεργασία, τονίζοντας τη σημασία της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της αξιοποίησης της υψηλής τεχνολογίας προς όφελος των Ελλήνων πολιτών. Παράλληλα, χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη ημέρα ιστορική για τις σχέσεις των δύο χωρών στον τομέα της υγείας.
Οι επικεφαλής της Sword Health επισήμαναν ότι η υλοποίηση γίνεται σε στενή συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, αξιοποιώντας την υπάρχουσα εμπειρία της γραμμής 1566. Όπως ανέφεραν, πάνω από 700.000 άτομα έχουν ήδη εξυπηρετηθεί μέσω αντίστοιχης εφαρμογής στις ΗΠΑ.
Εκτίμησαν πως το 30% των επισκέψεων στα δημόσια νοσοκομεία θα μπορούσε να αποφευχθεί με την παραπομπή περιστατικών στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας μέσω του ψηφιακού βοηθού. Ο βοηθός θα παρέχει πληροφορίες για υπηρεσίες, διαδικασίες και προγράμματα, ενώ θα υποστηρίζει και την αυτοφροντίδα για μη επείγοντα περιστατικά.
Στην τριτοβάθμια φροντίδα, η συμβολή του αναμένεται να είναι καθοριστική στον προγραμματισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η χρήση του ψηφιακού βοηθού μειώνει τον χρόνο εξυπηρέτησης κατά τουλάχιστον έξι λεπτά, σε σύγκριση με την παραδοσιακή τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
Ο κ. Γεωργιάδης διευκρίνισε ότι αν ο ψηφιακός βοηθός διαπιστώσει πως το θέμα είναι ιατρικό, θα παραπέμπει τον πολίτη σε γιατρό. Επίσης, διευκολύνεται σημαντικά η διαδικασία κλεισίματος ραντεβού, επιτρέποντας στο ανθρώπινο δυναμικό να επικεντρωθεί σε πιο απαιτητικά περιστατικά.