ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Plakiotakis
ΑΠΕ

Πλακιωτάκης: Σε τελική ευθεία το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης

Σήμερα, ξεκινά η διαδικασία υλοποίησης του ΕΣΟΘΕ είπε ο υπουργός τονίζοντας ότι η επιλογή του αναδόχου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί αρχές του 2021.

«Το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ) αφορά ένα κορυφαίο έργο, όχι μόνο για το Λιμενικό Σώμα, αλλά γενικότερα για την πατρίδα μας», τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης στην διάρκεια συνέντευξης τύπου παρουσιάζοντας τις βασικές παραμέτρους του εν λόγω συστήματος.

Η ενεργοποίηση του ΕΣΟΘΕ υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης «ενισχύει αποφασιστικά την προστασία των θαλασσών και των συνόρων μας και συνιστά ακρογωνιαίο λίθο για τη δράση του Λιμενικού Σώματος».

«Είναι περιττό να τονίσω» συνέχισε, «τη σημασία του έργου, σε επιχειρησιακό επίπεδο. Είναι προφανής και αυτονόητη. Διευκολύνει σημαντικά τη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων μας και είναι άκρως απαραίτητο, ειδικά όταν αντιμετωπίζουμε την Τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο. Η απουσία του κόστισε πολύ τα προηγούμενα χρόνια.

Γιατί, δυστυχώς, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έχει την αποκλειστική ευθύνη για την καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου.

Είτε λόγω αναποτελεσματικότητας, είτε λόγω ιδεοληψιών που οδηγούσαν σε λάθος προτεραιότητες, επί 4,5 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε - γιατί περί κατορθώματος πρόκειται – να μην υλοποιήσει το ΕΣΟΘΕ, παρά το ότι παρέλαβε εγκεκριμένη μελέτη και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Η αναγκαιότητα Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης επισημάνθηκε εγκαίρως και υιοθετήθηκε από την κυβέρνηση τη ΝΔ, τον Οκτώβριο του 2013, με βάση επιτελική που εκπονήθηκε από μικτή επιτροπή ΛΣ-ΓΕΕΘΑ.

Λίγους μήνες μετά, το Μάρτιο του 2014, προτάθηκε από τον τότε Υπουργό Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη η ενσωμάτωση του ΕΣΟΘΕ στο σχεδιασμό του Πολυετούς Προγράμματος Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ) 2014-2020, κάτι που έγινε πράξη το Δεκέμβριο του 2014.

Η πρόταση της τότε κυβέρνησης έγινε πανηγυρικά αποδεκτή από την Ε.Ε. η οποία θεώρησε το Έργο ως ένα από τα εμβληματικά του Προγράμματος.

Δηλαδή, όταν το 2015 ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ τη διακυβέρνηση της χώρας, η μελέτη για το έργο είχε εγκριθεί σε ανώτατο επίπεδο, η χρηματοδότηση είχε ουσιαστικά εξασφαλιστεί και το επόμενο βήμα ήταν η σύνταξη προδιαγραφών ώστε να καταρτισθεί και να δημοσιευτεί το Τεύχος Προκήρυξης του διαγωνισμού.

Τον Αύγουστο του 2016, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, προχωρά στην υποβολή / ένταξη του ΕΣΟΘΕ στο πολυετές πρόγραμμα του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας.

Δυστυχώς, όμως, από το σημείο αυτό, η εξέλιξη του Έργου καθυστερεί τραγικά.

Χρειάστηκε να περάσουν περίπου 21 μήνες, προκειμένου ο ΣΥΡΙΖΑ για να συγκροτήσει Επιτροπή Τεχνικών Προδιαγραφών.

Βλέποντας να χάνεται πολύτιμος χρόνος και να απειλείται η κοινοτική χρηματοδότηση του Έργου, η Νέα Δημοκρατία, προειδοποιούσε, αλλά μάταια.

Με δύο ερωτήσεις μας, στους τότε Υπουργούς Ναυτιλίας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή στις 17/4/2018 και κ. Φώτη Κουβέλη στις 26/10/2018 και αφού είχαν περάσει πέρασαν άλλοι 6 μήνες χωρίς καμία εξέλιξη, επισημάναμε τις απαράδεκτες καθυστερήσεις και τους κινδύνους.

Το μόνο που έγινες, 8 μήνες από την τελευταία συζήτηση στη Βουλή και μόλις λίγες μέρες πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, ήταν η ένταξη του Έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Μια κίνηση άνευ ουσίας. Μια ανέξοδη εγγραφή δαπάνης που δεν θα γινόταν ποτέ, αφού το έργο ουσιαστικά ήδη είχε βγει εκτός κοινοτικής χρηματοδότησης.

Ομολογία και παραδοχή, ότι το ΕΣΟΘΕ ήταν εκτός ορίων χρηματοδότησης, αποτελεί άλλωστε και η εντολή στις 05/11/2018 του κ. Κουβέλη να συρρικνωθεί το Έργο προκειμένου να συντμηθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του. Τα κινητά μέρη του Έργου μειώθηκαν από 7 σε μόλις 2, με συνέπεια να μένουν εκτός συστήματος σημαντικές περιοχές, που περιλάμβανε ο αρχικός σχεδιασμός.

Το συμπέρασμα είναι προφανές: 4,5 χρόνια χαμένα.

Για ένα Έργο που είχε γίνει αποδεκτό ήδη στα τέλη του 2013, από όλους τους Αρχηγούς των Ε.Δ. και τον Α/ΓΕΕΘΑ.

Για ένα Έργο, με χρηματοδοτικό πρόγραμμα που είχε σταλεί στην ΕΕ για έγκριση το Δεκέμβριο του 2014.

Για ένα Έργο τεράστιας Εθνικής σημασίας, που, αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν επιθυμούσε να υλοποιηθεί, αφήνοντας τα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας χωρίς σύστημα ολοκληρωμένης επιτήρησης και οφείλει να απολογηθεί γι’ αυτό.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, έρχεται να διορθώσει το τεράστιο αυτό λάθος. Σήμερα, ξεκινά η διαδικασία υλοποίησης του ΕΣΟΘΕ. Η επιλογή του αναδόχου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί αρχές του 2021.

Σε λίγους μήνες, τα θαλάσσια σύνορα μας θα προστατεύονται από ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο σύστημα επιτήρησης.

Χρειάστηκε, πρώτα, να ξεπεράσουμε ένα ακόμα εμπόδιο, αφού διαπιστώθηκε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ακολουθήσει λάθος νομικό πλαίσιο για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού.

Το επισημαίνω, γιατί είναι πολύ σημαντικό, ότι το Έργο επανέρχεται στον αρχικό του σχεδιασμό, ώστε να καλύπτει όλες τις περιοχές, αλλά και το ότι ενοποιήσαμε τις τεχνικές προδιαγραφές, προκειμένου να υλοποιηθεί ένα, ενιαίο και αδιαίρετο έργο ανοικτής αρχιτεκτονικής

Με γρήγορα και σωστά βήματα, προχωράμε στην υλοποίηση του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης. Ενός πολύ σημαντικού έργου για την ασφάλεια της πατρίδας μας.

Δεν μπορούμε να αναπληρώσουμε, τα χρόνια που – δυστυχώς – χάθηκαν από τα λάθη, την αναποτελεσματικότητα, την απροθυμία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Κινηθήκαμε όμως άμεσα, χωρίς άλλη καθυστέρηση, με τις σωστές νομικές βάσεις, με στόχο να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ από τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Αυτή ήταν η δέσμευση μας και αυτό, σήμερα, γίνεται πράξη», κατέληξε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρήστος Στυλιανίδης: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα

Ανάμεσα στα άλλα δήλωσε στο συνέδριο Επιμελητηρίων Κρήτης ότι «Αναζητούμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, που θα βασίζονται στην Αναπτυξιακή Τράπεζα».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χ. Στυλιανίδης: Οι εργαζόμενοι το πολυτιμότερο κεφάλαιο της ναυτιλίας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε πως η διαρκής αναβάθμιση των δεξιοτήτων, είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές αλλαγές και τις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Στυλιανίδης: Στοίχημα η πράσινη μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές

Ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι πρέπει να υπάρξει ένα μείγμα της ιδιωτικής και της δημόσιας χρηματοδότησης, αφού στο τέλος ο στόχος όλων μας είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Χρ. Στυλιανίδης αναλαμβάνει το υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ο πρώην υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας θα αναλάβει τη θέση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που παραιτήθηκε μετά το θάνατο του 36χρονου στον Πειραιά.