Φώτο: Shutterstock

Κίνητρα έως και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων

«Το ποδήλατο δεν είναι μόδα, είναι οικολογικός τρόπος μετακίνησης» τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στη Βουλή.

Στην εθνική στρατηγική για το ποδήλατο που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η κυβέρνηση, αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Καιρίδη.

Ο κ. Κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «από το περασμένο φθινόπωρο ξεκινήσαμε την εκπόνηση με τα συναρμόδια υπουργεία, μιας εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, το οποίο δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά έχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις». 

Το δεύτερο βήμα πολιτικών παρεμβάσεων για την ανάπτυξη της ποδηλασίας, ανέφερε ο υπουργός, είναι ότι «προχωρούμε άμεσα την ολοκλήρωση δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος, είναι ένας ποδηλατόδρομος που θα ξεκινάει από το Γκάζι και θα φτάνει έως την Κηφισιά, έργο ύψους 7 εκατ. ευρώ και το οποίο βαίνει σε δημοπράτηση. Αυτός, ο ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με τον ήδη υπάρχοντα που ξεκινάει από το Γκάζι και φτάνει μέχρι την παραλία. Ο δεύτερος καινούριος ποδηλατόδρομος που θα δημιουργηθεί», συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης, «θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα πηγαίνει Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό Θα είναι μήκους δέκα χιλιομέτρων, ένα έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από το Πράσινο Ταμείο».

Το τρίτο που προωθεί το υπουργείο, είναι οι προσωρινοί πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι, καθώς και η μετατροπή οδών σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. «Έχουμε εκδώσει και τεχνικές οδηγίες από την πλευρά του υπουργείου στους δήμους και χαίρομαι που αρκετοί ανταποκρίνονται ήδη και προχωρούν προς την κατεύθυνση» ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης. 

Το τέταρτο βήμα της κυβερνητικής πολιτικής, έρχεται με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή, και μέσα σε αυτό, όπως είπε ο υπουργός, έχει κίνητρα για ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα, που η ενίσχυση αγοράς τους θα φτάνει και θα ξεπερνάει το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.  

Τέλος, το πέμπτο μέτρο δράσης κατά τον κ. Χατζηδάκη, είναι «ένα ευρύτερο σχέδιο, τεχνικές οδηγίες για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών, μέσα από την εκπόνηση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, των ΣΒΑΚ, τα οποία θα τα επεξεργαστούμε πάλι με τα συναρμόδια υπουργεία, και τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα κατευθυντήριες ευρωπαϊκές Οδηγίες προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων και προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συμφωνία για την τηλεθέρμανση στη Δυτική Μακεδονία

Η συμφωνία προβλέπει επίσης ότι οι δημοτικές επιχειρήσεις τηλεθέρμανσης των δήμων Εορδαίας, Κοζάνης και Αμυνταίου θα συνενωθούν σε μια διαδημοτική Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Τηλεθερμάνσεις Δυτικής Μακεδονίας».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χατζηδάκης: Η Ελλάδα από τις πρώτες χώρες της ΕΕ που αποσύρει τα πλαστικά μίας χρήσης

«Με το παρόν νομοσχέδιο φέρνουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την καταπολέμηση της πλαστικής ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος. Ιδιαίτερα του υδάτινου», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θωμάς: Επενδύσεις 8 δισ. για δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης την επόμενη 10ετία

Ο κ. Θωμάς σημείωσε ότι προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για ενεργειακή αναβάθμιση του 12-15% των κτιρίων έως το 2030 (περί τα 600.000 κτίρια), θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξης των 8 δις. ευρώ.