ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κίνητρα έως και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων

«Το ποδήλατο δεν είναι μόδα, είναι οικολογικός τρόπος μετακίνησης» τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στη Βουλή.

Στην εθνική στρατηγική για το ποδήλατο που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η κυβέρνηση, αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Καιρίδη.

Ο κ. Κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «από το περασμένο φθινόπωρο ξεκινήσαμε την εκπόνηση με τα συναρμόδια υπουργεία, μιας εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, το οποίο δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά έχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις». 

Το δεύτερο βήμα πολιτικών παρεμβάσεων για την ανάπτυξη της ποδηλασίας, ανέφερε ο υπουργός, είναι ότι «προχωρούμε άμεσα την ολοκλήρωση δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος, είναι ένας ποδηλατόδρομος που θα ξεκινάει από το Γκάζι και θα φτάνει έως την Κηφισιά, έργο ύψους 7 εκατ. ευρώ και το οποίο βαίνει σε δημοπράτηση. Αυτός, ο ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με τον ήδη υπάρχοντα που ξεκινάει από το Γκάζι και φτάνει μέχρι την παραλία. Ο δεύτερος καινούριος ποδηλατόδρομος που θα δημιουργηθεί», συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης, «θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα πηγαίνει Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό Θα είναι μήκους δέκα χιλιομέτρων, ένα έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από το Πράσινο Ταμείο».

Το τρίτο που προωθεί το υπουργείο, είναι οι προσωρινοί πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι, καθώς και η μετατροπή οδών σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. «Έχουμε εκδώσει και τεχνικές οδηγίες από την πλευρά του υπουργείου στους δήμους και χαίρομαι που αρκετοί ανταποκρίνονται ήδη και προχωρούν προς την κατεύθυνση» ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης. 

Το τέταρτο βήμα της κυβερνητικής πολιτικής, έρχεται με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή, και μέσα σε αυτό, όπως είπε ο υπουργός, έχει κίνητρα για ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα, που η ενίσχυση αγοράς τους θα φτάνει και θα ξεπερνάει το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.  

Τέλος, το πέμπτο μέτρο δράσης κατά τον κ. Χατζηδάκη, είναι «ένα ευρύτερο σχέδιο, τεχνικές οδηγίες για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών, μέσα από την εκπόνηση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, των ΣΒΑΚ, τα οποία θα τα επεξεργαστούμε πάλι με τα συναρμόδια υπουργεία, και τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα κατευθυντήριες ευρωπαϊκές Οδηγίες προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων και προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στόχος της κυβέρνησης η ανάπτυξη της περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Ο Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε τρία σημαντικά εγγειοβελτιωτικά έργα και στην Περιφέρεια βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού και υλοποίησης 37 ακόμη έργα με προϋπολογισμό 70 εκατ. ευρώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Νομοσχέδιο για την ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε σήμερα υπάρχουν διατάξεις με μέτρα στήριξης που αφορούν και τη Θεσσαλία, όπως η ενίσχυση των επιχειρήσεων και των αγροτικών εκμεταλλεύσεων με απώλειες από εκτεταμένες φυσικές καταστροφές.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θ. Σκυλακάκης: Το πράσινο τιμολόγιο θα δείχνει τον φθηνότερο προμηθευτή

Όπως τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, «προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα τιμολόγιο όσο πιο κοντά γίνεται στο φθηνότερο, αλλά στο οποίο ο καταναλωτής να γνωρίζει από την αρχή ποια θα είναι η τιμή τον επόμενο μήνα».
Ypourgeio-Energeias-Perivallon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠΕΝ: Συνέδριο για τη παρακολούθηση των παράνομων μεταφορών αποβλήτων

Πρόκειται για μία κοινή δράση μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, με σκοπό την αντιμετώπιση των κενών που εντοπίστηκαν στην παρακολούθηση της μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων από κράτη-μέλη της ΕΕ και τρίτες χώρες.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπ. Ενέργειας: Τα δεδομένα για τα σχέδια διαχείρισης πλημμύρας του 2018

Όπως αναφέρει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα πρώτα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας, σε εφαρμογή της Οδηγίας 2007/60, ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 2018, με καθυστέρηση 2,5 ετών.