ΓΔ: 888.81 -0.49% Τζίρος: 27.58 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:23:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Καραμανλής: Βελτιώνουμε τις υποδομές και την καθημερινότητα των πολιτών

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο 4+4 σημείων για την επίλυση του κυκλοφοριακού.

Mέσω μεγάλων έργων που γίνονται σε όλη την χώρα γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό και να διασφαλιστεί ότι η Αθήνα δεν θα είναι μια απροσπέλαστη πόλη, δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1.

Όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στην Ελλάδα το λάθος, που έχει γίνει, είναι ότι οι φορείς που εμπλέκονται δεν είναι ένας και δύο, αλλά πάρα πολλοί. «Τον πολίτη όμως δεν τον ενδιαφέρει ποιος έχει την αρμοδιότητα για ένα φανάρι, δεν τον ενδιαφέρει ποιο υπουργείο είναι αρμόδιο. Λέει: Εσείς είστε υπεύθυνοι, καθίστε και βρείτε λύσεις», σημείωσε και τόνισε ότι για πρώτη φορά γίνεται ένα σημαντικό, βασικό βήμα: Ο Μητροπολιτικός Φορέας, που σημαίνει ότι «όσοι έχουμε την ευθύνη, θα κάτσουμε σε ένα τραπέζι και θα αποφασίσουμε».

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο 4+4 σημείων για το κυκλοφοριακό. Επισήμανε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει περιορισμένες αρμοδιότητες για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά πρόσθεσε ότι η Κυβέρνηση έχει την ευθύνη του συντονισμού όλων των φορέων.

«Μας πήρε 28 χρόνια να ξεκινήσουμε καινούρια γραμμή Μετρό. Επισκέφθηκα προχτές το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό και το σκεφτόμουν», σχολίασε υπογραμμίζοντας ότι για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις και βραχυπρόθεσμες, αλλά κυρίως μακροπρόθεσμες.

Ανέφερε, ακόμα, ότι στο Ελληνικό γίνεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης και άρα πρέπει να πραγματοποιηθούν και συγκεκριμένα οδικά έργα, τα λεγόμενα έργα Αττικής: Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως και οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, όπου θα γίνει και σιδηροδρομική σύνδεση.

Όσον αφορά την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σήμερα κυκλοφορούν 1.350. «Δεν έχουμε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια», τόνισε, αναφέροντας ότι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων. Πρόσθεσε ότι τα πρώτα νέα, ηλεκτροκίνητα, λεωφορεία αναμένονται στις αρχές του 2023. Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι δύσκολοι και δαιδαλώδεις, τουλάχιστον όμως αυτή τη φορά έχουμε χρηματοδότηση. Πολύ βασικό. Δηλαδή, έχουμε τα απαραίτητα χρήματα για τα πάρουμε τα λεωφορεία. Διότι παλιότερα, ξέρετε τι έκαναν; Πολλές φορές ανακοίνωναν ότι θα πάρουν κάτι, χωρίς να έχουν τα χρήματα. Και μετά απλά πέταγαν το μπαλάκι των ευθυνών δεξιά κι αριστερά», εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και της διεθνούς κρίσης στον τομέα των κατασκευών. «Το ζήτημα που έχουμε με τα μεγάλα έργα ή με τις παραγγελίες που παίρνουμε για λεωφορεία και για συστήματα των υπογείων έργων, έχει να κάνει με τα τεράστια προβλήματα στις γραμμές παραγωγής στην Ασία. Γιατί, όπως όλοι βλέπουμε, η πανδημία, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν δημιουργήσει θέματα στις γραμμές παραγωγής. Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο το αντιμετωπίζουμε», σημείωσε και πρόσθεσε: «Εδώ όμως που το Υπουργείο και η Κυβέρνηση ήταν ένα βήμα μπροστά, είναι ότι όταν ξεκίνησαν όλες αυτές οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών, εμείς με υπουργικές αποφάσεις αναθεωρήσαμε σε πολύ σημαντικό βαθμό τις τιμές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να τους δώσουμε μία ανακούφιση».

Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, εκτίμησε ότι ακόμη και οι πιο κακόπιστοι παραδέχονται ότι η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει βελτιωθεί σημαντικά, σημειώνοντας ότι η ανανέωση του στόλου στη συμπρωτεύουσα είναι ακόμη μεγαλύτερη από ό,τι στην Αθήνα. Ανέφερε επίσης ότι: «Η εκτίμηση και η δέσμευση που έχουμε δώσει ως Κυβέρνηση είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει στο τέλος του 2023» και συμπλήρωσε: «Εμείς είχαμε πει Απρίλιο του 2023, αλλά κάποιοι μας έτρεξαν, με «πολιτική κάλυψη» σε προσφυγές για το σταθμό Βενιζέλου και πήγαν το έργο μήνες πίσω. Αλλά το 90% του έργου έχει ολοκληρωθεί. Τις επόμενες ημέρες θα δείτε κι άλλες πλατείες, που ήταν εργοτάξια για πάνω από 12 χρόνια ταλαιπωρώντας τους Θεσσαλονικείς, να παραδίδονται πίσω στην πόλη και αυτό είναι μία ένδειξη ότι το έργο βρίσκεται στο τελευταίο του στάδιο».

Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για τη δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων ύψους 5 δισ. ευρώ και στο «Λευκό Βέλος», τονίζοντας ότι ο πολυπόθητος στόχος είναι να γίνει ηλεκτροκίνητη η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη και να διαρκεί η διαδρομή περίπου 3:30-3.40 ώρες. Υπογράμμισε, επίσης, ότι με την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά θα συνδεθεί επιτέλους για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. «Όλες αυτές οι κινήσεις που έχουμε κάνει, όλα αυτά τα έργα τα οποία ξεδιπλώνουμε, είναι έργα που δεν είναι αποσπασματικά. Είναι κινήσεις ενός σχεδίου για να βελτιώσουμε τις υποδομές και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Ερωτηθείς για τα σενάρια πρόωρων εκλογών και ανασχηματισμού, απάντησε: «Αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται από έναν, όχι από πολλούς: Από τον πρωθυπουργό της χώρας. Και ο πρωθυπουργός της χώρας έχει πει ότι θα κάνει εκλογές στο τέλος της τετραετίας. Εγώ λοιπόν αυτό κρατάω. Βέβαια, ολοκληρώνοντας τον 3ο χρόνο διακυβέρνησης, εκ των πραγμάτων μπαίνουμε σε προεκλογικό χρόνο. Όσο για τον ανασχηματισμό, επίσης αποφασίζει ένας -και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kyriakos Mitsotakis, Xalki, Halki
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Μητσοτάκης: Ανοίγει για τρεις μήνες η Διώρυγα της Κορίνθου

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως η Διώρυγα θα ξανακλείσει τον Οκτώβριο ώστε να προχωρήσει η δεύτερη φάση των έργων παρέμβασης που θα διαρκέσουν μέχρι τον Ιούνιο του 2023. Στα 32 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός του έργου.
Karamanlis-Kostas
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κώστας Καραμανλής: Η Τουρκία να γνωρίζει ότι η Ελλάδα δεν παίζει

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι οι κάτοικοι της Λέσβου βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του προσφυγικού προβλήματος, για το οποίο δεν έφεραν ευθύνη, αλλά κλήθηκαν να το διαχειριστούν χωρίς τα απαραίτητα εφόδια και στήριξη από την Πολιτεία.
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Ξεκινάει και πάλι ο μετροπόντικας στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό

Σε δηλώσεις του ο υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική μέρα, καθώς πολλά χρόνια μετά την κατασκευή των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, πλέον τα εργοτάξια για την κατασκευή της Γραμμής 4 έχουν πάρει μπρος.