ΓΔ: 1835.4 -1.06% Τζίρος: 284.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02

Συνάντηση Καραμανλή με τον Περιφερειάρχη Στ. Ελλάδας Φ. Σπανό

Ο υπουργός ενημέρωσε πως αναμένεται η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης στις αρχές του επόμενου έτους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας - Νέας Αρτάκης».

Με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή συναντήθηκε σήμερα Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019, στην Αθήνα, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός.

Ο κ. Σπανός παρουσίασε αναλυτικά το σύνολο των μεγάλων έργων υποδομών της Περιφέρειας, κατηγοριοποιώντας τα ως ακολούθως:

  • Έργα που έχουν μελετητική ωριμότητα και ζητούν χρηματοδότηση, όπως: Παράκαμψη Χαλκίδας - Νέας Αρτάκης, Σύνδεση Διστόμου με Όσιο Λουκά, Ανατολική παράκαμψη Θηβών, παράκαμψη Αράχωβας, , παρακάμψεις Ψαχνών, Βασιλικού και Αμαρύνθου, Ολοκλήρωση φράγματος Σέτας - Μανικίων, Βελτίωση επαρχιακής οδού Αταλάντη - ΠΑΘΕ - Σκάλα Αταλάντης, Διαγώνιος άξονας Φωκίδας (τμήμα Μπράλος - Άμφισσα και τμήμα Ιτεά - Γαλαξείδι) και ολοκλήρωση Ε.Ο. Αγ. Ευθυμία - Λιδωρίκι (Τσακόρεμα).
  • Έργα που μελετώνται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και χρειάζονται επίσπευση, όπως ενδεικτικά: Οδικός άξονας Λαμία - Καρπενήσι (2 τμήματα), Μελέτη Σπερχειού στο τμήμα Π.Ε.Ο. Λαμίας Αθήνας - Βίστριζα, Παράκαμψη Δομοκού-Πουρναρίου, Παράκαμψη Αλιβερίου - Λεπούρων, Παράκαμψη Αγίας Άννας, οδικός άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο, Λιμένας Στυλίδας, Διαγώνιος Άξονας Φωκίδας (κόμβος Δελφών - Ιτέα και Γαλαξίδι - Άγιος Νικόλαος), καθώς και Ε.Ο. Μαλανδρίνο - Λιδωρίκι.
  • Έργα που υλοποιούνται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με δικά της χρηματοδοτικά εργαλεία και υπηρεσίες.

Ο υπουργός ενημέρωσε πως αναμένεται η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης στις αρχές του επόμενου έτους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας - Νέας Αρτάκης». Ακόμη, ότι θα εξεταστεί άμεσα η ένταξη στο ΕΣΠΑ σημαντικού μέρους των ώριμων τμημάτων του «Διαγωνίου Άξονα - Φωκίδας» και της Παράκαμψης Αράχωβας.

Διερευνάται, ενόψει του νέου προγραμματικού έτους η δυνατότητα ένταξης μικρότερων σε προϋπολογισμό, αλλά εξίσου σημαντικών έργων, όπως η αν. παράκαμψη Θήβας, το Αταλάντη - ΠΑΘΕ - Σκάλα Αταλάντης, το λιμάνι Στυλίδας και η παράκαμψη Βασιλικού στο εθνικό σκέλος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου (τομεακό). Ακόμη, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας για την Περιφέρεια ύψους 50 εκατ. €.

Επίσης, συμφωνήθηκε να επισπευσθεί ως κορυφαία προτεραιότητα η υλοποίηση - ολοκλήρωση των μελετών του έργου Λαμία - Καρπενήσι, αλλά και των υπολοίπων έργων που βρίσκονται σε φάση μελέτης. Περαιτέρω, τέθηκαν και συζητήθηκαν ζητήματα μεταφορικών δικτύων, όπως σιδηρόδρομος (υπεραστικός & προαστιακός), υδατοδρόμια, ακτοπλοΐα και αερόπλοια (ελικοδρόμια). Τέλος, συμφωνήθηκε να μεταφερθεί η κατασκευή του έργου Γραβιά - Βάργιανη από το Υπουργείο στην Περιφέρεια, που εξάλλου το χρηματοδοτεί μέσω ΕΣΠΑ.

Με το πέρας της συνάντησης, ο κ. Φάνης Σπανός δήλωσε σχετικά: «Με τον κ. Υπουργό είδαμε εφ' όλης της ύλης το χάρτη υποδομών της Στερεάς Ελλάδας, σε επίπεδο τεχνικής ωριμότητας και προτεραιοτήτων με γνώμονα τις ανάγκες, αλλά και τις προοπτικές του τόπου μας. Με χαρά έλαβα την ανταπόκρισή του στα μεγάλα και μικρά ζητούμενα της Περιφέρειάς μας. Συμφωνήσαμε σε έναν οδικό χάρτη ενεργειών, ώστε έργα που τόσο χρειαζόμαστε και για τα οποία δουλεύουμε χρόνια, να γίνουν επιτέλους πράξη. Δεν προτρέχουμε και δεν πανηγυρίζουμε. Δουλεύουμε σκληρά γιατί όλοι μετριόμαστε στο αποτέλεσμα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα «στοιχειωμένα» μεγάλα έργα που θα παραδοθούν μέσα στο 2024

Με παραδόσεις οδικών αξόνων με ιστορία άνω των δέκα ετών και την αυλαία για το μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο, κλείνουν εκκρεμότητες της παλιάς γενιάς έργων. Η πρώτη κορδέλα του 2024 θα κοπεί στο Άκτιο – Αμβρακία.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Μιλάμε με έργα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών

Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το εργοτάξιο στα Γρεβενά, όπου κατασκευάζεται το βόρειο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, το οποίο θα συνδέσει τα Τρίκαλα με τα Γρεβενά και στη συνέχεια βορειότερα με την Εγνατία Οδό.
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Ποτέ πριν στη χώρα δεν υπήρξαν τόσα πολλά έργα σε τόσο λίγο χρόνο

Ο υπουργός αναφερόμενος στα έκτακτα μέτρα ενίσχυσης και ειδικότερα στο market pass τόνισε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ χτυπούσε αλύπητα τη μεσαία τάξη για να δώσει επιδόματα με μικροκομματικά κριτήρια σε όσους θεωρούσε πελατεία του.