ΓΔ: 1498.65 0.55% Τζίρος: 29.58 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:37:12 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

Γερμανικός Τύπος: Αντιπερισπασμός Μητσοτάκη τα περί ανθρώπινου λάθους

Σύμφωνα με αρθρογράφο της Frankfurter Allgemeine Zeitung το δυστύχημα στα Τέμπη αποτελεί πλήγμα όχι μόνο για την κυβέρνηση αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Τη διαδρομή με το τρένο ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ως μια από τις πιο όμορφες σιδηροδρομικές γραμμές της Ευρώπης, αλλά και ιστορική μαζί, περιγράφει ο Μίχαελ Μάρτενς, αρθρογράφος της Frankfurter Allgemeine Zeitung, γνώστης της Ελλάδας, όπως αναφέρει η ελληνική υπηρεσία της Deutsche Welle.

Αναφέρεται στην εντυπωσιακή γέφυρα πάνω από το ποτάμι του Γοργοπόταμου, όπου το 1942 ομάδα Βρετανών σαμποτέρ και Ελλήνων ανταρτών την ανατίναξε με αποτέλεσμα να διακοπεί επί εβδομάδες ο ανεφοδιασμός του Γερμανικού Αφρικανικού Σώματος, που εκτός από την Ιταλία, έκανε κι αυτήν τη διαδρομή.

Δεν θα ξεφύγει με τέτοιες δικαιολογίες

«Στη σημερινή Ελλάδα ωστόσο», συνεχίζει, «η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαδραματίζει δευτερεύοντα ρόλο, οι περισσότεροι ταξιδεύουν με το αεροπλάνο ή χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο και αμέσως μετά το τρένο. Όπως παντού στην νοτιοανατολική Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, το δίκτυο φέρνει σημάδια εγκατάλειψης δεκαετιών. Το 2018 η Ελλάδα διαθέτει σε χρήση μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο από ότι το 1938».

Ο αρθρογράφος επισημαίνει ότι πολλές φορές στο παρελθόν επισημάνθηκαν δημόσια οι ελλείψεις και έγιναν προειδοποιήσεις. «Εάν τώρα μετά από σχεδόν 4 χρόνια στην εξουσία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσπαθεί να υποβαθμίσει το δυστύχημα με σχεδόν 60 νεκρούς ως ένα "ανθρώπινο λάθος" του σταθμάρχη Λάρισας, αυτό είναι πάνω από όλα ένας ελιγμός αντιπερισπασμού ενόψει των επικείμενων βουλευτικών εκλογών.

Οι πρώτες διαδηλώσεις δείχνουν ότι ο Μητσοτάκης μάλλον δεν θα ξεφύγει και τόσο εύκολα με τέτοιες δικαιολογίες. Η αποτυχία είναι συστημική και κρατά χρόνια. Αλλά και οι δηλώσεις της αριστερής αντιπολίτευσης ότι η τραγωδία οφείλεται αποκλειστικά στα μέτρα λιτότητας και τις αναγκαστικές ιδιωτικοποιήσεις, ενώ όλα πριν ήταν μια χαρά, είναι πολύ κοντόφθαλμες. Διότι δεν ήταν έτσι. Η Ελλάδα είχε μεγάλες δυσκολίες να βρει το 2017 επενδυτή για την κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα υποτιθέμενα ασημικά δεν ήταν καθόλου ασημικά».

Ο Γερμανός αρθρογράφος παραθέτει κι ένα αρνητικό ρεκόρ από το Μεσογειακό Ινστιτούτο Ερευνητικού Ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο από το 2010 μέχρι το 2018 στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα 137 άνθρωποι και περίπου 100 τραυματίστηκαν.

Σε αναλογία μεγέθους και συχνότητας κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί μια θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ. «Είναι αμφίβολο αν το τελευταίο δυστύχημα θα αλλάξει κάτι» είναι η πρόβλεψή του.

«Οι πολιτικοί στα Βαλκάνια πετούν ή οδηγούν, δεν παίρνουν τραίνο, κι έτσι δεν παρατηρούν την άθλια κατάσταση των σιδηροτροχιών και πολλών σταθμών στις χώρες τους. Στην Ελλάδα η Κίνα δείχνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου επιδιώκοντας καλύτερη σύνδεση ανάμεσα στο λιμάνι του Πειραιά, που ακμάζει, και την Πράγα. Πρόσφατα μάλιστα έγινε γνωστό ότι προωθεί τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Βελιγράδι - Νις», σημειώνει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Κλειστός ο δρόμος της Ευρώπης αν η Β. Μακεδονία δεν συμμoρφωθεί

Ο δρόμος της χώρας τους για την Ευρωπαϊκή Ένωση θα παραμείνει κλειστός και η ελληνική κυβέρνηση δεν θα κυρώσει στη Βουλή τα υπόλοιπα Μνημόνια Συνεργασίας, τόνισε ο πρωθυπουργός.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης πρέπει να μην χρησιμοποιεί ψέματα ως επιχειρήματα

«Ο κ. Μητσοτάκης θα πρέπει να συνειδητοποιήσει, κάποια στιγμή, ότι δεν μπορεί να πείσει τους πολίτες πως ζουν σε μια ουτοπική κοινωνία, επειδή έτσι δείχνουν τα γραφήματα που του φτιάχνουν» τονίζετε στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ. 
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Ανάγκη διαφορετικής τιμολόγησης από τις πολυεθνικές

Ο πρωθυπουργός όπως σημείωσε σε συνέντευξή του θα στείλει επιστολή στην Ούρ. φον ντερ Λάιεν και θα ζητήσει ευρωπαϊκή παρέμβαση για να εξηγήσουν οι πολυεθνικές γιατί διατηρούν διαφορετικές τιμολογιακές πολιτικές.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Μητσοτάκης: Η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στο σύστημα Υγείας

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως το Εθνικό Σύστημα Υγείας κουβαλάει σοβαρές παθογένειες του παρελθόντος, ωστόσο η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μια επανάσταση που θα τα αλλάξει όλα και αποτελεί σημαντική ευκαιρία.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Ψέμα της κυβέρνησης πως η ελληνική οικονομία είναι ισχυρή

Ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ σχολίασε επιπλέον ότι «η αναβλητικότητα του κ. Μητσοτάκη και η προσπάθεια του να μην δυσαρεστήσει την ακραία δεξιά έχει πλέον κουράσει. Ας πάρει μια ξεκάθαρη θέση με γνώμονα όχι τα μικροπολιτικά του συμφέροντα».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Ανεπίτρεπτη η στάση της νέας προέδρου της Β. Μακεδονίας

«Δεν θα δεχτούμε παρόμοια ολισθήματα, τόνισε ο πρωθυπουργός, καλούμε την κυρία Σιλιάνοφσκα να επανέλθει στα νόμιμα καθήκοντά της και στις συμπεριφορές που απορρέουν από τον ρόλο της».