ΓΔ: 1435.51 1.06% Τζίρος: 49.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:38:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Κ. Καραμανλής: Για χρόνια παρέμενε βαλτωμένο το έργο της τηλεδιοίκησης

Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι στον σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, ήταν πλήρως λειτουργική είπε και έδειξε φωτογραφίες πώς ήταν πριν το σταθμαρχείο και πώς αναβαθμίστηκε επι των ημερών του.

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας τοποθετήθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών, με τη συνεδρίαση να συνεχίζεται και τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να υπογραμμίζει ότι το έργο της τηλεδιοίκησης παρέμενε βαλτωμένο για τρία χρόνια, ενώ ήταν και γεμάτο αστοχίες στην εκτέλεση του, πριν αναλάβει η ΝΔ να το προχωρήσει.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής για τη σύμβαση 717, «η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε λειτουργικά μόνο το 18% της σύμβασης 717. Αντικείμενο της σύμβασης που υπεγράφη ήταν η σηματοδότηση 52 σταθμών και σε 3 σταθμούς τηλεδιοίκηση. Η σύμβαση ξεκίνησε να υλοποιείται, τρεις μήνες μετά γίνονται εκλογές και αλλάζει η κυβέρνηση. Σύντομα προκύπτει η ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης. Πέρασαν όμως, 3 χρόνια προκειμένου να φτάσουμε στη σύνταξη της συμπληρωματικής σύμβασης. Εισήχθη προς έλεγχο και εγκρίθηκε το 2018, ούτε τότε το έργο ξεκίνησε».

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, τόνισε πως αν είχε ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση η λειτουργία του δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη, υπογραμμίζοντας ότι το έργο ήταν βαλτωμένο, καθώς μεταξύ 2017 και 2019, η εκτέλεση του έργου ήταν μηδενική.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Καραμανλής η κυβέρνηση παρέλαβε το έργο από το 18% και το πήγε στο 70%, τονίζοντας πως το 67% που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν παραδόθηκε ποτέ, αναφέροντας πως «οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται σε ποσοστό εκτέλεσης 68% εννοώντας προφανώς την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών. 

Για την σύμβαση 717 ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως υπεγράφη το 2014 και αφορούσε τη σηματοδότηση 52 σταθμών και την ανάταξη 3 κέντρων τηλεδιοίκησης και αφετέρου οι λοιπές εργασίες επιδομής, τεχνικών έργων και τηλεπικοινωνιών. Ανάδοχος ήταν η κοινοπραξία "ΤΟΜΗ – ALSTOM", με συνολικό τίμημα 41 εκατομμύρια ευρώ και προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έως  26/9/2016.

Σημείωσε ότι όλη η αρχική συμβατική διάρκεια του έργου βρίσκεται εντός περιόδου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Σύντομα, προέκυψε η ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης, προκειμένου να ανταποκρίνονται τα υφιστάμενα συστήματα στις νέες προδιαγραφές ασφαλείας. Ωστόσο σημείωσε πως έπρεπε να περάσουν ακόμα τρία χρόνια για να συνταχθεί η 1η συμπληρωματική σύμβαση το Δεκέμβριο του 2017 με επιπλέον κόστος 13,3 εκατ. ευρώ, όμως ούτε τότε ξεκίνησε το έργο, ενώ στη συνέχεια «ακολούθησαν καταγγελίες που προκάλεσαν τον έλεγχο της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ), καθώς το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ. Από τον έλεγχο προέκυψε πληθώρα ζητημάτων, το σοβαρότερο εκ των οποίων ήταν η ανάγκη εγκατάστασης νέου εξοπλισμού τηλεμετρίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως η κυβέρνηση παρέλαβε το 33% της σύμβασης κατ΄ όνομα αλλά στην πραγματικότητα ήταν μόλις το 18%, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έως τα τέλη του 2016 που σταμάτησε το έργο παραδόθηκαν 17 από τους 52 σταθμούς, δηλαδή ποσοστό 32,69%, ωστόσο υπήρχαν σοβαρές αστοχίες με αποτέλεσμα σημαντικό μέρος να πρέπει να ανακατασκευαστεί.

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως «ένα από τα βασικά προβλήματα των συμβάσεων – ειδικά των σιδηροδρομικών-είναι ο κατακερματισμός ή για να το πω πιο απλά, το "σπάσιμο" των εργολαβιών» σημειώνοντας πως η κυβέρνηση της ΝΔ επίλυσε σταδιακά το ζήτημα των επανορθωτικών μέτρων της αναδόχου εταιρείας και το 2021 υπογράφηκε η Συμπληρωματική Σύμβαση, με την οποία στην πραγματικότητα επανεκκινείται επιτέλους το έργο.

«Το 2016 υλοποιήθηκε όπως είδαμε το 32,69% του έργου από το οποίο μόνο το 18% ήταν πιστοποιημένο, από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα και από το 2021 έως σήμερα έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης του έργου, από το οποίο το 70% έχει πλέον πιστοποιηθεί και είναι λειτουργικό.

Μεταξύ των σταθμών που παραδόθηκαν την τελευταία 3ετία με το σύστημα τηλεδιοίκησης περιλαμβάνεται και ο Σταθμός της Λάρισας. Παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από το σχετικό πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής.

Μάλιστα από τις 23/12/2022, όπως προκύπτει από έγγραφο του ΟΣΕ  και το οποίο αφορά το τμήμα ανόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, οι σταθμάρχες υποχρεωτικά πρέπει να χαράσσουν τη διαδρομή αυτόματα στον πίνακα τηλεδιοίκησης. Η χειροκίνητη χάραξη επιτρέπεται μόνον όταν δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αντίδραση της κυβέρνησης στην επαναφορά των γκρίζων ζωνών ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρει: «Η Τουρκία επανέρχεται στην κλιμάκωση μέσω της επικίνδυνης και ανυπόστατης θεωρίας των "γκρίζων ζωνών" - η οποία παραβιάζει κατάφωρα το Διεθνές Δίκαιο και το δίκαιο της ΕΕ».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Στα χέρια ιδιωτών όλη η διαχείριση των υδάτων στη Θεσσαλία

«Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δημιουργεί μια εισπρακτική Ανώνυμη Εταιρεία που θα λειτουργεί με ιδιωτικά κριτήρια και την "προικίζει", επιπλέον, με κεφάλαιο και προσωπικό» αναφέρεται στη δήλωση των τομεαρχών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Με αποβολές απαντά ο Κ. Μητσοτάκης στον σχολικό εκφοβισμού

«Συνεχίζει την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού ρόλου του σχολείου, καθιστά τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο αστυφύλακα και τους γονείς απολογούμενους κι αβοήθητους» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Δεν κρύβονται οι σχέσεις Μητσοτάκη με επιχειρηματικά συμφέροντα

Οι πηγές της Κουμουνδούρου αναφέρουν ότι αφού ο πρωθυπουργός «απέπεμψε» και «ανάγκασε σε παραίτηση» τους κ.κ. Παπασταύρου και Μπρατάκο, «τώρα προχωρά σε εσωτερική αναδιανομή των αρμοδιοτήτων τους».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κασσελάκης: Η ΝΔ να υπερψηφίσει τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής

«Αποδέχεται ο πρωθυπουργός; Ιδού η Ρόδος για όλα: Μπάζωμα, μονταζιέρα, κουκούλωμα, εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου, παράνομο διορισμό σταθμάρχη, πράξεις και παραλείψεις. Όλα στο φως» ανέφερε ο κ. Κασσελάκης.