ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
Φωτό: Shutterstock

Πώς το πλαστικό επηρεάζει την ενεργειακή απόδοση των αυτοκινήτων

Σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος, η ενεργειακή απόδοση ενός αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 2% για κάθε 45 κιλά διαφόρων υλικών που αντικαθίστανται από πλαστικό.

Η ενεργειακή απόδοση ενός αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 2% για κάθε 45 κιλά διαφόρων υλικών που αντικαθίστανται από πλαστικό. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 100 κιλά πλαστικών εξαρτημάτων μπορούν να αντικαταστήσουν 300 κιλά χάλυβα που αποτελεί την κύρια πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται στην παραγωγή αυτοκινήτων, σημαίνει συνολική εξοικονόμηση 750 λίτρων καυσίμου στα 150.000 διανυόμενα χιλιόμετρα και 30 τόνους λιγότερες εκπομπές CO2 ετησίως. Αυτά ήταν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA).

Σήμερα τα πλαστικά μέρη αποτελούν το 50% του όγκου των οχημάτων και έχουν αυξητική τάση στην προσπάθεια των κατασκευαστών να μειώσουν περισσότερο το βάρος. Στη δεκαετία του 1950, τα αυτοκίνητα περιείχαν πολύ μικρές ποσότητες πλαστικού, ενώ από την δεκαετία του '70 και έπειτα τα πλαστικά μέρη αύξαναν συνεχώς το ποσοστό τους.

Η ίδια μελέτη ανέλυσε την εξέλιξη της χρήσης μεμονωμένων υλικών στην παραγωγή αυτοκινήτων από το 1977 έως το 2004. Σε αυτό το χρονικό διάστημα διαπιστώθηκε ότι το μερίδιο του χάλυβα συρρικνώθηκε από το 75% σε 53%, το μερίδιο του αλουμινίου αυξήθηκε από το 2,6% σε 8,6% και το πλαστικό από το 4,6% σε 7,6%.

Παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή ελαφρών υλικών έχει γίνει πιο διαδεδομένη την τελευταία δεκαετία και η μείωση του βάρους του οχήματος αποτέλεσε πρόκληση για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το μέσο βάρος του οχήματος παρέμεινε σταθερό από το 2004 έως το 2018 και έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Αυτό έγινε κυρίως γιατί τα αυτοκίνητα γίνονται μεγαλύτερα και ψηλότερα, με την τάση των περισσοτέρων οχημάτων να ανήκουν στην SUV κατηγορία.

Φυσικά ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που καλούνται να επιλύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων. Τα τελευταία πέντε χρόνια, 8 από τους 14 μεγαλύτερους κατασκευαστές που πωλούν οχήματα στις ΗΠΑ μείωσαν τις εκτιμώμενες πραγματικές εκπομπές CO 2 για νέα οχήματα.

Η Tesla κατατάσσεται σταθερά στην υψηλότερη θέση με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ η μεγαλύτερη μείωση στις εκπομπές CO2 καταγράφηκε από την Toyota, αν και το μερίδιο των SUV φορτηγών αυξήθηκε Η Kia πέτυχε τη δεύτερη υψηλότερη μείωση στις συνολικές εκπομπές CO2, ενώ η Mercedes κατέγραψε την τρίτη υψηλότερη μείωση στις συνολικές εκπομπές. Μειώσεις εκπομπών πέτυχαν επίσης οι Hyundai, Ford, Nissan, όμιλος Stellantis και VW.

Η μείωση του βάρους των εξαρτημάτων είναι πολύ σημαντική στην μεγάλη προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά των κατασκευαστών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να γίνουν περισσότερο πράσινες. Και αυτό αφορά κυρίως τα συμβατικά μοντέλα, όπου κύριο μέλημά όλων των εμπλεκομένων είναι η αύξηση της ενεργειακής απόδοσης με την λιγότερη δυνατόν κατανάλωση καυσίμου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita-car-IX
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πολύ αυστηρά κριτήρια για εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα από την ΕΕ

Την τελευταία δεκαετία η Ευρώπη είναι μια ήπειρος που δείχνει έμπρακτα ότι στηρίζει την πράσινη κινητικότητα, με κριτήρια πολύ πιο αυστηρά από αυτά που ισχύουν σε Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ.
ydrogono
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς η χρήση υδρογόνου θα μειώσει τους ρύπους των αυτοκινήτων

Τα οφέλη της τεχνολογίας του υδρογόνου είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού (σε σύγκριση με τη βενζίνη) και η μεγάλη απόσταση οδήγησης με ένα μόνο γέμισμα, ωστόσο υπάρχουν αρκετά μειονεκτήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξή του.