ΓΔ: 2029.82 0.52% Τζίρος: 20.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:09:37
Γυαλιά-Meta
Φώτο: Τα έξυπνα γυαλιά της Meta στην έκθεση τεχνολογίας στην Ισπανία. Credits: Shutterstock

Η Meta φέρνει τα πρώτα «έξυπνα» γυαλιά με οθόνη και Τεχνητή Νοημοσύνη

Η Meta παρουσίασε τα πρώτα έξυπνα γυαλιά με οθόνη, χειρισμό μέσω βραχιολιού και AI λειτουργίες. Θα κυκλοφορήσουν στις 30 Σεπτεμβρίου μέσω καταστημάτων Ray-Ban, Lenscrafters, Best Buy και επιλεγμένων σημείων της Verizon.

Η Meta παρουσίασε το νέο της εγχείρημα στην αγορά των wearable συσκευών, τα Ray-Ban Display, τα πρώτα έξυπνα γυαλιά της με ενσωματωμένη οθόνη. Με τιμή 799 δολάρια, το προϊόν φιλοδοξεί να αποτελέσει τη γέφυρα ανάμεσα στο smartphone και τα μελλοντικά γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (AR) που η εταιρεία προγραμματίζει για το 2027.

Η εταιρεία βλέπει τα γυαλιά ως βήμα προς την επόμενη εποχή της επαυξημένης πραγματικότητας, επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη hardware. Πρόσφατα, επένδυσε 3,5 δισ. δολάρια στην EssilorLuxottica, αποκτώντας μερίδιο 3%. Ο CTO Άντριου Μπόσγουορθ εκτίμησε ότι η Meta θα πουλήσει πάνω από 100.000 μονάδες ως το τέλος του επόμενου έτους.

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι η τιμή των 799 δολαρίων είναι υψηλή, αλλά θεωρεί πως το προϊόν «έφτασε στην αγορά την κατάλληλη στιγμή, με την άνθηση της τεχνητής νοημοσύνης».

Εντυπωσιακές λειτουργίες

Για τα έξυπνα ή «AI» γυαλιά, όπως τα αποκαλεί πλέον η Meta, η οθόνη είναι καθοριστικό στοιχείο. Με την πάροδο του χρόνου, η προσθήκη αυτή θα επιτρέψει στους καταναλωτές να μεταφέρουν ορισμένες λειτουργίες από τα τηλέφωνά τους στα γυαλιά.

Η οθόνη ενσωματώνεται στον δεξί φακό και εμφανίζει μηνύματα κειμένου, βιντεοκλήσεις, οδηγίες πλοήγησης και αποτελέσματα από την AI της Meta. Μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως σκόπευτρο για την κάμερα του κινητού ή να εμφανίζει χειριστήρια μουσικής. Με ανάλυση 600x600 pixels, πεδίο όρασης 20 μοιρών και φωτεινότητα έως 5.000 nits, προσφέρει ευκρίνεια σε εξωτερικούς χώρους, αν και δυσκολεύεται σε πολύ έντονο ήλιο.

Τα γυαλιά υποστηρίζουν ζωντανούς υπότιτλους με μετάφραση σε πραγματικό χρόνο, βιντεοκλήσεις με κοινή οπτική γωνία και απαντήσεις σε μηνύματα είτε με ηχητικά είτε με υπαγόρευση. Στην αρχική έκδοση θα είναι διαθέσιμες εφαρμογές όπως Messenger, WhatsApp και Spotify, ενώ το Instagram θα υποστηρίζει σύντομα και Reels.

Η κάμερα είναι 12 MP, με δυνατότητα βίντεο 1080p. Η μπαταρία προσφέρει 6 ώρες χρήσης, με τη θήκη να παρέχει άλλες 30 ώρες φόρτισης (περίπου 4 πλήρεις κύκλους). Τα γυαλιά διατίθενται σε δύο μεγέθη και δύο χρώματα — μαύρο και sand — και θα κυκλοφορήσουν στις 30 Σεπτεμβρίου μέσω καταστημάτων Ray-Ban, Lenscrafters, Best Buy και επιλεγμένων σημείων της Verizon.

Τα γυαλιά εισάγουν νέο σύστημα ελέγχου. Εκτός από τα παραδοσιακά swipe στο πλαίσιο, η κύρια διεπαφή είναι πλέον οι χειρονομίες, που ανιχνεύονται από το Meta Neural Band, ένα νευρωνικό βραχιόλι στον καρπό του χρήστη.

Με αυτό, ο χρήστης μπορεί:

  • να επιλέγει αντικείμενα τσιμπώντας αντίχειρα και δείκτη,
  • να κάνει swipe γλιστρώντας τον αντίχειρα πάνω στην κλειστή γροθιά,
  • να καλέσει τον φωνητικό βοηθό AI με διπλό πάτημα αντίχειρα,
  • ή να περιστρέψει το χέρι του στον αέρα για να ρυθμίσει την ένταση της μουσικής.

Πέρα από την αλληλεπίδραση με εφαρμογές και την εκτέλεση ερωτημάτων στην AI, τα γυαλιά διαθέτουν λειτουργία ζωντανής απομαγνητοφώνησης με υπότιτλους σε πραγματικό χρόνο — ακόμη και μεταφράσεις. Η λειτουργία βιντεοκλήσης επιτρέπει στον χρήστη να βλέπει το άτομο με το οποίο μιλά ενώ ταυτόχρονα μοιράζεται τη δική του οπτική.

Οι χρήστες μπορούν να απαντούν σε μηνύματα στέλνοντας ηχητικές εγγραφές ή υπαγορεύοντας απαντήσεις. Αργότερα μέσα στη χρονιά, το βραχιόλι θα επιτρέπει και «γραφή στον αέρα». Ενημέρωση λογισμικού θα προσθέσει και εστίαση στον συνομιλητή με φιλτράρισμα θορύβου φόντου.

Τι άλλο ετοιμάζει η Meta

Παράλληλα, η Meta παρουσίασε ανανεωμένα Ray-Ban χωρίς οθόνη, με βελτιωμένη κάμερα 3K, 40% μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρίας και τιμή εκκίνησης 379 δολάρια. Επίσης, παρουσίασε τα Oakley Vanguard, μοντέλο με αθλητικό σχεδιασμό, καλύτερη αντοχή στο νερό, πιο δυνατά ηχεία και νέες λειτουργίες βίντεο (slow-motion, time-lapse, 60fps).

Η Meta εξετάζει μελλοντικές εκδόσεις με συνδεσιμότητα κινητού και διπλές οθόνες. Σκέφτεται και τη δημιουργία ειδικού app store, αλλά για την ώρα δεν το υποστηρίζει το hardware.

Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία βλέπει το μέλλον πέρα από τις εφαρμογές, με την ΤΝ να αντικαθιστά πολλές από τις λειτουργίες τους. Το Reality Labs πειραματίζεται ήδη με έξυπνα ρολόγια και ακόμη και με φακούς επαφής AR, αν και τα τεχνολογικά εμπόδια είναι τεράστια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογότυπο Meta Threads
ΔΙΕΘΝΗ

Η Meta θα αναγνωρίζει τα περιεχόμενα δημιουργημένα από Τεχνητή Νοημοσύνη

Η μητρική εταιρεία του Facebook είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο την επιθυμία της να επισημαίνει κάθε φωτογραφία που δημιουργείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, μια απόφαση που ελήφθη με φόντο τη μάχη κατά της παραπληροφόρησης.