ΓΔ: 1455.48 0.03% Τζίρος: 100.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Οι εταιρείες που μπορούν να μας ταξιδέψουν στο διάστημα

Ο διαστημικός τουρισμός είναι μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία για τους πλούσιους, ωστόσο έχει βρεθεί στο επίκεντρο της κριτικής για το κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του.

Η έννοια του διαστημικού τουρισμού είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά αναδυόμενα χαρακτηριστικά της ευρύτερης τουριστικής βιομηχανίας και εταιρείες όπως η Virgin Galactic και η SpaceX κάνουν ήδη θραύση περιγράφοντας σχέδια για την παροχή διαφόρων μορφών εμπορικών διαστημικών πτήσεων στο εγγύς μέλλον.

Ενώ η έννοια του διαστημικού τουρισμού ακούγεται φουτουριστική, έχει ήδη προϊστορία, με τη Ρωσική Διαστημική Υπηρεσία να κάνει την αρχή του διαστημικού τουρισμού από τις αρχές του 2000 όταν  επτά διαστημικοί τουρίστες μεταφέρθηκαν στο διάστημα. Ωστόσο η Ρωσική Διαστημική Υπηρεσία διέκοψε τις δραστηριότητές της στον διαστημικό τουρισμό το 2010. Έκτοτε, αρκετές ιδιωτικές επιχειρήσεις επιδιώκουν τα διαστημικά ταξίδια, με αποτέλεσμα διάφορες προτάσεις στον τομέα αυτό.

Η Virgin Galactic που πήρε ουσιαστικά την σκυτάλη από τη Ρωσική Διαστημική Υπηρεσία με τον ιδρυτή της Ρίτσαρντ Μπράνσον να έχει θέσει από νωρίς τον στόχο για τα διαστημικά ταξίδια πραγματοποίησε την πρώτη της εμπορική πτήση διαστημικού τουρισμού στις 10 Αυγούστου, ενώ η εταιρεία σκοπεύει πλέον να πραγματοποιεί κάθε μήνα πτήσεις. Η επόμενη ιδιωτική διαστημική πτήση της Virgin Galactic, Galactic 03, προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο.

Ο διαστημικός τουρισμός εκτοξεύει τα έσοδα της Virgin Galactic

Η Virgin Galactic πραγματοποίησε την πρώτη πτήση στο διάστημα με πολίτες που δεν είναι αστροναύτες, καθώς στους επιβάτες του Galactic 02 περιλαμβάνονταν η Keisha Schahaff και η Anastatia Mayers, μια μητέρα και μια κόρη από την Καραϊβική που κέρδισαν τις θέσεις τους σε κλήρωση εισιτηρίων, καθώς και ο Jon Goodwin, ένας 80χρονος πρώην Ολυμπιονίκης.

Η Virgin Galactic, η εμπορική διαστημική επιχείρηση του Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδρύθηκε το 2004 και ολοκλήρωσε την πρώτη της εμπορική διαστημική πτήση τον Ιούνιο. Στην πτήση συμμετείχαν τρεις επιβάτες από την ιταλική πολεμική αεροπορία και το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, με την αποστολή να έχει ερευνητικό και όχι τουριστικό σκοπό.

Ο διαστημικός τουρισμός μεταφράζεται σε μεγάλα κέρδη για την εταιρεία. Ειδικότερα στην αναφορά για τις επιδόσεις του δευτέρου τριμήνου η Virgin Galactic κατάγραψε σημαντική άνοδο των εσόδων από τα 0,4 εκατ. δολάρια το 2022 σε 2 εκατ. δολάρια φέτος χάρη στις «εμπορικές διαστημικές πτήσεις και συνδρομές μελών που σχετίζονται με μελλοντικούς αστροναύτες».

Τα εισιτήρια για μια θέση σε έναν πύραυλο της Virgin Galactic μπορεί να κοστίζουν 450.000 δολάρια, αν και ορισμένοι, όπως ο Γκούντγουιν, αγόρασαν τα εισιτήριά τους πριν από μια δεκαετία για 250.000 δολάρια. Ενώ οι καμπίνες μπορούν να χωρέσουν τέσσερα άτομα, η Virgin Galactic σκοπεύει να πετάξει μόνο τρεις επιβάτες, κρατώντας την τελευταία θέση για έναν εκπαιδευτή αστροναυτών.

Η τσουχτερή τιμή δεν φαίνεται να κρατάει χαμηλά το ενδιαφέρον. Αντιθέτως, μέχρι το τέλος του 2022 υπήρχαν 800 κρατήσεις για διαστημικές πτήσεις όπως ανέφερε η εταιρεία στην ετήσια έκθεσή των αποτελεσμάτων της περασμένης χρονιάς. Αυτά τα εισιτήρια θα μεταφραστούν σε περίπου 207 εκατ. δολάρια σε μελλοντικά έσοδα, σύμφωνα με την έκθεση.

Με μηνιαίες πτήσεις που αναμένεται να πραγματοποιούνται στο μέλλον, η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει τον εαυτό της ως σημαντικό παράγοντα στη βιομηχανία των διαστημικών πτήσεων.

Ο ανταγωνισμός που εντείνεται

Ωστόσο η Virgin Galactic δεν είναι η μόνη εταιρεία στο παιχνίδι. Τον Ιούλιο του 2021, η Blue Origin του Τζεφ Μπέζος έστειλε τέσσερα άτομα, μεταξύ των οποίων και ο Μπέζος, 62 μίλια πάνω από τη Γη, σηματοδοτώντας την πρώτη διαστημική πτήση επιβάτη που ολοκλήρωσε η εταιρεία του προέδρου της Amazon, που ιδρύθηκε το 2000.

Χρησιμοποιώντας έναν πύραυλο με την ονομασία New Shepard, η Blue Origin έχει ολοκληρώσει έκτοτε έξι διαστημικές πτήσεις ανθρώπων. Το New Shepard της Blue Origin πραγματοποίησε την άνοδό του προς την άκρη του διαστήματος και την επακόλουθη επιστροφή του τον Αύγουστο του 2022. Το NS-22 ήταν η πιο πρόσφατη επιτυχημένη αποστολή της εταιρείας και σηματοδότησε την 22η αποστολή του πυραύλου στο διάστημα και την έκτη ανθρώπινη πτήση.

Κατά τη διάρκεια των 11λεπτων ταξιδιών της Blue Origin, οι τουρίστες βιώνουν τη μηδενική βαρύτητα, η οποία προσφέρει την αίσθηση της έλλειψης βαρύτητας. Η εταιρεία απαιτεί από τους επιβάτες να παρακολουθήσουν ένα μάθημα προκειμένου να προετοιμαστούν.

Η Blue Origin είναι διαβόητα μυστικοπαθής σχετικά με την τιμολόγηση των εισιτηρίων της, αλλά πριν από την πρώτη εμπορική πτήση της τον Ιούλιο του 2021, ένας επιβάτης που αργότερα αναγκάστηκε να χάσει την πτήση λόγω βεβαρημένου προγράμματος δήλωσε ότι είχε πληρώσει 28 εκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσει μια θέση.

Υπάρχει επίσης η SpaceX, η εταιρεία πυραύλων του Έλον Μασκ, η οποία ιδρύθηκε το 2002 και καταβάλλει συντονισμένες προσπάθειες στον τομέα των εμπορικών διαστημικών πτήσεων. Η εμπορική διαστημική πτήση της SpaceX είναι η μόνη που έχει στείλει πραγματικά τουρίστες σε τροχιά, ήτοι 363 μίλια πάνω από τη Γη.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, ο πύραυλος Falcon 9 της SpaceX μετέφερε τέσσερις πολίτες κοντά στην τροχιά χωρίς να υπάρχουν επαγγελματίες αστροναύτες στο σκάφος. Ήταν το πρώτο πλήρωμα αμιγώς πολιτών που ολοκλήρωσε με επιτυχία μια αποστολή με συνολικό κόστος περίπου 220 εκατ. δολαρίων που χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τον δισεκατομμυριούχο Τζάρεντ Ίσακμαν.

Επίσης, ο πύραυλος Falcon 9 της SpaceX είναι το μόνο σκάφος που έχει στείλει ιδιώτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, καθώς το 2022 σε συνεργασία με την Axiom Space, εκτόξευσε το πρώτο πλήρωμα που αποτελείτο αποκλειστικά από ιδιώτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, όπου πέρασαν πάνω από μία εβδομάδα. Οι τέσσερις συμμετέχοντες δαπάνησαν 55 εκατ. δολάρια ο καθένας για το ταξίδι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Χαρτζιλίκι... υψηλής τεχνολογίας για παιδιά 8 με 18 ετών από τη Startup Woli

Με τη Woli προπληρωμένη κάρτα και το Woli app οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν που δαπανώνται τα λεφτά τους ενώ τα παιδιά εκπαιδεύονται ώστε να διαχειρίζονται σωστά τα οικονομικά τους.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα 6 καλύτερα φορητά ηχεία της αγοράς και πώς να κάνετε την επιλογή σας

Σημαντικοί παράγοντες για την επιλογή του κατάλληλου ηχείου, εκτός από την ποιότητα του ήχου, είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας και ο σχεδιασμός, συμπεριλαμβανομένης της ανθεκτικότητας στο νερό και όχι μόνο.
Texniti-Noimosynh
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Επαναστατικές ανατροπές στην εργασία φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη

Πώς οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν το περιβάλλον και τον τρόπο εργασίας. Η χρήση του ChatGPT γίνεται ένα πρόσθετο προσόν για τους εργαζομένους. Μεγάλη αύξηση κερδοφορίας επιτυγχάνουν οι τράπεζες.