ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φορολογικός έλεγχος έγγραφων

Τα βασικά «μυστικά» για τις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Με το άνοιγμα του TAXIS στις 17 Μαρτίου, οι δηλώσεις θα είναι διαθέσιμες προς αποστολή, αλλά οι υπόχρεοι θα πρέπει να επαληθεύσουν τα στοιχεία τους και να διορθώσουν τυχόν λάθη ή παραλείψεις έως τις 20 Απριλίου.

Ούτε ένα ούτε δύο αλλά δεκατρία «μυστικά» των αυτόματων φορολογικών δηλώσεων θα πρέπει να έχουν υπόψη τους περίπου 1,4 εκατομμύρια μισθωτοί και συνταξιούχοι για τους οποίους θα μεριμνήσει φέτος η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), όπως σημειώνει το ertnews.gr

Η απαλλαγή από τη διαδικασία συμπλήρωσης της φορολογικής δήλωσης από τους ίδιους, δεν συνεπάγεται και πλήρη αδιαφορία για τα προσυμπληρωμένα στοιχεία από τη φορολογική αρχή. Οι φορολογούμενοι καλούνται να ελέγξουν σχολαστικά τις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις τους, πριν την αυτόματη υποβολή τους από την ΑΑΔΕ αμέσως μετά το Πάσχα.

Με το άνοιγμα του TAXIS στις 17 Μαρτίου, οι δηλώσεις θα είναι διαθέσιμες προς αποστολή, αλλά οι υπόχρεοι θα πρέπει να επαληθεύσουν τα στοιχεία τους και να διορθώσουν τυχόν λάθη ή παραλείψεις έως τις 20 Απριλίου. Αν δεν υπάρξουν παρεμβάσεις οι δηλώσεις θα σταλούν αυτόματα.

Πάντως ακόμα και σε περίπτωση που ο φορολογούμενος διαπιστώσει λάθη και κενά μετά την έκδοση του εκκαθαριστικού έχει τη δυνατότητα να προβεί σε διορθώσεις στα στοιχεία με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης έως τις 15 Ιουλίου χωρίς να επιβαρυνθεί με πρόστιμο. Με βάση τις αλλαγές η φορολογική διοίκηση θα επαναπροσδιορίσει το φόρο εκδίδοντας νέο εκκαθαριστικό.

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

  1. Η ΑΑΔΕ προσυμπληρώνει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος με βάση στοιχεία που έχουν τυχόν παρασχεθεί από τον φορολογούμενο σε φορολογική δήλωση ή κάθε άλλο στοιχείο που έχει στη διάθεσή της.
  2. Σε περίπτωση συζύγων, οι οποίοι δεν έχουν επιλέξει να υποβάλλουν χωριστά δήλωση φορολογίας εισοδήματος  η Φορολογική Διοίκηση προσυμπληρώνει κοινή δήλωση.
  3. Η ΑΑΔΕ κοινοποιεί ψηφιακά, την προσυμπληρωμένη δήλωση, με την ανάρτηση αυτής στην ψηφιακή πύλη myAADE, στην εφαρμογή υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και την αποστολή ηλεκτρονικής ειδοποίησης στους φορολογούμενους στη διεύθυνση email που έχουν δηλώσει.
  4. Ο φορολογούμενος οφείλει να ελέγξει το περιεχόμενο της προσυμπληρωμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος που του κοινοποιήθηκε και σε περίπτωση που τα στοιχεία που περιέχει δεν είναι ακριβή ή είναι ελλιπή, υποχρεούται να υποβάλλει δήλωση με τα ορθά και πλήρη στοιχεία.
  5. Ο φορολογούμενος δύναται να υποβάλει ο ίδιος την προσυμπληρωμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος ακόμη και εάν δεν διαφωνεί με το περιεχόμενο αυτής.
  6. Εάν ο φορολογούμενος δεν υποβάλει δήλωση  η  Φορολογική Διοίκηση οριστικοποιεί την προσυμπληρωμένη με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της, δήλωση.
  7. Ο φόρος εισοδήματος  και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης  υπολογίζονται με βάση την προσυμπληρωμένη δήλωση που οριστικοποιήθηκε.
  8. Για τον καθορισμό της φορολογικής οφειλής εκδίδεται οίκοθεν πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου, η οποία κοινοποιείται στον φορολογούμενο.
  9. Ο φόρος καταβάλλεται είτε εφάπαξ με έκπτωση 4% (η δήλωση έχει υποβληθεί οριστικά έως τις 30 Απριλίου 2025) είτε σε 8 μηνιαίες δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται έως τις 31 Ιουλίου 2025.
  10. Δεν βεβαιώνεται το ποσό φόρου, εφόσον αυτό δεν υπερβαίνει τα 30 ευρώ.
  11. Δεν επιστρέφεται ποσό φόρου μικρότερο των πέντε (5) ευρώ
  12. Ο φορολογούμενος μετά την έκδοση του εκκαθαριστικού  δύναται να ζητά διόρθωση του «λογαριασμού» με την υποβολή τροποποιητικής δήλωσης. Η ΑΑΔΕ εκδίδει νέο εκκαθαριστικό μόνο εφόσον κάνει αποδεκτή τη δήλωση.
  13. Η τροποποιητική δήλωση θεωρείται εμπρόθεσμη εφόσον υποβληθεί εντός της προθεσμίας και συγκεκριμένα έως και τις 15 Ιουλίου 2025.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.