ΓΔ: 2560.47 -0.30% Τζίρος: 270.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:04:39
Φορολογικές δηλώσεις γραφείου
Υπολογισμοί φόρων και σύνταξη φορολογικών δηλώσεων από λογιστές σε σύγχρονο γραφείο.

Πώς μπορούμε να διορθώσουμε τα λάθη στα εκκαθαριστικά της εφορίας

Το προσυμπληρωμένο εκκαθαριστικό για τον φόρο εισοδήματος ενδέχεται να κρύβει σφάλματα και οι φορολογούμενοι μπορούν να κάνουν διορθωτικές κινήσεις. Τι γίνεται με τις χωριστές δηλώσεις από συζύγους.

Αλλαγές στο φετινό εκκαθαριστικό για το φόρο εισοδήματος έχουν τη δυνατότητα να κάνουν οι φορολογούμενοι που διαπιστώνουν εκ των υστέρων λάθη ή παραλείψεις στη δήλωση που έχουν υποβάλλει, καθώς και όσοι διαφωνούν με τα προσυμπληρωμένα από την ΑΑΔΕ στοιχεία για το ύψος του εισοδήματος τους.  

Ειδικότερα με βάση το ισχύον νομοθετικό καθεστώς:

Διορθώσεις στις αρχικές δηλώσεις. Με τροποποιητικές δηλώσεις οι φορολογούμενοι που υποβάλουν τη φορολογική δήλωση και εκ των υστέρων διαπιστώνουν εκ των υστέρων λάθη ή και παραλείψεις στους κωδικούς που έχουν συμπληρώσει μπορούν να προβούν σε διορθώσεις χωρίς πρόστιμα και σε ορισμένες περιπτώσεις να περιορίσουν το ποσό του φόρου. Η προθεσμία για την υποβολή εμπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων λήγει στις 30 Ιουνίου 2023, πράγμα που σημαίνει ότι οι  φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλλουν διορθωτική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, συνυποβάλλοντας εφόσον υπάρχει υποχρέωση το έντυπο Ε2 ή το έντυπο Ε3 τα οποία συνοδεύουν το έντυπο Ε1. Στην τροποποιητική δήλωση δεν χρειάζεται να συμπληρωθούν από την αρχή όλοι οι κωδικοί της αρχικής δήλωσης του αλλά να τροποποιηθούν η να συμπληρωθούν μόνο τα σημεία στα οποία υπάρχουν λάθη ή παραλείψεις. Ωστόσο ακόμη και μετά την λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων παρέχεται η δυνατότητα υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων και δεν επιβάλλονται πρόστιμα εφόσον ο επιπλέον φόρος που θα προκύψει με την τροποποιητική δήλωση σε σχέση με την αρχική δεν ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Λάθη στα προσυμπληρωμένα στοιχεία. Τα ποσά για τα εισοδήματα και τους φόροι που έχουν παρακρατηθεί εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στους κωδικούς του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης. Η προσυμπλήρωση γίνεται με βάση τα στοιχεία που κοινοποιούν στην ΑΑΔΕ οι εργοδοτικοί φορείς (ιδιώτες, δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία). Εάν είναι λανθασμένα και ο εργαζόμενος διαφωνεί, οι διορθώσεις διενεργούνται αποκλειστικά από τον κατά νόμο αρμόδιο φορέα-εργοδότη, στον οποίο πρέπει να απευθύνονται οι φορολογούμενοι ζητώντας από τον εργοδότη να υποβάλει νέα δήλωση για να διορθωθούν τα τυχόν λάθη. Στην περίπτωση που δεν διορθωθούν τα λάθη που υποστηρίζει ο εργαζόμενος ότι υπάρχουν στη βεβαίωση και λήγει η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων μπορεί να υποβάλει δήλωση «με επιφύλαξη».

Οι δηλώσεις με επιφύλαξη υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου και εντός χρονικού διαστήματος 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης οφείλουν οι φορολογούμενοι να προσκομίσουν στην εφορία τα απαραίτητα δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς τους και τον λόγο της επιφύλαξης προκειμένου να εκκαθαριστούν οι δηλώσεις και να εκδοθούν οι πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου από τις εφορίες εντός 90 ημερών από την υποβολή της δήλωσης. Σε περίπτωση που τα απαιτούμενα δικαιολογητικά δεν προσκομιστούν εντός της  προθεσμίας των 30 ημερών, οι δηλώσεις εκκαθαρίζονται, χωρίς να ληφθεί υπόψη η επιφύλαξη, δεδομένου ότι, η επιφύλαξη δεν συνεπάγεται την αναστολή της είσπραξης του φόρου. Η επιφύλαξη δεν συνεπάγεται την αναστολή της είσπραξης του φόρου. Σε περίπτωση αποδοχής της επιφύλαξης, ο φόρος που τυχόν καταβλήθηκε αχρεωστήτως, επιστρέφεται.

Στο μεταξύ πολλοί σύζυγοι που διαπιστώνουν ότι θα πρέπει να υποβάλλουν χωριστές φορολογικές δηλώσεις θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υποχρεωτικά χωριστή φορολογική δήλωση υποβάλλεται όταν:

  • Έχει διακοπεί η έγγαμη συμβίωση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης.
  • Έχει λυθεί το σύμφωνο συμβίωσης κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης.  

Σημειώνεται ότι για τη διακοπή της έγγαμης συμβίωσης ή τη λύση του συμφώνου συμβίωσης το βάρος της απόδειξης φέρει ο φορολογούμενος.

  • Ο ένας από τους δύο συζύγους ή ένα από τα δύο μέρη συμφώνου συμβίωσης είναι σε κατάσταση πτώχευσης ή έχει υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.