bd-sprite
Φωτο: Shutterstock

Ράλι διαρκείας για το αλουμίνιο με στόχο τα 3.500 δολ. το 2025

Προσωρινή θα αποδειχθεί η πρόσφατη υποχώρηση της τιμής του μετάλλου, όπως εκτιμά η Goldman Sachs, καθώς η ανοδική κίνηση υποστηρίζεται από τις ελλείψεις στην προσφορά και την αυξανόμενη ζήτηση.

Όχι μόνο δεν πρόκειται να σταματήσει το ράλι της τιμής του αλουμινίου, αλλά θα συνεχιστεί με την προοπτική να ανεβεί ως τα 3.500 δολ. ανά τόνο το 2025, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Goldman Sachs, που προβλέπει ότι η πρόσφατη κάμψη θα αποδειχθεί προσωρινή, καθώς η τιμή του μετάλλου υποστηρίζεται τόσο από την έλλειψη προσφοράς στην παγκόσμια αγορά, όσο και από την αυξανόμενη ζήτηση.

Ο αμερικανικός χρηματοοικονομικός όμιλος διατηρεί αμετάβλητη την πρόβλεψή του για την τιμή του μετάλλου στα 2.800 δολάρια, 3.000 δολάρια και 3.200 δολάρια ανά τόνο για τους επόμενους 3, 6 κα 12 μήνες αντίστοιχα, ενώ «βλέπει» την τιμή του να φθάνει στο επίπεδο των 3.500 δολαρίων ανά τόνο το 2025, με την bull market για το μέταλλο να θεωρείται ότι έχει ισχυρές βάσεις. 

Σημειώνεται ότι η τιμή του αλουμινίου στο LME εκτινάχθηκε τον Οκτώβριο ως τα 3.198 δολ./τόνο, στη συνέχεια υποχώρησε απότομα κάτω και από τα 2.600 δολ., ενώ πλέον έχει ανακάμψει, ανεβαίνοντας στο επίπεδο των 2.670 δολ.

 

Όπως τονίζεται στην έκθεση, τα αποθέματα αλουμινίου (LME) είναι σε χαμηλά επίπεδα αυτήν την περίοδο, ενώ οι Ευρωπαίοι παραγωγοί έχουν μειώσει σημαντικά την παραγωγή τους το τελευταίο διάστημα κυρίως λόγω της ενεργειακής κρίσης και της συνεπαγόμενης αύξησης στο κόστος παραγωγής -πρέπει να σημειωθεί ότι εξαίρεση σε αυτό τον γενικό κανόνα αποτελεί η Mytilineos, που διατηρεί αμείωτη την παραγωγή αλουμινίου, έχοντας εξασφαλίσει σταθερότητα ενεργειακού κόστους μετά την τριετή συμφωνία που έχει συνάψει με τη ΔΕΗ.

Η Goldman Sachs τονίζει ότι οι επενδυτές δεν πρέπει να χάσουν το ράλι στο αλουμίνιο, αν και παραδέχεται ότι η αρκετά έντονη  μεταβλητότητα που καταγράφεται στην τιμή του κατά το δ’ τρίμηνο θα συνεχιστεί. Βασικές αιτίες για την προτροπή να μην χαθεί η bull market αποτελεί το γεγονός ότι το αλουμίνιο συγκαταλέγεται μεταξύ των κερδισμένων από την στροφή σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα θα κινηθούν με αυξητικό ρυθμό, με την άνοδο από την αρχή του έτους να φθάνει στο 14%, ξεπερνώντας την αρχική εκτίμηση της GS ότι θα διαμορφώνονταν στο 12% για το σύνολο του 2021. Ταυτόχρονα υπάρχει σημαντική αύξηση στη ζήτηση αλουμινίου από μονάδες παραγωγής με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα ιδιαίτερα από τη δυτική αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης, παραμένει η χαμηλή επενδυτική δραστηριότητα σε «πράσινο» αλουμίνιο, γεγονός που δημιουργεί αρκετά προβλήματα στις προμήθειες και καθιστά την αγορά «ελλειμματική» ως προς την πλευρά της προσφοράς, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει τις τιμές υψηλότερα και από τις προβλέψεις της Goldman Sachs. 

Η τιμή του αλουμινίου εμφανίζει έντονη αστάθεια το τελευταίο διάστημα, καθώς μετά την άνοδο κατά 18% στα μέσα Οκτωβρίου στα 3.172 δολάρια ανά τόνο, υποχώρησε κατά 20% στις αρχές Νοεμβρίου. Όμως, οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει στη μεγάλη φετινή άνοδο δεν έχουν εκλείψει. Η άνοδος είναι κυρίως το αποτέλεσμα της αλλαγής πολιτικής παραγωγής στην Κίνα, η οποία ακολουθεί πτωτική πορεία λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους (η χώρα αντιπροσωπεύει τα 2/3 της παγκόσμιας παραγωγής του μετάλλου). Η Goldman Sachs εκτιμά ότι η παραγωγή θα παραμείνει μειωμένη για την τριετία 2022 έως και 2025, εξαιτίας και του γεγονότος ότι το περιθώριο κέρδους ορισμένων τοπικών παραγωγών συνεχώς μειώνεται, με κάποιους εξ αυτών ακόμη και να διακόπτουν τη λειτουργία τους και να εγκαταλείπουν την αγορά. 

Παράλληλα το γεγονός ότι υπάρχει καθυστέρηση επενδύσεων, με μετάθεση είτε εντός του 2022 είτε ακόμη και το 2023, οδηγεί σε σημαντικό έλλειμμα την παγκόσμια παραγωγή του μετάλλου, με την Goldman Sachs να εκτιμά ότι για το 2021 θα φθάσει στους 1,4 εκατ. τόνους, το 2022 στα 1,5 εκατ. και το 2023 στα 1,3 εκατ. 

Σημαντικό ρόλο, όμως, στην ώθηση προς υψηλότερα επίπεδα για την τιμή του αλουμινίου εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει και η αυτοκινητοβιομηχανία, παρά τα τρέχοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα αυξάνει και η Goldman Sachs εκτιμά ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προσπαθήσουν να την καλύψουν αυξάνοντας την παραγωγή τους. 

Άλλωστε, οι αναλυτές της στον τομέα της τεχνολογίας εκτιμούν ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα αρχίσει να περιορίζεται έως τα τέλη του α’ τριμήνου του 2022 και αυτό θα οδηγήσει σε ισχυρή αύξηση την παραγωγή αλλά και τις πωλήσεις αυτοκινήτων στο β’ τρίμηνο του επόμενου έτους.

Οι εκτιμήσεις της Goldman Sachs για παραγωγή, κατανάλωση και τιμές αλουμινίου

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΓΟΡΕΣ

Ισχυρή ανάπτυξη για τη Mytilineos για το 2022, τι εκτιμούν οι αναλυτές

Υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, σημειώνουν οι αναλυτές, υπογραμμίζοντας ότι διαθέτει τα εχέγγυα για να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει για το 2022.