ΓΔ: 1484.06 0.46% Τζίρος: 94.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Champagne, Sampania
Φωτό: Shutterstock

«Θύμα» της κλιματικής αλλαγής και η σαμπάνια, συναγερμός στον κλάδο

Επιβαρύνονται οι συνθήκες για την παραγωγή στην περιοχή της Καμπανίας, καθώς η ξηρασία αλλά και ο ευμετάβλητος καιρός απειλεί ακόμη και τη γεύση της σαμπάνιας.

Η σαμπάνια είθισται να αποτελεί σήμα κατατεθέν της πολυτέλειας αλλά και της διασκέδασης, όμως όπως όλα δείχνουν και αυτή θα αποτελέσει ένα από τα θύματα της κλιματικής αλλαγής, με φόβους ότι η περιοχή της Καμπανίας στη Γαλλία μπορεί να καταστεί ακατάλληλη. 

Περισσότερες από 325 εκατομμύρια φιάλες σαμπάνιας στάλθηκαν από την περιοχή το 2022, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ (6,6 δισεκατομμύρια δολάρια) σε πωλήσεις, σύμφωνα με την εμπορική ένωση σαμπάνιας Comité Champagne. Οι μεγαλύτερες αγορές είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Βρετανία και η Ιαπωνία.

Η Επιτροπή εμφανίζεται λιγότερο αισιόδοξη για φέτος, αν και υποστηρίζει ότι οι παραγωγοί δεν περιμένουν κάποια «ελεύθερη πτώση». Η κλιματική αλλαγή, ωστόσο, θέτει σε αμφιβολία το μέλλον του ποτού - οι οίκοι σαμπάνιας θα πρέπει να προσαρμοστούν για να επιβιώσουν και η γεύση της σαμπάνιας θα μπορούσε να αλλάξει στην πορεία.

Η έκθεση της περιοχής της Καμπανίας σε κινδύνους που προκαλούνται από την ξηρασία πρόκειται να τριπλασιαστεί σχεδόν μέχρι το 2050, σύμφωνα με την έκθεση S&P Global Sustainable, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα για τους αμπελώνες. Η έκθεση βαθμολογεί τις περιοχές σε κλίμακα 1-100, όπου η βαθμολογία 100 αντιπροσωπεύει τη μέγιστη έκθεση σε κίνδυνο. Σύμφωνα με την έκθεση, ο κίνδυνος ξηρασίας στην Καμπανία θα αυξηθεί από το σημερινό επίπεδο των 16 σε 43 έως τη δεκαετία του 2050 και στη συνέχεια θα διπλασιαστεί σε 88 έως τη δεκαετία του 2090 - εάν δεν γίνουν αλλαγές στις τρέχουσες κλιματικές πολιτικές.

Η ξηρασία δεν είναι ο μόνος παράγοντας που μπορεί να παρεμποδίσει την παραγωγή. Ο καιρός γίνεται όλο και πιο ασταθής, με πυρκαγιές, πλημμύρες και παγετούς να γίνονται όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια. Ακόμη και αν τα σταφύλια εξακολουθούν να μπορούν να αναπτυχθούν σε ένα μεταβαλλόμενο κλίμα, οι συνθήκες μπορούν να μεταβάλουν την ανάπτυξη του καρπού και να προκαλέσουν ζημιές.

«[Αν τα σταφύλια] εκτεθούν σε πολύ ακραίες υπεριώδεις ακτίνες UV, τότε θα αποκτήσουν το ισοδύναμο του δικού μας ηλιακού εγκαύματος και αυτό βασικά ... θα βλάψει τη γεύση», εκτιμά ο Μ. Χόντγκσον, ιδρυτής της αγγλικής εταιρείας λιανικής πώλησης κρασιού Grape Britannia. «Αναγνωρίζουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε όλες τις περιοχές της Moët Hennessy, και σε διαφορετικό βαθμό» τονίζει η γνωστή εταιρεία και προσθέτει ότι «περισσότερο από ποτέ, εργαζόμαστε για να προσαρμοστούμε».

Ο πιο γνωστός κανόνας της σαμπάνιας είναι ότι πρέπει να παράγεται στην περιοχή της Καμπανίας, αλλά ο μακρύς κατάλογος των κανόνων ονομασίας που πρέπει να ακολουθούνται περιλαμβάνει συγκεκριμένες πρακτικές αμπελώνων, προμήθεια σταφυλιών από συγκεκριμένες τοποθεσίες, συγκεκριμένες μεθόδους έκθλιψης σταφυλιών και χρήση μόνο επιλεγμένων ποικιλιών σταφυλιών.

Η αλλαγή των καιρικών συνθηκών αλλάζει όχι μόνο την περίοδο συγκομιδής αλλά και τη γεύση, καθιστώντας το γνωστό ποτό πιο γλυκό. Σύμφωνα με τους κριτικούς, ορισμένες σαμπάνιες έχουν ήδη πολύ διαφορετική γεύση από τη σαμπάνια που έπιναν οι άνθρωποι πριν από χρόνια.

Οι οίκοι σαμπάνιας ακολουθούν διαφορετικές προσεγγίσεις για να διατηρήσουν το μέλλον τους στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών με παρόμοιο κλίμα με αυτό της Καμπανίας. Η Taittinger έγινε ο πρώτος οίκος σαμπάνιας που επένδυσε σε αγγλικό αφρώδη οίνο το 2015, ακολουθούμενη από την Pommery το 2016. Ωστόσο, λαμβάνονται μέτρα για να διατηρηθεί η διάκριση μεταξύ αγγλικής και γαλλικής παραγωγής.

Η Moët Hennessy, από την πλευρά της, δεν έχει καμία πρόθεση να ανοίξει αμπελώνες στην Αγγλία, σύμφωνα με τα σχόλια του διευθύνοντος συμβούλου Φ. Σους στην Telegraph.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Norway, Norvigia, Lofoten
BUSINESS LIFE

Οι ακραίοι καύσωνες στέλνουν τους Ευρωπαίους τουρίστες στη Σκανδιναβία

Ελλάδα και Ισπανία εξακολουθούν να συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών, αλλά όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι ενδιαφέρονται για λιγότερο «θερμές» καλοκαιρινές διακοπές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.
BUSINESS LIFE

Άνδρα πολύτροπον: Έκθεση για τη διαδρομή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου

Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη που αναδεικνύει τον πολυσχιδή χαρακτήρα και το πλούσιο έργο του κορυφαίου Έλληνα τραπεζίτη. Δ. Μαντζούνης: «Ήταν πρωτοπόρος και καινοτόμος, δεν φοβόταν να κάνει κάτι καινούργιο».
BUSINESS LIFE

Δωρεάν σπίτια δίνουν στην Κροατία για να προσελκύσουν νέους κατοίκους

Στη συμβολική τιμών του 0,13 ευρώ δίνουν κατοικίες στο Λέγκραντ, μια πολύ μικρή αγροτική πόλη, κτισμένη στις όχθες του ποταμού Ντράβα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Ακολουθούν το επιτυχημένο παράδειγμα της Ιταλίας.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ποιοι είναι οι δέκα κορυφαίοι προορισμοί για τον βιώσιμο τουρισμό

Ο βιώσιμος τουρισμός δεν αποτελεί μόδα, αλλά μία ουσιαστική στάση ζωής. Οι καλύτεροι προορισμοί, από τη Βαλένθια, που ανακηρύχθηκε Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ως την εξωτική Δομίνικα.
BUSINESS LIFE

Ο άγνωστος παράδεισος της Σαρδηνίας που προσελκύει ψηφιακούς νομάδες

Μακριά από τις τουριστικές ακτές, το άλλοτε έρημο χωριό Ολολάι διαθέτει σύγχρονες υποδομές επικοινωνιών και προσφέρει πληθώρα διευκολύνσεων σε ξένους επαγγελματίες που θα θελήσουν να ζήσουν και να εργαστούν εκεί.