ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Η Stellantis θα δημιουργήσει gigafactorie μπαταριών LFP στην Ευρώπη

Στόχος της Stellantis, έχει να κατασκευάσει στην Ευρώπη ένα νέο gigafactorie για μπαταρίες που θα καλύψουν τις ανάγκες του ομίλου τα επόμενα χρόνια.

Η Stellantis και ο κινεζικός γίγαντας μπαταριών EV CATL ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν μια προκαταρκτική συμφωνία για την συνεργασία τους στη κατασκευή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν στα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου, που πλέον διαχειρίζεται 15 μάρκες αυτοκινήτων.

Στόχος της Stellantis, έχει να κατασκευάσει στην Ευρώπη ένα νέο gigafactorie για μπαταρίες που θα καλύψουν τις ανάγκες του ομίλου τα επόμενα χρόνια, αναφέρει το Reuters.

Ο όμιλος ανακοίνωσε ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί το μέγεθος και η ακριβή τοποθεσία του εργοστασίου. Οι δυο εταίροι της συμφωνίας εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας κοινοπραξίας στην οποία και οι δύο συνεισφέρουν εξίσου.

Η Stellantis, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις φθηνότερες μπαταρίες LFP για τα νέα μοντέλα EV που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, γιατί με αυτή την επιλογή θα μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που σχεδιάζει να λανσάρει τα επόμενα χρόνια.

Καθώς η αξία της μπαταρίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί έως και το 40% περίπου της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, η μείωση του κόστους θα επιφέρει σημαντική πτώση και στη τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου.

«Οι μπαταρίες LFP θα επιτρέψουν στη Stellantis να προσφέρει υψηλής ποιότητας, ανθεκτικά και οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα στις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων, crossover και μικρού και μεσαίου μεγέθους SUV», ανέφεραν οι δυο εταιρείες σε κοινή δήλωση τους.

Η Stellantis, ανακοίνωσε ότι το νέο Citroen e-C3, θα χρησιμοποιεί μπαταρία LFP για να εξασφαλισθεί η χαμηλή τιμή λιανικής του. Προγραμματίζει να κάνει το λανσάρισμα του το 2024 και η αρχική τιμή να είναι γύρω στα 23.300 ευρώ.

Οι μπαταρίες LFP ενδιαφέρουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες επειδή είναι φθηνότερες από τις μπαταρίες νικελίου που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που μειώνει την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά οι έρευνες δείχνουν πως η απόδοσή τους θα βελτιωθεί σταδιακά με την πρόοδο της τεχνολογίας.

Η CATL, κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών καθώς προμηθεύει πολλές μάρκες αυτοκινήτων (Tesla, Volkswagen, Hyundai κ.α.), κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών. Προχωρά τα σχέδια της για να κατασκευάσει μια εγκατάσταση στην Ουγγαρία ενώ τον Ιανουάριο ξεκίνησε την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στη Γερμανία για να προμηθεύει τη BMW.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Αναζητά κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός της Fiat

Τον Δεκέμβριο του 2023, η Fiat, η ισχυρότερη μάρκα του Stellantis στην Ιταλία, δεν ήταν η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιταλία για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, χάνοντας τον τίτλο από τη Volkswagen, αναφέρει το Reuters.
ΔΙΕΘΝΗ

Ο όμιλος Stellantis αρνείται τις εικασίες για συγχώνευση με τη Renault

Την περασμένη Κυριακή, η ιταλική εφημερίδα Il Messaggero ανέφερε ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault και έχει μερίδιο στον όμιλο Stellantis, μελετούσε ένα σχέδιο συγχώνευσης μεταξύ των δύο ομίλων.
ΔΙΕΘΝΗ

H Tesla θα απολύσει πάνω από το 10% του προσωπικού της σε όλο τον κόσμο

Η μεγαλύτερη στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία βάσει της αγοραίας αξίας της είχε το Δεκέμβριο του 2023 συνολικά 140.473 εργαζομένους, όπως φαίνεται από τα τελευταία ετήσια στοιχεία που έχει ανακοινώσει.