ΓΔ: 1448.48 -0.48% Τζίρος: 144.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Niki Rotor Aviation

Τα αυτόγυρα από τη Βουλγαρία που κατακτούν τους ουρανούς σε όλο τον κόσμο

Πώς η Niki Rotor Aviation, μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση στη Βουλγαρία, κατάφερε να κάνει τη διαφορά σε αυτά τα ξεχωριστά ιπτάμενα οχήματα, εξάγοντας από την Ευρώπη μέχρι τη Νότια Αφρική, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία.

Με διαδρομή μόλις λίγων ετών, μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, η Niki Rotor Aviationμε έδρα το Pravets περίπου 60 χιλιόμετρα έξω από τη Σόφια έχει καταφέρει να κατακτήσει τους αιθέρες παράγοντας και εξάγοντας σε όλη την υφήλιο ένα πολύ ιδιαίτερο ιπτάμενο όχημα: τα αυτόγυρα

Τα αυτόγυρα ή γυροκόπτερα είναι ένα πολύ ξεχωριστό μέσο των αιθέρων, που εξωτερικά μοιάζει περισσότερο με ελικόπτερο, στη λειτουργία του όμως συνδυάζει στοιχεία τόσο αεροπλάνου όσο και ελικοπτέρου. Τα αυτόγυρα αποτελούν μια εξειδικευμένη αγορά της υπερελαφριάς αεροπορίας, είναι υβριδικά μηχανήματα, με χαρακτηριστικά αεροπλάνου και ελικοπτέρου. Έχουν πολλές εφαρμογές και ιστορία 100 ετών, καθώς η πρώτη πτήση με αυτόγυρο έγινε από τον Ισπανό Χουάν ντε λα Θιέρβα το 1923.

Από το 2011 που ιδρύθηκε στη Βουλγαρία η Niki Rotor Aviation έχει καταφέρει να πλασαριστεί μεταξύ των σημαντικότερων παραγωγών αυτόγυρων παγκοσμίως με εξαγωγές σε όλο τον κόσμο: Ευρώπη, Αυστραλία, Νότια Αφρική και ΗΠΑ. Με εξαίρεση τον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά η Niki Rotor Aviation παράγει τα αυτόγυρα εξολοκλήρου στην Βουλγαρία ενώ έχει αναπτύξει καινοτομίες που τις έχουν δώσει μεγάλο προβάδισμα στην αγορά.

Το σύστημα των στροφείων των αυτόγυρων της Niki Rotor Aviation είναι εξ ολοκλήρου δικής της κατασκευής. Είναι εξαιρετικά καινοτόμο και αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των μηχανών τους από την άποψη της τεχνολογίας. 

businessdaily-Niki-Rotor-Aviation

 

Ασφαλή και προσιτά τα αυτόγυρα

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Nikolay Nedyalkov, ειδικός εταιρικών επικοινωνιών της Niki Rotor Aviation που μίλησε στο Business Daily όταν ρωτήθηκε για την λειτουργία και την ασφάλεια των αυτόγυρων: «Λόγω της αρχής λειτουργίας τους, της λεγόμενης αυτοπεριστροφής, τα αυτόγυρα είναι τα ασφαλέστερα αεροσκάφη της κατηγορίας τους, με τα λιγότερα ατυχήματα που έχουν καταγραφεί παγκοσμίως.

Δεδομένου ότι τα αυτόγυρα είναι ελαφριά και ευέλικτα, ακόμη και μετά από μια σοβαρή βλάβη του κινητήρα που προκαλεί τη διακοπή της λειτουργίας του κατά τη διάρκεια της πτήσης, τα μηχανήματα αυτά μπορούν να συνεχίσουν να πετούν μόνο με βάση τα πτερύγια, γεγονός που επιτρέπει την εύρεση ασφαλούς θέσης και την ομαλή κάθοδο για προσγείωση. Τα αυτόγυρα NIKI είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από άνθρακα, γεγονός που τα καθιστά εξαιρετικά ελαφριά, αλλά ταυτόχρονα πολύ ισχυρά και ανθεκτικά σε όλες τις καιρικές συνθήκες».

businessdaily-Niki-Rotor-Aviation

 

Για ποια χρήση όμως είναι καταλληλότερα τα αυτόγυρα; Πού στοχεύουν για να αυξηθούν οι πωλήσεις; Ο N. Nedyalkov θα πει: «Τα αυτόγυρά μας χρησιμοποιούνται σε διάφορους τομείς, τόσο για στρατιωτικούς όσο και για πολιτικούς σκοπούς. Η προσιτή τιμή και τα υψηλά τεχνικά και πτητικά χαρακτηριστικά των μηχανημάτων μας τα καθιστούν κατάλληλα για χρήση τόσο σε καθημερινές δραστηριότητες, όπως ο τουρισμός, η γεωργία, η πραγματοποίηση παραδόσεων, όσο και για συμμετοχή σε αποστολές διάσωσης, έγκαιρη ανίχνευση πυρκαγιών, προστασία συνόρων, πρόσβαση σε δυσπρόσιτες περιοχές και πολλά άλλα. Δεν θέτουμε κανένα όριο στα μηχανήματά μας και είμαστε της γνώμης ότι θα μπορούσαμε να ταιριάξουμε σε κάθε τομέα στον οποίο θα μπορούσαν να είναι κατάλληλα τέτοια αεροσκάφη».

Όσον αφορά για τα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον, ο Ν. Nedyalkov τόνισε: «Ένα από τα πιο πρόσφατα σχέδιά μας, το οποίο παρουσιάσαμε στον κόσμο πέρυσι, είναι αυτό ενός διθέσιου αυτόγυρου, όπου ο πιλότος και ο επιβάτης κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλον, αντί να κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλον, όπως πριν. Αυτή τη στιγμή, οι εργασίες για το Cruiser βρίσκονται στο τελικό στάδιο και πολύ σύντομα θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία για την απόκτηση άδειας και τη διάθεσή του στην αγορά. Εργαζόμαστε επίσης σκληρά για το λανσάρισμα του πρώτου ελικοπτέρου της NIKI Rotor Aviation και πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να το παρουσιάσουμε σε όλους τους φίλους της αεροπορίας. Συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε και να δημιουργούμε συνεργασίες σε όλο τον κόσμο, με κύριο στόχο μας να είμαστε κοντά σε κάθε πιθανό πελάτη της εταιρείας».

Η ιστορία της Niki Rotor Aviation

Η Niki Rotor Aviation δημιουργήθηκε το 2010 στο Pravets. Η εταιρεία είναι γνωστή ως κατασκευαστής του πρώτου διθέσιου αυτόγυρου στη Βουλγαρία.

Το 2000, η εταιρεία σχεδίασε το πρώτο της πρωτότυπο ελικόπτερο. Η μηχανή ήταν κατασκευασμένη από σύνθετα υλικά. Δυστυχώς, το ελικόπτερο δεν έφτασε στο δυναμικό της αγοράς που απαιτείται λόγω ορισμένων τεχνικών χαρακτηριστικών. Ωστόσο, η πρόκληση της κατασκευής μιας ιπτάμενης μηχανής παρακίνησε την Rotor Team Aviation και το 2004 ξεκίνησε το νέο της έργο - Gyrocopter for NIKI 2004.

Με βάση την έρευνα αγοράς και την παρατήρηση, επισκεπτόμενη πολλές αεροπορικές εκθέσεις παγκοσμίως, η Niki Rotor Aviation κατέβαλε όλες τις απαιτούμενες προσπάθειες για να κάνει όλα τα όνειρα πραγματικότητα.

 

Κατασκευάζοντας το πρώτο διθέσιο αυτόγυρο στη Βουλγαρία. Το σώμα του πρωτοτύπου NIKI 2004 κατασκευάστηκε από σύνθετα υλικά σε συνδυασμό με κόντρα πλακέ και αλουμίνιο. Το αυτόγυρο NIKI 2004 πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη πτητική δοκιμή τον Δεκέμβριο του 2008 στη Μοντάνα, στο αεροδρόμιο Gabrovnitsa.

Οι βελτιώσεις του NIKI 2004 έθεσαν τη νέα πρόκληση μπροστά στην εταιρεία - το νέο πρωτότυπο NIKI 2004 M ie APIS. Αυτό το μηχάνημα θα είναι με τον ίδιο σχεδιασμό, αλλά η καμπίνα θα ήταν περίπου 40 εκατοστά μεγαλύτερη.
Το προσωπικό της Niki Rotor Aviation εργάστηκε σκληρά τα τελευταία δύο χρόνια και τώρα η εταιρεία λανσάρει δύο ολοκαίνουργια μηχανήματα - το Lighning και την Kallithea. Συνδυάζουν πολύ καινοτόμα στοιχεία, σχεδιαστικές και κατασκευαστικές αποφάσεις. Και οι δύο μηχανές έχουν ένα και το αυτό πιλοτήριο και η κύρια διαφορά προέρχεται από το σχεδιασμό της ουράς και του άξονα έλικα.

businessdaily-Niki-Rotor-Aviation

 

Το τρίτο μοντέλο της εταιρείας είναι το CRUISER συνδυάζει εξαιρετικό σχεδιασμό χάρη στην ιδέα της κατασκευής της ουράς και προσφέρει θέα που κόβει την ανάσα από το πιλοτήριο. Η μηχανή διαθέτει άνετα καθίσματα και χώρο αποσκευών που καθιστούν το αυτόγυρο μοναδικό για ένα ταξίδι του Σαββατοκύριακου. Η άτρακτος από ανθρακονήματα και το πλαίσιο του κινητήρα δίνουν εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή.

businessdaily-
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βουλγαρία: Τα νέα πληροφοριακά συστήματα των τελωνείων διευκολύνουν το εμπόριο

«Οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι εάν το 1% του αστρονομικού χρόνου που τα συστήματα πληροφορικής δεν λειτουργούν, αυτό συνεπάγεται με ετήσιες απώλειες ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, επομένως αυτά τα χρήματα εξοικονομούνται για τις επιχειρήσεις», εξήγησε ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφοριακών Συστημάτων στην Τελωνειακή Υπηρεσία.
bulgarian flag
ΔΙΕΘΝΗ

Καλλιτεχνική εγκατάσταση στον πρώην τάφο κομμουνιστή ηγέτη της Βουλγαρίας

Ο τάφος του Γκεόργκι Ντιμιτρόφ χτίστηκε το 1949 για το ταριχευμένο πτώμα του πρώτου ηγέτη της κομμουνιστικής Βουλγαρίας. Κατεδαφίστηκε το 1999, μια δεκαετία μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου.
ΔΙΕΘΝΗ

Orilina Properties: Αύξηση 26,7% στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη το 2023

Την 31/12/2023 το χαρτοφυλάκιο του Ομίλου περιελάμβανε 16 ακίνητα κτιριακής επιφάνειας 69.948τμ. Η μέση σταθμισμένη διάρκεια μισθώσεων (WALT) ανέρχεται σήμερα σε 4 έτη, από 3,1 της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Easyjet αναστέλλει τις πτήσεις της προς και από το Τελ Αβίβ

«Η ασφάλεια των επιβατών μας και των πληρωμάτων μας αποτελούν πάντα την απόλυτη προτεραιότητα της Easyjet», συμπλήρωσε η εταιρεία, διευκρινίζοντας πως επικοινώνησε με SMS και e-mail με τους πελάτες των πτήσεων.