ΓΔ: 2126.18 0.12% Τζίρος: 207.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σειρά
Φωτο: Shutterstock

Οι κολοσσοί που κρύβονται πίσω από τις μεγαλύτερες μάρκες αυτοκινήτων

Από τη Volkswagen έως τη Hyundai, οι μεγαλύτεροι όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας χαράζουν την πορεία της ηλεκτροκίνησης, της πολυτέλειας και της καινοτομίας παγκοσμίως.

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια από τις πιο δυναμικές και μεταβατικές περιόδους της ιστορίας της. Από την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, μέχρι τις νέες τάσεις στο design και την πολυτέλεια, οι μεγάλοι όμιλοι διαμορφώνουν όχι μόνο το σήμερα αλλά και το αύριο των μετακινήσεων. 

Κάθε ένας από αυτούς έχει τη δική του ιστορία, στρατηγική και χαρτοφυλάκιο μαρκών που καλύπτει διαφορετικές αγορές και κοινά.

Volkswagen Group

Ο Όμιλος Volkswagen, ιδρύθηκε το 1937 στη Γερμανία, ξεκίνησε με αποστολή να φέρει στους δρόμους το εμβληματικό Beetle. 

Σήμερα, με παρουσία σε περισσότερες από 150 χώρες και εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους, ο όμιλος παράγει εκατομμύρια οχήματα ετησίως.

Στο χαρτοφυλάκιο βρίσκονται ονόματα όπως Bentley, Lamborghini, Audi, Škoda και Porsche, καθώς και μερική συμμετοχή στη Rimac. 

«Η διαφοροποίηση των brands μας επιτρέπει να καλύπτουμε όλες τις αγορές, από το mainstream μέχρι την απόλυτη πολυτέλεια», σημειώνει στέλεχος του ομίλου. 

Η Bentley εκπροσωπεί την κορυφαία βρετανική πολυτέλεια, η Lamborghini τον ιταλικό δυναμισμό, η Audi την τεχνολογική πρωτοπορία, η Škoda την πρακτικότητα, ενώ η Porsche παντρεύει σπορ χαρακτήρα και καθημερινή χρήση.

BMW Group 

Με ρίζες που φτάνουν στο 1916, η BMW ξεκίνησε ως κατασκευαστής αεροπορικών κινητήρων πριν εξελιχθεί σε σύμβολο πολυτέλειας και οδηγικής απόλαυσης. 

Το αρχιτεκτονικό της «σήμα κατατεθέν», το Four-Cylinder Building στο Μόναχο, αντανακλά την ταυτότητά της.
Η BMW Group διαθέτει τρία μεγάλα brands: BMW, MINI και Rolls-Royce. «Η φιλοσοφία μας είναι να συνδυάζουμε την παράδοση με την καινοτομία», δηλώνει εκπρόσωπος της εταιρείας.

 Από τη βρετανική γοητεία της MINI μέχρι την απόλυτη πολυτέλεια της Rolls-Royce, ο όμιλος καλύπτει από το premium έως το υπερπολυτελές. Στρατηγική προτεραιότητα αποτελεί η ηλεκτροκίνηση, με σειρές όπως το BMW i, αλλά και η διατήρηση της σπορ ταυτότητας.

Mercedes-Benz Group 

Με ιστορία από το 1926, η Mercedes-Benz γεννήθηκε από την ένωση των Benz & Cie και Daimler-Motoren-Gesellschaft. Σήμερα, με έδρα στη Στουτγκάρδη, θεωρείται παγκόσμιο σύμβολο ποιότητας, ασφάλειας και καινοτομίας. 

Ο όμιλος περιλαμβάνει τις μάρκες Mercedes-Benz και Mercedes-AMG. Η πρώτη εκφράζει την πολυτέλεια και την τεχνολογία, ενώ η AMG εστιάζει σε χειροποίητα μοντέλα υψηλών επιδόσεων. 

«Στόχος μας είναι ένας πλήρως ηλεκτρικός στόλος έως το 2030 σε επιλεγμένες αγορές», ανέφερε πρόσφατα ανώτερο στέλεχος, υπογραμμίζοντας τις επενδύσεις σε ηλεκτροκίνηση και αυτόνομη οδήγηση.

Toyota Motor Corporation 

Η Toyota, ιδρυμένη το 1937 στην Ιαπωνία, διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε πωλήσεις παγκοσμίως, έχοντας γίνει συνώνυμη της αξιοπιστίας και της τεχνολογικής καινοτομίας.

Οι μάρκες του ομίλου είναι η Toyota, η Lexus και η Daihatsu. «Συνεχίζουμε να πρωτοπορούμε σε υβριδική και εναλλακτική τεχνολογία κίνησης», δήλωσε εκπρόσωπος, υπενθυμίζοντας τον ρόλο του Prius.

 Η Lexus ανταγωνίζεται απευθείας τις ευρωπαϊκές πολυτελείς μάρκες, ενώ η Daihatsu εστιάζει στα μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα για την Ασία.

Stellantis N.V. 

Η Stellantis γεννήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της Groupe PSA, με έδρα στο Άμστερνταμ και ισχυρή παρουσία σε Ευρώπη και Αμερική. 

Στο χαρτοφυλάκιό της συναντάμε τις Jeep, Ram, Fiat, Dodge, Maserati, Chrysler και Alfa Romeo. 

«Η στρατηγική μας βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση και στη διαφοροποίηση των μαρκών μας», δήλωσε ο CEO, αναφερόμενος στον στόχο για πάνω από 75 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030.

Tata Motors 

Ιδρυμένη το 1945, η Tata Motors είναι μέλος του ομίλου Tata Group και ένας από τους σημαντικότερους κατασκευαστές οχημάτων στην Ασία. Η διεθνής της φήμη εκτοξεύθηκε το 2008 με την εξαγορά των Jaguar και Land Rover από τη Ford. 

«Η κληρονομιά της βρετανικής πολυτέλειας συναντά την ινδική δυναμική ανάπτυξη», δήλωσε στέλεχος της εταιρείας. Εκτός από τη JLR, η Tata παράγει και οχήματα με το δικό της brand, από μικρά αυτοκίνητα μέχρι επαγγελματικά. 

Η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση, με μοντέλα όπως το Nexon EV, είναι πλέον κεντρική προτεραιότητα.

General Motors 

Η GM, με έδρα το Ντιτρόιτ και ίδρυση το 1908, υπήρξε ηγέτης σε πωλήσεις για δεκαετίες. Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει τις Chevrolet, Buick, GMC και Cadillac.

«Στόχος μας είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035», δήλωσε ανώτατο στέλεχος, τονίζοντας τον ρόλο της πλατφόρμας Ultium και της θυγατρικής Cruise στην αυτόνομη οδήγηση.

Hyundai Motor Corporation 

Ιδρυμένη το 1967, η Hyundai Motor Corp κατέχει τις μάρκες Hyundai, Kia και Genesis, καλύπτοντας από προσιτά hatchbacks μέχρι πολυτελή σεντάν.

«Η τεχνολογία υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση είναι οι πυλώνες της στρατηγικής μας», ανέφερε εκπρόσωπος του ομίλου, επισημαίνοντας σχέδια πλήρους ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη έως το 2035.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ