ΓΔ: 2035.17 0.40% Τζίρος: 37.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:08:36
Κατάστημα BYD Auto
Φώτο: Shutterstock

BYD: Επιβράδυνση πωλήσεων και νέα στρατηγική μετά την άνοδο του 2024

Η BYD, που ξεπέρασε την Tesla το 2024, βλέπει πωλήσεις και κέρδη να πιέζονται στην Κίνα λόγω ρυθμιστικών περιορισμών, ενώ επενδύει σε νέες τεχνολογίες για το 2026.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD Co., που το 2024 ξεπέρασε την Tesla και στέφθηκε κορυφαία πωλήτρια ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με τη δυσκολότερη περίοδο από το 2020.

 Μετά από πέντε χρόνια συνεχούς ανόδου, η εγχώρια ζήτηση συρρικνώνεται, ενώ οι διεθνείς επιδόσεις δεν αρκούν για να καλύψουν το κενό.

Από τον Μάιο έως τον Αύγουστο, οι παραδόσεις στην κινεζική αγορά μειώθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση. Ο συνδυασμός εποχικής κόπωσης και αυξανόμενου ανταγωνισμού από εταιρείες όπως η Geely, η Leapmotor και η Xiaomi έχει περιορίσει το μερίδιο της BYD.

Τον Αύγουστο, η εταιρεία ανακοίνωσε πτώση καθαρών κερδών κατά 30%, το πρώτο τριμηνιαίο πλήγμα σε κερδοφορία εδώ και τρία χρόνια. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε βουτιά 8% στη μετοχή της, διαγράφοντας πάνω από 6 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίησή της.

 Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η BYD αναθεώρησε προς τα κάτω τον στόχο πωλήσεων για το 2025, από 5,5 σε 4,6 εκατ. οχήματα.

Παράλληλα, το Πεκίνο έχει σκληρύνει τον έλεγχο στον πόλεμο τιμών που εκτόξευσε τις πωλήσεις ηλεκτρικών. Οι περιορισμοί στις εκπτώσεις έχουν στερήσει από τη BYD ένα βασικό της όπλο. Επιπλέον, οι αρχές επέβαλαν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποπληρώνουν τους προμηθευτές εντός 60 ημερών, έναντι 275 ημερών που συνήθιζε η BYD το 2023.

«Το ρυθμιστικό περιβάλλον αλλάζει γρήγορα και πιέζει τις επιχειρησιακές μας πρακτικές», παραδέχθηκε στέλεχος της εταιρείας σε τοπικά μέσα.

Εκτός Κίνας, η BYD εξακολουθεί να επεκτείνεται παγκοσμίως, προσφέροντας ανταγωνιστικά μοντέλα που κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη, στο Μεξικό και αλλού. Τα περιθώρια κέρδους από τις ξένες αγορές βοηθούν στην αντιστάθμιση της πίεσης εντός συνόρων. Ωστόσο, όλο και περισσότερες χώρες εξετάζουν μέτρα για να περιορίσουν το κύμα των φθηνών κινεζικών EVs.

Ο αναλυτής της HSBC, ο Yuqian Ding, σημειώνει: «Παρά τις βραχυπρόθεσμες δυσκολίες, οι νέες τεχνολογικές αναβαθμίσεις που προγραμματίζει η BYD για το 2026 μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για νέα άνοδο στις πωλήσεις».

Από το υψηλό των 175 δισ. δολαρίων στα τέλη Μαΐου, η χρηματιστηριακή αξία της BYD έχει χάσει σημαντικό έδαφος. Αν και η μετοχή της αποδίδει καλύτερα από εκείνη της Tesla, η οποία βλέπει παγκόσμιες πωλήσεις να συρρικνώνονται, παραμένει σε υστέρηση έναντι ανταγωνιστών όπως η Geely και η Leapmotor.

Η BYD ιδρύθηκε το 1995 ως κατασκευαστής μπαταριών για κινητά τηλέφωνα. Το 2003 μπήκε στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η στρατηγική στροφή το 2016, με την πρόσληψη κορυφαίων ξένων σχεδιαστών, άλλαξε ριζικά την εικόνα της.

Η ισχυρή κρατική στήριξη και οι γενναίες επιδοτήσεις επέτρεψαν στην εταιρεία να κατακτήσει την αγορά ηλεκτρικών. Σήμερα διαθέτει γκάμα που κυμαίνεται από προσιτά city cars με κόστος κάτω από 8.000 δολάρια έως πολυτελή ηλεκτρικά supercars αξίας 1,7 εκατ. γουάν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ