ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Οι κερδισμένες φίρμες αθλητικών και η μάσκα των 95 δολαρίων

Ενισχύεται η θέση των brands αθλητικών ειδών εν μέσω αυξημένων αναγκών των καταναλωτών για άνετα και πρακτικά ρούχα. Ποια προστατευτική μάσκα μεγάλης φίρμας αθλητικών ειδών έγινε ανάρπαστη με τιμή 95 δολαρίων.

Η ανάγκη για ρούχα άνετα και πρακτικά στην εποχή της πανδημίας ενισχύει το προφίλ των εταιρειών αθλητικών ειδών παγκοσμίως, ενώ οδηγεί και στο άνοιγμα των αντίστοιχων καταστημάτων και στην χώρα μας, αρχής γενομένης από αύριο. 

Η αναζήτηση ποιοτικών αθλητικών ρούχων εκτίναξε την δημοφιλία της αμερικανικής φίρμας αθλητικών ειδών Nike, αναδεικνύοντάς την ως την πλέον πολύτιμη φίρμα για το 2020, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Brand Finance Global 500.

Παράλληλα, η αμερικανική εταιρεία βελτίωσε την θέση της κατά 9 βαθμίδες, κατακτώντας την τρίτη θέση στην λίστα των πιο επιθυμητών φιρμών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την Lyst. Η επιτυχία της Nike αποδίδεται κυρίως στην απήχηση που είχαν τα αθλητικά υποδήματα Nike Kobe 4 Protro Carpe Diem, τα οποία διατέθηκαν στην αγορά τον Ιανουάριο, λίγες μόλις ημέρες μετά τον πρώιμο θάνατο του Αμερικανού super star του μπάσκετ Kobe Bryant. 

Ο κατάλογος της πλατφόρμας Lyst παρακολουθεί τις διαδικτυακές αναζητήσεις ειδών μόδας περισσοτέρων από 9 εκατομμυρίων καταναλωτών σε μηνιαία βάση, αναλύοντας την συμπεριφορά τους και καταγράφοντας τις διακυμάνσεις στην απήχηση των brands της βιομηχανίας της μόδας. Είναι χαρακτηριστικό ότι, εν μέσω της πανδημίας, στην κορυφή της σχετικής λίστας παρέμεινε η φίρμα Off - White, κυρίως χάριν σε ένα ζευγάρι αθλητικά υποδήματα με την υπογραφή Air Jordan IV, προς τιμήν του θρυλικού παίκτη του μπασκετ Michael Jordan, υπογραμμίζοντας την σταθερή δυναμική της τάσης του athleisure. 

Ωστόσο, η Off - White υπογράφει και το πλέον ποθητό αντικείμενο για τους άνδρες καταναλωτές σύμφωνα πάντα με την Lyst, το οποίο δεν είναι άλλο από μία υφασμάτινη μάσκα προστασίας προσώπου, με τιμή 95 δολάρια. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου ότι οι αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για μάσκες προσώπου παρουσίασαν αύξηση κατά 496% το πρώτο τρίμηνο το 2020 συγκριτικά με πέρσι, ως μία σαφή απόρροια της υγειονομικής κρίσης που διέρχεται ο πλανήτης αλλά και μία υπενθύμιση ότι κάθε κρίση κρύβει και μια ευκαιρία. 

Σύμφωνα πάντως με την έκθεση Brand Finance Global 500, εν μέσω μίας πολύ δυσμενούς κατάστασης για το εμπόριο παγκοσμίως, οι εταιρείες αθλητικών ειδών δείχνουν να διαθέτουν σαφές πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων, καθώς απαντούν άμεσα στην ανάγκη του καταναλωτή για άνεση αλλά και άθληση, μία βασική ανάγκη στην εποχή που βιώνουμε.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι αναλυτές της Brand Finance εκτιμούν ότι εταιρείες όπως οι Nike, Levi’s και Adidas διαθέτουν μεγαλύτερη ευελιξία κι άρα αντοχή. Σε ότι αφορά την πρώτη, αξίζει να σημειωθεί ότι η χρηματιστηριακή της αξία ανέρχεται πλέον σε 34,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ενισχυμένη κατά 7%, κυρίως χάριν στις ταχύτατες κινήσεις της διοίκησης για την βελτίωση της διαχείρισης των αποθεμάτων της αλλά και την επαναξιολόγηση των συνεργατών χονδρικής της.

Απ’την άλλη πλευρά, η Adidas, διατηρεί την τρίτη θέση στην λίστα των πιο πολύτιμων brands, με την αξία της να αγγίζει τα 16,5 δισ δολάρια, παρά το γεγονός ότι η πανδημία και τα κλειστά καταστήματα έπληξαν καίρια τα οικονομικά της μεγέθη το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τις πωλήσεις να υποχωρούν 20% και τα καθαρά κέρδη κατά 97%. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Κάμψη εισαγωγών κι εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την γήρανση του εργατικού της δυναμικού. Στα 400 ευρώ η μέση κατανάλωση ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2023, στα 630 ευρώ η μέση αξία της κατανάλωσης στην ΕΕ.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέες συμφωνίες και αλλαγή στρατηγικής από τους κολοσσούς των αθλητικών

Nike, Puma και Reebok κλείνουν συμφωνίες χονδρικής με μεγάλα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο κλάδος ποντάρει φέτος σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το UEFA European Championship.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι «έκαψαν» την επικεφαλής του ομίλου H&M

Η Helena Helmersson παραιτήθηκε αιφνιδίως, αφού αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολη η αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τον μεγάλο περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σουηδικού ομίλου fast fashion.
ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.