Η Σερβία αναδεικνύεται ως η πιο επικίνδυνη ευρωπαϊκή χώρα για οδήγηση το 2024, καταγράφοντας 78 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία με 77 και 74 θανάτους αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, η Νορβηγία θεωρείται η ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση, με μόλις 16 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC) για το 2025. Τα δεδομένα αυτά επιβεβαιώνουν ότι η Σερβία έχει πλέον τους πιο επικίνδυνους δρόμους για οδηγούς στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τη Βουλγαρία που κατείχε την αρνητική πρωτιά το προηγούμενο έτος.
Η Ελλάδα και η Κροατία συμπληρώνουν την πεντάδα των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα, με 64 και 62 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα. Ειδικότερα, η Κροατία παρουσιάζει σημαντική βελτίωση, ενώ η Ελλάδα σημειώνει αύξηση, φτάνοντας τους 64 θανάτους σε σύγκριση με τους 60 το 2023.
Άλλες χώρες με αυξημένο κίνδυνο για οδηγούς είναι η Πορτογαλία (60 θάνατοι ανά εκατομμύριο), η Ιταλία (51) και η Ισπανία (36).
Αναφορικά με τις ασφαλέστερες χώρες, εκτός από τη Νορβηγία, η Σουηδία καταγράφει 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ η Μάλτα βρίσκεται στην τρίτη θέση με 21 θανάτους.
Η μελέτη επισημαίνει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να εμφανίζουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας από τροχαία, σε αντίθεση με τις σκανδιναβικές χώρες που αποτελούν πρότυπο οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών, στην Ελλάδα η υπερβολική ταχύτητα εκτιμάται ως παράγοντας σε περίπου 18% των θανάτων από τροχαία. Η ίδια έκθεση αναδεικνύει πως η αυστηρότερη επιβολή των ορίων ταχύτητας, μέσω ελέγχων ή καμερών, μπορεί να συμβάλει στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. Επίσης, ταχύτητα αυξημένη κατά 5% ενδέχεται να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10%, ενώ ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος μπορεί να αυξηθεί έως και 20%.