Ο Λεμπρόν Τζέιμς απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι η επιτυχία του δεν περιορίζεται μόνο στα παρκέ του NBA.
Μαζί με τον στενό του συνεργάτη, Μάβερικ Κάρτερ, και τον οικονομικό του σύμβουλο, Πολ Γουάχτερ, ο σούπερ σταρ του παγκόσμιου μπάσκετ μετέτρεψε μια αρχική επένδυση κάτω του ενός εκατομμυρίου δολαρίων στη Blaze Pizza σε περιουσιακό στοιχείο δεκάδων εκατομμυρίων.
Η επένδυση πραγματοποιήθηκε το 2012, όταν η Blaze Pizza ήταν μια νεοσύστατη αλυσίδα fast food.
Λίγα χρόνια αργότερα, η αξία της συμμετοχής του Τζέιμς ανήλθε στα 25 εκατ. δολάρια, μετά την πώληση ποσοστού της εταιρείας στο επενδυτικό fund Brentwood Associates, σε συμφωνία που αποτίμησε τη Blaze Pizza περίπου στα 250 εκατ. δολάρια.
Ο αστέρας των Λέικερς κατέχει περίπου το 10% της εταιρείας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αν συνυπολογιστούν και οι μελλοντικές πληρωμές από εμπορικές συμφωνίες που συνδέονται με τις πωλήσεις, η συνολική αξία της συμμετοχής του Λεμπρόν Τζέιμς εκτιμάται μεταξύ 35 και 40 εκατ. δολαρίων.
Ο Πολ Γουάχτερ, επικεφαλής της Main Street Advisors, παραδέχθηκε ότι αρχικά ήταν επιφυλακτικός. «Δεν συνηθίζουμε να προτείνουμε επενδύσεις στον χώρο της εστίασης, γιατί το ρίσκο είναι μεγάλο και απαιτείται μακροχρόνια προσπάθεια», δήλωσε στο ESPN, εξηγώντας όμως ότι η ποιότητα του management και του προϊόντος τον έπεισαν.
Ο ίδιος ενθουσιασμός μεταδόθηκε και στον Τζέιμς, ο οποίος μαζί με τον Κάρτερ αναζητούσαν το επόμενο μεγάλο επιχειρηματικό βήμα, έχοντας ήδη κερδίσει περίπου 30 εκατ. δολάρια από τη συμμετοχή τους στη Beats by Dre πριν την εξαγορά της από την Apple.
Καθοριστική στιγμή αποτέλεσε το 2015, όταν ο Λεμπρόν έπρεπε να αποφασίσει αν θα ανανεώσει το χορηγικό του συμβόλαιο με τη McDonald’s, ύψους περίπου 4 εκατ. δολαρίων ετησίως.
Όπως αποκάλυψε ο ίδιος στη σειρά “Kneading Dough”, επέλεξε να αποχωρήσει, αφήνοντας στο τραπέζι έως και 15 εκατ. δολάρια, για να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη της Blaze Pizza.
Η απόφασή του να δώσει το όνομα και την επιρροή του στην αλυσίδα είχε άμεσο αντίκτυπο. Σύμφωνα με στοιχεία του ESPN, η Blaze Pizza εξελίχθηκε στη γρηγορότερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα πίτσας στη Βόρεια Αμερική, ξεπερνώντας τα 200 καταστήματα μέσα σε λίγα χρόνια.
Όπως σημειώνει το Forbes, η κίνηση αυτή σηματοδοτεί τη μετάβαση του Λεμπρόν Τζέιμς από απλό διαφημιστικό πρόσωπο σε ενεργό επιχειρηματικό εταίρο. «Όταν αρχίσαμε να βλέπουμε τις χορηγίες ως συνεργασίες και όχι απλώς ως διαφημίσεις, τότε όλα άρχισαν να κουμπώνουν», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά.
Για τον ίδιο, η Blaze Pizza δεν είναι απλώς μια καλή επένδυση, αλλά ένα στοίχημα στο οποίο συμμετέχει προσωπικά. «Αν δεν πετύχει, θα φταίω εγώ», έχει πει.