Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς χαρακτήρισε ως «σωστό βήμα» την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναθεωρήσει τη θέση της για την κατάργηση της παραγωγής νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Παράλληλα, προειδοποίησε για τον κίνδυνο αύξησης της γραφειοκρατίας και επιπλέον επιβάρυνσης για τις γερμανικές μεσαίες επιχειρήσεις.
Όπως δήλωσε ο κ. Μερτς στην BILD, η κίνηση της Επιτροπής να ανοίξει τους κανονισμούς στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά από σχετική επιστολή προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αποτελεί θετική εξέλιξη. Επισήμανε ότι η μεγαλύτερη τεχνολογική ευελιξία είναι σημαντική «για την καλύτερη συμφιλίωση των κλιματικών στόχων, των πραγματικοτήτων της αγοράς, των επιχειρήσεων και των θέσεων εργασίας».
Ωστόσο, ο καγκελάριος υπογράμμισε πως οι νέοι κανονισμοί δεν πρέπει να οδηγούν σε περαιτέρω γραφειοκρατία. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον προτεινόμενο κανονισμό για τους στόλους εταιρικών αυτοκινήτων, απορρίπτοντας νέες νομοθεσίες για ποσοστώσεις τύπων οχημάτων. Τόνισε ότι αυτό δεν πρέπει να επιβαρύνει υπερβολικά τις γερμανικές μεσαίες επιχειρήσεις, είτε μέσω ποσοστώσεων είτε μέσω γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν θα καταργηθεί πλήρως έως το 2035». Από το 2035, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές καυσαερίων κατά 90%, ενώ το υπόλοιπο 10% θα μπορεί να αντισταθμίζεται με τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ηλεκτρικών καυσίμων ή βιοκαυσίμων.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα στα plug-in υβριδικά, τα ήπια υβριδικά και τα οχήματα με κινητήρα καύσης να συνεχίσουν να διατίθενται στην αγορά μετά το 2035, μαζί με τα πλήρως ηλεκτρικά και τα οχήματα υδρογόνου. Η Ιταλία και η Πολωνία άσκησαν σημαντική πίεση προς τις Βρυξέλλες για την υιοθέτηση αυτής της προσέγγισης.
Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι σε οικονομικά ισχυρές χώρες με ανεπτυγμένες υποδομές φόρτισης, όπως η Γερμανία, μετά το 2035 θα επιτρέπονται ως εταιρικά μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα. Το ίδιο ισχύει για τη Γαλλία, την Ολλανδία και τη Δανία, ενώ σε Ιταλία και Ισπανία θα δοθεί περίοδος χάριτος. Τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν πλέον το 60% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομούνται στην ΕΕ, ενώ στα βαν το ποσοστό φθάνει το 90%.