Φωτο: Shutterstock

Περισσότερη διαφάνεια από τα social media ζητά η Κομισιόν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτρέπει τα κοινωνικά δίκτυα να είναι πιο διαφανή στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να παρουσιάζουν στοιχεία για την εμβέλεια των παραπλανητικών αναρτήσεων.

Σύμφωνα με νέες οδηγίες από τις Βρυξέλλες, το Facebook, το Twitter και άλλοι πάροχοι θα πρέπει να αναφέρουν μηνιαίως τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν τις λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της γερμανικής εφημερίδα Handelsblatt, οι πλατφόρμες θα πρέπει να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με πόσες παραπλανητικές αναρτήσεις και λανθασμένους λογαριασμούς χρηστών έχουν ανακαλύψει και πόσο μεγάλη ήταν η εμβέλειά τους.

Πρέπει, επίσης, να παρέχονται πληροφορίες σχετικά με τη γεωγραφική προέλευση και τη γλώσσα που χρησιμοποιείται, σύμφωνα με το έγγραφο της Κομισιόν το οποίο επικαλείται η «Handelsblatt» και το οποίο συντάχθηκε υπό την καθοδήγηση της Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κομισιόν Βέρα Γιούροβα και του Ζοσέπ Μπορέλ, ύπατου εκπροσώπου της ΕΕ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας.

Η Κομισιόν ελπίζει ότι αυτό θα δώσει μια καλύτερη εικόνα του βαθμού με τον οποίο προσπαθούν άλλες χώρες να επηρεάσουν τα κοινωνικά δίκτυα. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, η Ρωσία και η Κίνα, για παράδειγμα, έχουν χρησιμοποιήσει την κρίση του κορονοϊού για εκστρατείες, οι οποίες υπονομεύουν τον δημοκρατικό διάλογο και αυξάνουν την κοινωνική πόλωση», αναφέρει συγκεκριμένα το έγγραφο της Κομισιόν. Παρά τις μέχρι τώρα προσπάθειες των εταιρειών, συνεχίζεται η διάδοση εκατομμυρίων ψευδών δημοσιευμάτων σχετικά με τον κορονοϊό, κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, «είναι απαραίτητο  να εντατικοποιήσουν οι πλατφόρμες τη δουλειά τους».

Η έκκληση απευθύνεται στην Google, στο Facebook, στο Τwitter, στη Microsoft και στο Mozilla, όλες εταιρείες οι οποίες έχουν υπογράψει εθελοντικά τον κώδικα δεοντολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Ωστόσο, και οι πάροχοι που δεν είχαν εμπλακεί στο παρελθόν, όπως είναι το WhatsApp και το TikTok, θα πρέπει επίσης να υποβάλουν σχετική έκθεση, αναφέρεται στο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως γράφει η Handelsblatt. Στον κώδικα δεοντολογίας, οι συνυπογράφοντες είχαν δεσμευτεί να παρέχουν πληροφορίες για τις δραστηριότητές τους μία φορά το χρόνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Διαδικτυακοί «γίγαντες» ενώνουν δυνάμεις ενάντια στην παραπληροφόρηση

Σε κοινή ανακοίνωση, Facebook, Google, Twitter, Microsoft, Reddit, το YouTube και LinkedIn διαβεβαιώνουν πως «θα εργασθούν από κοινού και σε στενή συνεργασία για την απάντηση που θα πρέπει να δώσουμε στον COVID-19».
European Union-Eyropaiki Enosi-EE
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το οπλοστάσιό της κατά των «γιγάντων» της ψηφιακής τεχνολογίας

Οι εταιρείες που είναι γνωστές με το ακρώνυμο GAFA (Google, Amazon, Facebook και Apple) είναι «υπερβολικά μεγάλες για να μην μας απασχολούν», σημείωσε ο Επίτροπος, σύμφωνα με τον οποίο η ΕΕ «χρειάζεται καλύτερη επίβλεψη» αυτών των εταιρειών,
ΔΙΕΘΝΗ

Δεν αναμένει πλήρη ανάκαμψη της ευρωζώνης πριν το 2022 ο Τζεντιλόνι

Ρεαλιστικές εκτιμήσεις για την ευρωπαϊκή οικονομία, το Ταμείο Ανάκαμψης και την άμβλυνση των ανισοτήτων εντός της ευρωζώνης εκφράζει ο Ιταλός Επίτροπος Οικονομίας Πάολο Τζεντιλόνι, μιλώντας στην Deutsche Welle.