Φώτο: Shutterstock

Με αυστηρά μέτρα προστασίας η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας

Η κρουαζιέρα στη Γερμανία επανεκκινεί με τους ειδικούς να προειδοποιούν πως η δέσμη υγειονομικών μέτρων δεν είναι βιώσιμη καθώς ο τζίρος από τα ταξίδια να είναι πάρα πολύ χαμηλός.

Η κρουαζιέρα επανεκκινεί λαμβάνοντας αυστηρά μέτρα προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού με τους επιβάτες να θεωρούν οτι είναι πιο ασφαλείς στην κρουαζιέρα τους παρά στο σουπερ μάρκετ. Την ίδια στιγμή προβληματισμός επικρατεί για τα έσοδα που θα καταφέρει φέτος να συγκεντρώσει ο κλάδος με την επιβατική κίνηση να είναι φέτος τουλάχιστον «αναιμική».

Παράλληλα, την ίδια ώρα που η Tui Cruises αποπειράται την επιστροφή στη κανονικότητα, η ανταγωνίστρια εταιρία Aida Cruises ανέβαλε, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, την επιστροφή της στις θάλασσες. Μερικές μέρες νωρίτερα είχαν βρεθεί θετικά στον κορονοϊό 11 μέλη πληρώματος σε σκάφος της.

Η Deutsche Welle αναφέρει πως στο γερμανικό κρουαζιερόπλοιο «Mein Schiff 2» που ταξίδεψε για τρεις μόλις μέρες με 1.500 επιβάτες, οι υγειονομικοί κανόνες στο κρουαζιερόπλοιο ήταν ιδιαίτερα αυστηροί. «Κάθε πρωί μεταξύ 08:30 πμ και 11:30 πμ, όλοι ανεξαιρέτως οι επιβάτες σχημάτιζαν ουρές μπροστά σε ειδική αίθουσα για να ελεγχθεί η θερμοκρασία τους», λέει η Φριντερίκε Γκρενεμάιερ υπεύθυνη επικοινωνίας της Tui Cruises.

Προσθέτει επίσης πως «η διαδικασία ήταν πολύ απλή. Έμπαινες στην αίθουσα, έλεγες τον αριθμό του δωματίου σου, σου μετρούσαν τη θερμοκρασία και μετά έβγαινες πάλι έξω». Σε περίπτωση που δεν εμφανίζονταν όλοι οι επιβάτες, γινόταν αναγγελία από τα μεγάφωνα του κρουαζιερόπλοιου με θερμή παράκληση να έρθουν στην ειδική αίθουσα για ένα σύντομο έλεγχο διάρκειας λίγων λεπτών.

Εννοείται ότι πολύ πριν επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο μετρήθηκε η θερμοκρασία όλων των επιβατών και απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικά με την υγεία τους. Τα μέλη του πληρώματος ήταν υποχρεωμένα να φορούν κατά της διάρκεια του τριήμερου ταξιδιού προστατευτική μάσκα, διαφορετικά έπρεπε να τηρούν απόσταση από τους άλλους επιβάτες τουλάχιστον 1,50 μέτρο. Στα εστιατόρια με μπουφέ, οι επιβάτες δεν είχαν πρόσβαση, όπως συνέβαινε συνήθως στο παρελθόν, στα φαγητά. Έκαναν τις επιλογές τους και το προσωπικό σέρβιρε το φαγητό στο τραπέζι. 

Ο Έλληνας καθηγητής Θαλάσσιου Τουρισμού στο γερμανικό πανεπιστήμιο Μπρεμερχάφεν και ειδικός σε ζητήματα γύρω από την κρουαζιέρα Αλέξης Παπαθανάσης εκτιμά ότι η δέσμη υγειονομικών μέτρων των εφοπλιστικών εταιριών δεν είναι βιώσιμη. Μιλώντας πρόσφατα στο περιοδικό Der Spiegel δήλωσε ότι δεν είναι βέβαιος αν οι εταιρίες έχουν εξετάσει όλα τα πιθανά σενάρια. Τι θα γινόταν, διερωτάται, αν παρουσιάζονταν, για ακόμα φορά κρούσματα κορωνοϊού σε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Oι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα δεν κάνουν τζίρο μόνο με τον αριθμό επιβατών, αλλά και με τη γαστρονομία, τα καταστήματα και όλες τις άλλες υπηρεσίες που προσφέρονται στο στο κρουαζιερόπλοιο. Εύλογο ο τζίρος να είναι πολύ μικρότερος, όταν στο κρουαζιερόπλοιο δεν επιβαίνουν ούτε οι μισοί επιβάτες.  Οι δαπάνες όμως είναι παρόμοιες ως εάν το πλοίο να ήταν γεμάτο επιβάτες, ακόμα και εάν το προσωπικό και τα τρόφιμα είναι πολύ λιγότερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανικό περιοδικό «υμνεί» τον ποδηλατικό τουρισμό στη Νάξο

Το περιοδικό καταγράφει και αποτυπώνει σε χάρτη εναλλακτικές διαδρομές, περιγράφει τα βασικά χαρακτηριστικά τους και παρακινεί τους Γερμανούς να βάλουν στο «χάρτη των προτιμήσεων τους» το νησί.