ΓΔ: 1386.3 0.38% Τζίρος: 45.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:10:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Aldermar

Τα ξενοδοχεία που αψηφούν την πανδημία

Μπορεί η τουριστική βιομηχανία να βρίσκεται σε μηχανική υποστήριξη λόγω πανδημίας, όμως υπάρχουν ακόμα ξενοδοχειακές μονάδες που ανοίγουν και δίνουν ελπίδα στον κλάδο.

Μπορεί η πανδημία του κορονοϊού να έχει μειώσει δρασρτικά την επιβατική κίνηση, όμως χιλιάδες ξενοδοχεία σχεδιάζουν να ανοίξουν ξανά εν μέσω πανδημίας, σε μια κίνηση που δείχνει απονενοημένη αλλά μπορεί να δώσει το έναυσμα για την ανάκαμψη του κλάδου. Χαρακτηριστικό της δύσκολης εποχής που βιώνουν τα ξενοδοχεία, είναι πως σύμφωνα με στοιχεία της STR, η πληρότητα των ξενοδοχείων έπεσε κάτω από το 30% σε όλη την Ευρώπη τον Μάρτιο, με τον εσωτερικό τουρισμό να καταγράφει πολύ χαμηλά ποσοστά και ενώ τα ξενοδοχεία μείωσαν κατά πολύ τις τιμές τους.

 Η πανδημία του κορονοϊού έχει προκαλέσει μια νέα οικονομική κρίση, με το ΔΝΤ να προβλέπει τον Ιούνιο πως οι απώλειες σε παγκόσμιο επίπεδο θα φτάσουν τα 12,5 τρις. δολάρια που αντιστοιχούν στο περίπου 5% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Μια εικόνα που δείχνει να είναι δύσκολη για όποιον θέλει να ξεκινήσει τώρα μια επιχείρηση. Ακόμα πιο δύσκολη για κάποιον που βρίσκεται ήδη στην αγορά και έχει να αντιμετωπίσει συσσωρευμένα χρέη και πιστώσεις που πιέζουν ακόμα περισσότερο λόγω της πανδημίας.

Ωστόσο υπάρχουν και αυτοί που ελπίζουν στην ανάκαμψη της αγοράς. Όπως αναφέρει το Bloomberg, ήδη το Χιλτον έχει ανοίξει 60 νέα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, ενώ το Marriott έχει ανοίξει 163 μονάδες, συμπεριλαμβανομένου και των τεσσάρων Ritz-Carltons. Ακόμα και τα μικρότερα, ανεξάρτητα ξενοδοχεία δείχνουν απτόητα παρά την εικόνα της πανδημίας. Μικρά ξενοδοχεία ετοιμάζονται να ντεμπουτάρουν στην αγορά εν μέσω κορονοϊού στις ΗΠΑ, και σύμφωνα με τον ιστότοπο Tophotelnews περισσότερα από 775 ξενοδοχεία αναμένεται να ανοίξουν μέχρι το τέλος του χρόνου.

Αν και κάτι τέτοιο δείχνει παράλογο, με τα περισσότερα αεροπλάνα παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος, οι αναλυτές επισημαίνουν  πως πολλοί επιχειρηματίες είναι πλέον αναγκασμένοι να ανοίξουν μετά από χρόνια που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί η επένδυσή τους.

Ο Σον Χένεσι, ξενοδοχειακός σύμβουλος και καθηγητής στο New York University σημειώνει στο Bloomberg πως «μια τυπική επένδυση ξενοδοχείου μπορεί να χρειαστεί μεταξύ δυο και πέντε ετών για να αναπτυχθεί και να ανοίξει». Αν συμπεριληφθούν τα έξοδα για την αγορά γης, τα κόστη κατασκευής μπορεί να φτάσουν σε αρκετά εκατομμύρια για μια αλυσίδα ξενοδοχείων. «Μετά υπάρχουν επίσης και τα έξοδα συντήρησης όπως και το προσωπικό που πρέπει να στελεχώσει την ξενοδοχειακή μονάδα», συμπληρώνει.

Η καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας αποτελεί μια αρκετά κοστοβόρα επιλογή. «Ακόμα και αν είναι ανεπιτυχές το άνοιγμα του, ένα ολοκληρωμένο ξενοδοχείο είναι πολύ πιο προσοδοφόρο από ένα που είναι μόλις 80% έτοιμο» προσθέτει ο Χένεσι και σημειώνει πως «πρέπει να πηδήξεις στη φωτιά και να ελπίζεις για το καλύτερο».

Για τα πολυτελή ξενοδοχεία, η ισοφάριση των εσόδων με το εξόδων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Με 50% πληρότητα, μια επιχείρηση παράγει αρκετά μετρητά για να μπορεί να εξυπηρετεί την μισθοδοσία, ενώ η 70% πληρότητα μπορεί να επιστρέψει ένα υγιές ποσό από την επένδυση. Σύμφωνα με την STR η πληρότητα στα αμερικανικά ξενοδοχεία τον Ιούνιο ήταν κάτω του 43%.

Σε αντίθεση με αυτά τα νούμερα, το άνοιγμα της επιχείρησης δίνει την ευκαιρία στα ξενοδοχεία να καλύψουν κάποια πάγια έξοδα που θα υπάρξουν όπως η φορολογία, οι ασφαλιστικές εισφορές, συντήρηση, ασφάλεια και τους μισθούς των στελεχών, καθώς και τα βασικά ενεργειακά κόστη που πρέπει πάντα να πληρώνονται ανεξάρτητα αν μια επιχείρηση είναι ανοικτή ή κλειστή. Επίσης δίνει την ευκαιρία να κερδίσουν την τοπική κοινότητα.

Η τοποθεσία, η προσφορά και ζήτηση, το βάρος των δανείων, η ευελιξία και άλλοι παράγοντες έρχονται να καθορίσουν την απόφαση για το αν θα ανοίξει ή όχι μια επιχείρηση.

Πολλά ξενοδοχεία τα οποία άνοιξαν στις Δυτικές πολιτείες των ΗΠΑ αν και βρέθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα όταν ξεκίνησαν, είδαν την πληρότητα τους να ανεβαίνει μέχρι και στο 80%. Η απόφαση για να ανοίξει ένα ξενοδοχείο δεν χρειάζεται να είναι «όλα ή τίποτα». Υπάρχουν περιπτώσεις ξενοδοχείων που άνοιξαν σε στάδια, πρώτα μερικούς χώρους και άνοιγαν σταδιακά και τους υπόλοιπους.

Την ίδια στιγμή δεν σταματάνε και οι επενδύσεις, με αλυσίδες όπως η Rocco Forte να ετοιμάζεται να αγοράσει τρεις νέες μονάδες σε Ιταλία και Κίνα, χωρίς να περιμένουν οι επενδυτές να είναι κερδοφόρες από την πρώτη τους χρονιά.

Το άνοιγμα των ξενοδοχείων τώρα μπορεί να δώσει την ευκαιρία στους tour operators να επεξεργαστούν προσφορές και να ετοιμαστούν για την ανάκαμψη. Όμως τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να λειτουργούν με απώλειες επ’ άπειρον. Η κίνηση όμως αρκετών ξενοδοχείων να ανοίξουν ξανά εν μέσω πανδημίας μπορεί να είναι η «φλόγα» που θα πυροδοτήσει την αντιστροφή του κλίματος στην αγορά, σύμφωνα με τους αισιόδοξους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

venetsianos-eurobank
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Σπ. Βενετσιάνος (Eurobank): Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον στον τουρισμό

Οι επενδυτές στρέφονται σε εξαγορές μονάδων λόγω της αύξησης του κατασκευαστικού κόστους, τονίζει στο BD ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Eurobank, επικεφαλής Τομέα Structured Finance, Σπύρος Βενετσιάνος.
Ξενοδοχείο, Τουρισμός, πισίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Ξενοδοχεία σε τιμή ευκαιρίας ψάχνουν μεγάλα funds στην Ευρώπη

Τεράστια κεφάλαια βρίσκονται σε αναμονή για επενδύσεις σε ξενοδοχεία, αλλά είναι λίγες προς το παρόν οι συμφωνίες, καθώς οι περισσότεροι κάτοχοι ξενοδοχειακών μονάδων αρνούνται να πουλήσουν φθηνά.
ΔΙΕΘΝΗ

Εξαιρετικά αργή η ανάκαμψη του κλάδου φιλοξενίας εκτιμά η Corinth Capital

O ταξιδιωτικός και τουριστικός κλάδος συμβάλλει στο 3 έως 3,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ενώ αν μετρήσουμε τις σχετικές βιομηχανίες, η συνολική συμβολή του τουρισμού στο παγκόσμιο ΑΕΠ πλησιάζει το 10%.