Φώτο: Shutterstock

Αντιδράσεις μετόχων για την συγχώνευση Peugeot - Fiat

Αν και στην αρχή η ανακοίνωση για τις συζητήσεις μεταξύ Peugeot και Fiat Crysler σκόρπισαν ενθουσιασμο, τώρα οι μέτοχοι της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας αντιδρούν ενώ τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια βρίσκονται υπό πίεση.

Στην αρχή η γνωστοποίηση των συζητήσεων μεταξύ Peugeot και Fiat Crysler σκόρπισαν ενθουσιασμό, όμως από την στιγμή που έγιναν γνωστοί οι όροι της συμφωνίας, οι μέτοχοι της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot εκφράζουν πλέον τις αντιρρήσεις τους για την μεγάλη συμφωνία που αναδιαμορφώνει την αγορά αυτοκινήτου.

Χαρακτηριστικά, οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας σημειώνουν πτώση 10% στο άνοιγμα της Πέμπτης, από την στιγμή που οι δυο εταιρείες ανακοίνωσαν την «συμφωνία μεταξύ ίσων» όπως δήλωσαν που θα δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με ετήσια έσοδα περίπου 170 δισ ευρώ.

Το αφεντικό της Peugeot Κάρλος Ταβάρες θα τοποθετηθεί σαν Εκτελεστικός Διευθυντής με τον Τζον Ελκαν της Fiat Crysler να είναι πρόεδρος του Συμβουλίου που θα έχει έξι μέλη που θα οριστούν από την γαλλική εταιρεία και πέντε από την ιταλική.

Οι αντιδράσεις μαρτυρούν πως οι μέτοχοι δεν ήταν προετοιμασμένοι για μια κατάσταση όπου θα δινόταν μεγαλύτερη αξία στις μάρκες της Fiat Crysler όπως την Jeep, την Maserati και την Alfa Romeo σε σχέση με εκείνες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που διαθέτει την Peugeot και τη Citroen, παρά τα 5,5 δισ ευρώ που μοιράστηκαν ως ξεχωριστό μέρισμα στους μετόχους της Fiat Crysler.

Υπολογίζεται πως το νέο σχήμα θα μπορεί να εξοικονομήσει περίπου 3,7 δισ ευρώ ετησίως από τις συνέργειες που θα πραγματοποιούνται κάθε χρόνο χάρις σε «μια πιο αποδοτική τοποθέτηση των πόρων για μεγάλες επενδύσεις σε πλατφόρμες οχημάτων, κινητήρων και τεχνολογίας και από την ενισχυμένη δυνατότητα αγοράς που θα προέρχεται από την συνδυαστική δύναμη των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών». Το 80% αυτών των επιπλέων δυνατοτήτων θα μπορούν να γίνουν αντιληπτές στα επόμενα τέσσερα χρόνια, όπως αναφέρει η ανακοίνωση και συμπληρώνει πως «Αυτές οι συνέργειες δεν βασίζονται στο κλείσιμο κανενός εργοστασίου».

Οι δυο εταιρείες δεν αφήνουν καμία υπόσχεση όσο αναφορά τα μέτρα που θα ενισχύσουν την κερδοφορία, περιμένωντας ισχυρή πίεση τόσο από την γαλλική όσο και την ιταλική κυβέρνηση, αν επιχειρήσουν να κλείσουν κάποιο εργοστάσιο. Αυτό παρά το γεγονός πως η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, και ειδικότερα η ευρωπαϊκή προβληματίζεται με την πλεονάζουσα παραγωγή που έχει πλήξει την αγορά εδώ και μερικά χρόνια, με τις αγορές αυτοκινήτου στην ΕΕ να έχουν φτάσει στο ζενίθ στις αρχές της χιλιετίας.

Παράλληλα υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα ζητήματα στην συγχώνευση των δυο κολοσσών. Η Fiat Crysler θα παραδώσει τις μετοχές της κατασκευάστριας εταιρείας ρομπότ Comau ενώ η Peugeot θα μοιράσει στους μετόχους της το 46% των μετοχών της εταιρείας κατασκευής ανταλλακτικών αυτοκινήτων Faurecia. Από την πλευρά τους, οι μέτοχοι της Faurecia δεν έχουν δει με καλό μάτι την διαδικασία εξαγοράς, με την μετοχή να χάνει 4% της αξίας της.

Την ίδια στιγμή, αρνητικό παραμένει το κλίμα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σήμερα Πέμπτη, με τον CAC 40 του Παρισιού να σημειώνει απώλειες 0,49% και βρίσκεται στις 5.736 μονάδες, ενώ ο DAX της Φρανκφούρτης καταγράφει πτώση 0,43% στις 12.855 μονάδες, με τον FTSE 100 του Λονδίνου να σημειώνει πτώση 0,91% στις 7.263 μονάδες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Στα χαμηλότερα επίπεδα δεκαετιών η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία

Μόλις 197 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν τον Απρίλιο στη Βρετανία με το αντίστοιχο νούμερο το 2019 να φτάνει τα 71.000 οχήματα και την συνολική παραγωγή να αναμένεται να φτάσει σε χαμηλά 11 ετών.
ΔΙΕΘΝΗ

Αποζημιώσεις σε κατόχους VW για το σκάνδαλο με τους ρύπους

Οι πελάτες που θα προσφύγουν κατά της εταιρείας δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση που το ύψος της θα καθοριστεί από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε διανύσει το όχημα, αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο.