ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
autokinita, autos, cars
Φωτο: Shutterstock

Πτώση 30,3% για τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Οκτώβριο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA οι πωλήσεις τον περασμένο μήνα έφθασαν στις 665.001 μονάδες, ενώ στο 10μηνο σημείωσαν αύξηση 2,2%, φθάνοντας στα 8,2 εκατ. μονάδες.

Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν μεγάλη πτώση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 30,3%. Ο περασμένος Οκτώβριος είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που σημειώθηκε μείωση του όγκου των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν στις 665.001 μονάδες. Πρόκειται για την πιο χαμηλή επίδοση τον δέκατο μηνά της χρονιάς από τότε που υπάρχουν επίσημα στοιχεία στην ACEA. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφιες απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ: Ιταλία (-35,7%), Γερμανία (-34,9%), Γαλλία (-30,7%) και Ισπανία (-20,5%).

Στο 10μηνο του 2021, οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,2% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας συνολικά σε περίπου 8,2 εκατομμύρια μονάδες. Παρά την πρόσφατη πτώση των πωλήσεων λόγω του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της κρίσης εφοδιασμού ημιαγωγών, τα σημαντικά κέρδη νωρίτερα μέσα στο έτος συνέβαλαν στη διατήρηση των σωρευτικών όγκων σε θετικό έδαφος. Ειδικότερα, το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου ο όγκος των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν αυξημένος κατά 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ομοίως, η ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Ιταλία (+12,7%), Ισπανία (+5,6%) και Γαλλία (+3,1%). Αντίθετα, οι επιδόσεις της Γερμανίας σε σχέση με πέρυσι έχουν μειωθεί κατά 5,2%. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (European Automobile Manufacturers' Association ACEA), αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita-car-IX
ΔΙΕΘΝΗ

Πεδίο νέων συγκρούσεων Ευρώπης με Κίνα η βιομηχανία αυτοκινήτων

Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα αποτελέσει πεδίο εμπορικής διαμάχης μεταξύ της Ευρώπης και της Κίνας, τονίζει η Alpha Bank. Η Κομισιόν άρχισε έρευνα για τα επιδοτούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.
ΔΙΕΘΝΗ

Κόντρα Κίνας με Ευρωπαϊκή Ένωση με φόντο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Πεκίνο καταγγέλλει την έρευνα της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα ως «ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού». Η έρευνα που θα καθορίσει αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Προβληματισμός για την έλλειψη σημείων φόρτισης αυτοκινήτων στην ΕΕ

Όπως αναφέρει έρευνα της McKinsey οι αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται ότι οι κυβερνήσεις δεν επενδύουν ανάλογα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα.