ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:37:49 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Γερμανία: Aπογοητευμένοι οι έμποροι από τη χριστουγεννιάτικη κίνηση

Αντίθετα, η Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου (BEHV) ανακοίνωσε αύξηση της κίνησης ενόψει των εορτών, καθώς πολλοί καταναλωτές προτίμησαν τις αγορές μέσω διαδικτύου.

Σε «καταστροφή» για το λιανικό εμπόριο εξελίσσεται για δεύτερη συνεχή χρονιά η περίοδος των Χριστουγέννων, σύμφωνα με τον Γερμανικό Σύνδεσμο Λιανικής Πώλησης (HDE).

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε ο Σύνδεσμος μεταξύ 750 μελών του, οι έμποροι είναι απογοητευμένοι και φέτος από τη χριστουγεννιάτικη κίνηση και κατηγορούν για αυτό τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό της πανδημίας. «Σε πολλές περιπτώσεις, οι έμποροι διακατέχονται από μεγάλη απογοήτευση, ακόμη και υπαρξιακό φόβο», δήλωσε ο διευθυντής του HDE Στέφαν Γκεντ.

Όπως επεσήμανε, τον Νοέμβριο η κίνηση ενόψει των Χριστουγέννων εξελισσόταν καλά, ωστόσο η εισαγωγή του κανόνα 2G (για πρόσβαση στα καταστήματα μόνο για εμβολιασμένους και ιαθέντες) προκάλεσε κατάρρευση των λιανικών πωλήσεων, με μείωση πάνω από 35% σε σχέση με τις αντίστοιχες περιόδους προ πανδημίας.

Στην έρευνα, περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις εμπόρους λιανικής πώλησης εκτός ειδών διατροφής δήλωσαν δυσαρεστημένοι από την πορεία της κίνησης, ενώ ιδιαίτερα φαίνεται ότι πλήττονται τα καταστήματα ειδών ρουχισμού και ακόμη περισσότερο όσα βρίσκονται στο κέντρο των πόλεων.

Αντίθετα, η Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου (BEHV) ανακοίνωσε αύξηση της κίνησης ενόψει των εορτών, καθώς πολλοί καταναλωτές προτίμησαν τις αγορές μέσω διαδικτύου. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από το τέλος Οκτωβρίου έως και το τέλος Νοεμβρίου σημείωσαν αύξηση κατά 15,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Χαρακτηριστικό των νέων συνηθειών τα τελευταία δύο χρόνια είναι και το γεγονός ότι, σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young, πέρυσι το 60% των Γερμανών σχεδίαζε να μην αγοράσει δώρα, αλλά να δωρίσει χρήματα ή δωροεπιταγές, αξίας κατά μέσο όρο 58 ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Σε ιστορικά χαμηλά το λιανεμπόριο στη Γερμανία, πτώση 8,8% τον Ιούνιο

Η μείωση των πωλήσεων στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης έφθασε το 5,4%, ενώ στο «κόκκινο» βρίσκονται πλέον και οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου, οι οποίες είχαν εκτιναχθεί τα προηγούμενα χρόνια. Η μείωση έφθασε στο 15,1%.
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλείψεις στο ηλιέλαιο λόγω του πολέμου, τι θα γίνει στη βιομηχανία τροφίμων

Το ηλιέλαιο έχει εξαντληθεί σε μεγάλο βαθμό στα σουπερμάρκετ στη Γερμανία εδώ και εβδομάδες. Οι ελλείψεις έχουν επηρεάσει όμως και μεγάλες εταιρείες. Τι θα γίνει με την αύξηση του κόστους.