ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Το άλμα στο νικέλιο εκτόξευσε το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι κατασκευαστές μπαταριών θέλοντας να βγουν από το αδιέξοδο, αλλά και να κρατήσουν χαμηλά την τιμή της μπαταρίας, προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις αντικαθιστώντας ορισμένα στοιχεία.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκίνηση, εξακολουθούν να σημειώνουν άνοδο στις πωλήσεις. Αναλυτές του χώρου κάνουν λόγο ότι η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα εξαπλασιαστεί μέχρι το 2030, ενώ κάθε χρόνο οι ετήσιες πωλήσεις μονάδων θα κυμαίνονται από 6,5 εκατομμύρια έως και περίπου 40 εκατομμύρια όσο πλησιάζουμε το έτος που θα καταργηθούν οι πωλήσεις μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές είναι η δυσκολία στην προμήθεια αρκετών πρώτων υλών. Τα βασικά στοιχεία της μπαταρίας είναι δυσεύρετα και οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να κάνουν διαρκώς νέες συμφωνίες για να μπορέσουν να έχουν επάρκεια υλικών.

Για παράδειγμα το νικέλιο, το οποίο ήδη κινείται για τρίμηνα συμβόλαια στην τιμή των 90.000 ευρώ, παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Η άνοδός του είναι της τάξης του 62,7% σε σύγκριση με την προ του πολέμου κατάσταση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Morgan Stanley, αύξηση κόστους τουλάχιστον κατά 1.000 ευρώ για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οι κατασκευαστές μπαταριών θέλοντας να βγουν από το αδιέξοδο, αλλά και να κρατήσουν χαμηλά την τιμή της μπαταρίας, προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις αντικαθιστώντας ορισμένα στοιχεία (νικέλιο ή κοβάλτιο).

Από την άλλη οι δημόσιες υποδομές φόρτισης σε κάθε χώρα παρουσιάζουν μεγάλα κενά και αποτρέπει πολλούς να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλα αυτά εφόσον οι ιδιοκτήτες δεν έχουν στη διάθεσή τους εξασφαλισμένη θέση στάθμευσης.

Λύση στο πρόβλημα θα δώσει η αύξηση της αυτονομίας και η ταχύτητα φόρτισης. Υπάρχει η πεποίθηση ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ταχυφορτιστές που θα γεμίζουν στο 10% της χωρητικότητα της μπαταρίας σε μόλις ένα λεπτό. Αυτό ουσιαστικά δίνει λύση στο πρόβλημα. Σε περίπτωση που τελειοποιηθεί η τεχνολογία, τότε ένα μακρινό ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Και αυτό γιατί μετά από 200-300 χιλιόμετρα ο οδηγός θα μπορεί να γεμίζει την μπαταρία του μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, την ίδια στιγμή που θα ξεκουράζεται για να συνεχίσει το ταξίδι του.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Musk, Tesla, ilektrika autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Ακυρώθηκε το σχέδιο για φθηνό Tesla: Ο Ε. Μασκ φοβήθηκε του Κινέζους

Το Reuters αποκαλύπτει ότι το πιο φιλόδοξο σχέδιο της Tesla για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού έχει πλέον εγκαταλειφθεί και η εταιρεία στρέφεται στα ρομποτικά ταξί. «Είναι ψέματα», απαντά ο Μασκ.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλιπείς οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Κοινοπραξία Mercedes - BMW για παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών η κοινοπραξία θα βοηθήσει στην ομαλοποίηση της λειτουργίας του δικτύου φόρτισης μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην κινεζική αγορά.