ΓΔ: 810.42 -1.43% Τζίρος: 75.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Το άλμα στο νικέλιο εκτόξευσε το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι κατασκευαστές μπαταριών θέλοντας να βγουν από το αδιέξοδο, αλλά και να κρατήσουν χαμηλά την τιμή της μπαταρίας, προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις αντικαθιστώντας ορισμένα στοιχεία.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκίνηση, εξακολουθούν να σημειώνουν άνοδο στις πωλήσεις. Αναλυτές του χώρου κάνουν λόγο ότι η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα εξαπλασιαστεί μέχρι το 2030, ενώ κάθε χρόνο οι ετήσιες πωλήσεις μονάδων θα κυμαίνονται από 6,5 εκατομμύρια έως και περίπου 40 εκατομμύρια όσο πλησιάζουμε το έτος που θα καταργηθούν οι πωλήσεις μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές είναι η δυσκολία στην προμήθεια αρκετών πρώτων υλών. Τα βασικά στοιχεία της μπαταρίας είναι δυσεύρετα και οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να κάνουν διαρκώς νέες συμφωνίες για να μπορέσουν να έχουν επάρκεια υλικών.

Για παράδειγμα το νικέλιο, το οποίο ήδη κινείται για τρίμηνα συμβόλαια στην τιμή των 90.000 ευρώ, παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Η άνοδός του είναι της τάξης του 62,7% σε σύγκριση με την προ του πολέμου κατάσταση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Morgan Stanley, αύξηση κόστους τουλάχιστον κατά 1.000 ευρώ για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οι κατασκευαστές μπαταριών θέλοντας να βγουν από το αδιέξοδο, αλλά και να κρατήσουν χαμηλά την τιμή της μπαταρίας, προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις αντικαθιστώντας ορισμένα στοιχεία (νικέλιο ή κοβάλτιο).

Από την άλλη οι δημόσιες υποδομές φόρτισης σε κάθε χώρα παρουσιάζουν μεγάλα κενά και αποτρέπει πολλούς να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλα αυτά εφόσον οι ιδιοκτήτες δεν έχουν στη διάθεσή τους εξασφαλισμένη θέση στάθμευσης.

Λύση στο πρόβλημα θα δώσει η αύξηση της αυτονομίας και η ταχύτητα φόρτισης. Υπάρχει η πεποίθηση ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ταχυφορτιστές που θα γεμίζουν στο 10% της χωρητικότητα της μπαταρίας σε μόλις ένα λεπτό. Αυτό ουσιαστικά δίνει λύση στο πρόβλημα. Σε περίπτωση που τελειοποιηθεί η τεχνολογία, τότε ένα μακρινό ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Και αυτό γιατί μετά από 200-300 χιλιόμετρα ο οδηγός θα μπορεί να γεμίζει την μπαταρία του μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, την ίδια στιγμή που θα ξεκουράζεται για να συνεχίσει το ταξίδι του.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Πρέπει να τρέξει η ΕΕ για ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Με μόλις 300.000 σημεία φόρτισης που υπάρχουν σήμερα, τα ευρωπαϊκά κράτη μέλη πρέπει να επιταχύνουν τους ρυθμούς ώστε να φτάσουν τα 6,8 δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 ώστε να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 55%.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποιήσεις για εκτόξευση των τιμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με τους επικεφαλής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η εκτόξευση των τιμών πρώτων υλών και οι αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν τα σχέδια των εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση.