ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στον Λίβανο διέφυγε το πρώην αφεντικό της Nissan, Κάρλος Γκοσν

Το πρώην αφεντικό του ομίλου Nissan-Renault, Κάρλος Γκοσν που κατηγορείται για παράνομο πλουτισμό και απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του απέδρασε στον Λίβανο ενώ βρισκόταν σε κατ' οίκον περιορισμό στην Ιαπωνία.

Ο πρώην πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και γενικός διευθυντής της Nissan και της Renault Κάρλος Γκοσν, στον οποίο είχε απαγορευθεί να εγκαταλείψει την επικράτεια της Ιαπωνίας ενόψει της δίκης του για διάφορα οικονομικά αδικήματα, ανακοίνωσε σήμερα πως απέδρασε και βρίσκεται στον Λίβανο.

«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη, ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο Γκοσν σε ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης.

Ο πρώην πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Nissan-Renault πρόσθεσε ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος δικαιοσύνης της Ιαπωνίας», που βασίζεται κατ’ αυτόν «στο τεκμήριο της ενοχής», ενώ διαβεβαίωσε πως πλέον θα είναι σε θέση «να επικοινωνεί ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης», πράγμα το οποίο «αδημονεί να κάνει», αρχής γενομένης «από την επόμενη εβδομάδα».

Ο Κάρλος Γκοσν αφέθηκε τον Μάρτιο προσωρινά ελεύθερος από τις ιαπωνικές αρχές υπό περιοριστικούς όρους, οι οποίοι συμπεριλάμβαναν την παράδοση του διαβατηρίου του.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, ο άλλοτε εξαιρετικά προβεβλημένος παράγοντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έπαψε να τελεί πλέον υπό περιορισμό κατ’ οίκον, αλλά χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν έκλεισε κάποιου είδους συμφωνία με τις ιαπωνικές αρχές ή απέδρασε.

Η εφημερίδα The Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες σχετικά, υποστήριξε πως ο Κάρλος Γκοσν απέδρασε: κατ’ αυτήν πίστευε πως δεν θα είχε δίκαιη δίκη και είχε «βαρεθεί να είναι βιομηχανικοπολιτικός όμηρος» και σημειώνει πως ο άλλοτε ιθύνων νους της Nissan σχεδιάζει να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στον Λίβανο τις προσεχείς ημέρες.

Ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες που τις αρνείται όλες, ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.

Η Nissan απέπεμψε τον Γκοσν, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.

Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, γάλλος υπήκοος, ο Γκοσν άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Renault-Nissan το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.

Ο Γκοσν διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της Nissan με τη Renault, τον βασικό της μέτοχο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

H Tesla θα απολύσει πάνω από το 10% του προσωπικού της σε όλο τον κόσμο

Η μεγαλύτερη στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία βάσει της αγοραίας αξίας της είχε το Δεκέμβριο του 2023 συνολικά 140.473 εργαζομένους, όπως φαίνεται από τα τελευταία ετήσια στοιχεία που έχει ανακοινώσει.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλιπείς οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση.