ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Δεν θα είναι εύκολη η έκδοση του Κάρλος Γκοσν στην Ιαπωνία

Μέχρι νεωτέρας ο Κάρλος Γκοσν μπορεί να νιώθει ασφαλής στον Λίβανο καθώς το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας ανέφερε πως εισήλθε νόμιμα στην χώρα, ενώ δεν μπορεί να τον δικάσει για οικονομικά εγκλήματα για τα οποία κατηγορείται σε άλλη χώρα.

Νόμιμα εισήλθε στον Λίβανο, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Renault-Nissan Κάρλος Γκοσν, ανέφερε το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας, μία ημέρα μετά την άφιξή του πρώην μεγαλοστελέχους στη Βηρυτό όπου διέφυγε από «την αδικία και την πολιτική δίωξη» της Ιαπωνίας. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Κάρλος Γκοσν όταν έφτασε στον Λίβανο ανέφερε πως «Θέλω επιτέλους να επικοινωνήσω ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης, κάτι που θα γίνει από την επόμενη εβδομάδα».

Ο επιχειρηματίας, που έχει λιβανέζικη, γαλλική και βραζιλιάνικη υπηκοότητα, επιβεβαίωσε νωρίτερα σήμερα ότι βρίσκεται στον Λίβανο. Έφτασε στη χώρα «τα ξημερώματα», σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων ΑΝΙ που επικαλείται μια ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών. Στην ανακοίνωση αυτή πάντως σημειώνεται ότι οι λιβανέζικες αρχές δεν γνωρίζουν τίποτα για τις συνθήκες αναχώρησής του από την Ιαπωνία.

Ο Λίβανος και η Ιαπωνία δεν έχουν συνάψει μεταξύ τους συμφωνία δικαστικής συνδρομής ή έκδοσης υπόπτων. Όμως και οι δύο χώρες έχουν υπογράψει τη συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Στη βάση αυτή, η λιβανέζικη κυβέρνηση είχε απευθύνει πολλές επίσημες επιστολές στο Τόκιο για την περίπτωση του Γκοσν, οι οποίες όμως έμειναν χωρίς απάντηση, πρόσθεσε το υπουργείο τονίζοντας ταυτόχρονα ότι η Βηρυτός θέλει να διατηρήσει «τις καλύτερες σχέσεις» με την Ιαπωνία.

Ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης του Λιβάνου Ιμπραχίμ Νάτζαρ, επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η νομοθεσία της χώρας δεν επιτρέπει την έκδοση ενός Λιβανέζου πολίτη σε τρίτη χώρα. Στην περίπτωση που η Ιαπωνία ζητήσει τη συνδρομή της Ιντερπόλ, ο Νάτζαρ εξήγησε ότι η διεθνής αστυνομία δεν μπορεί να τον συλλάβει δια της βίας, ούτε να επιβάλει οποιαδήποτε απόφασή της στον Λίβανο.

«Μέχρι νεωτέρας, ο κ. Γκοσν είναι ασφαλής. Η δικαιοσύνη του Λιβάνου μπορεί να τον δικάσει αν διαπιστωθεί ότι διέπραξε κάποιο αδίκημα που τιμωρείται από το λιβανέζικο δίκαιο», υπογράμμισε. Όπως είπε, η Βηρυτός θα μπορούσε να ζητήσει από την Ιαπωνία τον φάκελο του Γκοσν για να τον εξετάσει. Όμως δεν μπορεί να δικάσει κάποιον που κατηγορείται ότι διέπραξε οικονομικά αδικήματα σε άλλη χώρα.

Ο Γκοσν, που ήταν κάποτε ο πιο ακριβοπληρωμένος διευθυντής εταιρείας στην Ιαπωνία, συνελήφθη στα τέλη του 2018. Στην Ιαπωνία του έχει ασκηθεί δίωξη για τέσσερις κατηγορίες: δύο για εισοδήματα που δεν δηλώθηκαν από την Nissan στις οικονομικές αρχές και δύο για κατάχρηση εμπιστοσύνης με επιβαρυντικές περιστάσεις. Στα τέλη Απριλίου, αφού παρέμεινε επί 130 ημέρες στη φυλακή, αποφυλακίστηκε με όρους.

Η γαλλική κυβέρνηση δηλώνει επίσης ότι δεν διαθέτει καμία πληροφορία για τις συνθήκες φυγής του Γκοσν από την Ιαπωνία. Σύμφωνα με μια λακωνική ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών, το Παρίσι πληροφορήθηκε την άφιξή του στον Λίβανο από τον Τύπο. «Οι γαλλικές αρχές δεν ενημερώθηκαν για την αναχώρησή του από την Ιαπωνία και δεν γνωρίζουν τίποτα για τις συνθήκες αυτής της αναχώρησης», πρόσθεσε το υπουργείο.

Το πώς έφυγε ο Γκοσν από την Ιαπωνία παραμένει ασαφές. Η μοναδική αξιοσημείωτη λεπτομέρεια, σύμφωνα με μια πηγή της λιβανέζικης προεδρίας, είναι ότι το αεροσκάφος του προσγειώθηκε αρχικά στην Τουρκία. Είχε στην κατοχή του γαλλικό διαβατήριο και τη λιβανέζικη ταυτότητά του.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Κάρλος Γκοσν: Κατήγγειλε «συνωμοσία» Nissan και Ιαπωνίας για τη σύλληψή του

Ο Κάρλος Γκοσν υποστήριξε ότι υπήρξε θύμα «συνωμοσίας» την οποία εξύφανε η Nissan, με τη συνέργεια των ιαπωνικών αρχών, διότι ετοιμαζόταν να οργανώσει τη συγχώνευση μεταξύ Renault και Nissan.
Iapvnia, Iaponia, Japan, Simaia, flag
ΔΙΕΘΝΗ

Αντιμέτωπη με μεγάλη δημογραφική πρόκληση βρίσκεται η Ιαπωνία

Το 2050, κάπου 10,8 εκατ. ηλικιωμένοι άνθρωποι θα ζουν μόνοι, με άλλα λόγια θα αντιπροσωπεύουν το 20,6% των νοικοκυριών, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Εθνικού Ινστιτούτου Έρευνας για τον Πληθυσμό και την Κοινωνική Ασφάλιση.