ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Στο 13,9% διαμορφώθηκε τον Μάρτιο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 2,5% από τα περυσινά επίπεδα, ενώ στην Ολλανδία οι πωλήσεις πραγματοποίησαν άλμα 132,6%.

Το «γκάζι» έχουν πατήσει οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με το ενδιαφέρον των πολιτών να είναι ιδιαίτερα έντονο. Τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσε σημαντική αύξηση 58% στις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, φτάνοντας τις 151.573 μονάδες.

Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,9% και αντιπροσωπεύει αύξηση 2,5% από τον Μάρτιο του 2022 (11,4%). Διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη σημειώθηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε, με την τρίτη μεγαλύτερη αγορά, την Ολλανδία, να σημειώνει αυξημένες πωλήσεις κατά 132,6%.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (HEV) γνώρισαν αύξηση 38,1% φθάνοντας στις 264.694 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στην Ισπανία (+75,3%) και στην Ιταλία (+47,8%). Έτσι έφτασαν σε μερίδιο αγοράς το 24,3%, που ήταν αυξημένο κατά 1,6% από τον Μάρτιο του 2022(22,7%).

Μετά την αρνητική ανάπτυξη τους πρώτους δύο μήνες φέτος, η αγορά της ΕΕ για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) σημείωσε μικρή ανάπτυξη 4,3% τον Μάρτιο μετά από βελτιωμένες πωλήσεις σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές. Την Ισπανία (+80,1%), την Γαλλία (+34,5%) και την Ιταλία (+23,1%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά υποχώρησε κατά 38,5%. Παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV της ΕΕ έχασε έδαφος σημειώνοντας μείωση 1,6% και φθάνοντας στο 7,2% από το 8,8% τον Μάρτιο του 2022.

Παρά τη στροφή σε πιο βιώσιμα μοντέλα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 37,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτή η ανάπτυξη επικεντρώθηκε κυρίως σε τέσσερις βασικές αγορές: Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45,5%), Γαλλία (+24,4%) και Γερμανία (+22,8%). Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα βενζίνης πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, που αντιπροσωπεύει αύξηση 18,6% σε σχέση με το τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ είχε επίσης καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2022 (+11,8%) που υποστηρίζεται κυρίως από τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές. Την Ιταλία (+38,2%), την Ισπανία (+21,1%) και την Γερμανία (+7,8%). Ωστόσο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόνο το 14,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, μειωμένο κατά 1,1% σε σχέση από τον Μάρτιο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Σχεδόν 6 στους 10 οδηγούς δεν διατηρούν απόσταση από το προπορευόμενο όχημα

Το πρόβλημα παρατηρείται περισσότερο στη μεσαία λωρίδα (64%) και στην αριστερή (65%) παρά στη δεξιά (49%), ενώ το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό τις καθημερινές παρά τα σαββατοκύριακα.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Το 70% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζουν την μπαταρία τους στο σπίτι

Η τεχνολογία σε πολύ λίγα χρόνια από σήμερα θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πουλούν ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες αιχμής και να την αναπληρώνουν σε ώρες μη αιχμής όπου αυτή θα είναι φθηνότερη.