ΓΔ: 1416.27 -0.09% Τζίρος: 6.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:01:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ilektrokinisi
Φώτο: Shutterstock

Πώς θα περάσουν κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην ηλεκτροκίνηση

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και πολύ σύντομα στοχεύουν να εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η ηλεκτροκίνηση μετά το 2035 θα αποτελεί τη «βασική οδό» της αυτοκίνησης καθώς όλα τα αυτοκίνητα που θα βγαίνουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά ή οχήματα με συνθετικά καύσιμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και πολύ σύντομα στοχεύουν να εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πολλές μάλιστα έχουν αποφασίσει να περάσουν στη νέα εποχή της αυτοκίνησης πολύ νωρίτερα από το 2035, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν τα έξοδα και το επιπλέον κόστος στα μοντέλα τους που τα τελευταία χρόνια ακριβαίνουν συνεχώς. 'Αλλωστε τα νέα πρότυπα ρύπων Euro7 δεσμεύουν μεγάλα ποσά τα οποία πρέπει να επενδυθούν σε νέα τεχνολογία. Έτσι ο οδικός χάρτης για τις σημαντικότερες κατασκευάστριες εταιρείες που αποφάσισαν την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση είναι:

Audi: Όλα τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από το 2026 θα είναι ηλεκτρικά και ο κατασκευαστής θα βγάζει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030.

BMW: Το γκρουπ σχεδιάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV και PHEV) να αντιπροσωπεύουν το 30% των πωλήσεών του το 2025 και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων από το 2030.

Ford: Τα επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι 100% ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και αναμένει ότι τα 2/3 των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2030.

Όμιλος Hyundai: Η Kia και η Hyundai στοχεύουν να είναι 100% ηλεκτρικές εταιρείες στην Ευρώπη έως το 2035.

Jaguar Land Rover: Θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα από το 2025. Για τον σκοπό αυτό εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Renault: Φιλοδοξεί να έχει τον πιο πράσινο συνδυασμό νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025, με περισσότερο από το 65% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα και 100% πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030.

Όμιλος Stellantis: Οι μάρκες Peugeot, Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, DS, Lancia και Alfa Romeo έχουν θέσει στόχο πωλήσεων έως το 2030 για το 100% στην Ευρώπη να αποτελείται από ηλεκτρικά μοντέλα.

Mazda: Ανακοίνωσε τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χρονικό ορίζοντα το 2030.

Mercedes-Benz: Η κατάργηση παραγωγής των καινούργιων αυτοκινήτων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συμβεί μεταξύ 2031 και 2034.

Mini: Το τελευταίο νέο μοντέλο που θα διατίθεται και με θερμικό κινητήρα θα παρουσιαστεί το 2025. Ο εμπορικός στόχος που έχει τεθεί είναι ότι το 2027, οι μισές ετήσιες πωλήσεις της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Honda: Έχει ανακοινώσει ότι από το 2040 θα σταματήσει να διαθέτει στην αγορά καινούργια αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα έχουν σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα.

Tesla: Η πρωτοποριακή μάρκα είναι ήδη 100% ηλεκτρική.

Toyota και Lexus: Υπάρχει δέσμευση για 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από όλα τα νέα οχήματα στην Ευρώπη, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή τόσο στην ηλεκτροκίνηση, όσο και για τις κυψέλες υδρογόνου.

Volkswagen: Στοχεύει το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικό έως το 2030.

Volvo: Το ήμισυ του όγκου πωλήσεων της Volvo θα είναι πλήρως ηλεκτρικό έως το 2025 και 100% έως το 2030.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγαλύτερο είναι το κόστος των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες στα συμβατικά αυτοκίνητα.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στοιχίζουν περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα η αντικατάστασή τους σε περίπτωση κλοπής ή ατυχήματος να στοιχίζει περισσότερο στην ασφαλιστική εταιρεία.