ΓΔ: 1437.88 1.37% Τζίρος: 166.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πώς «έκαψε» την Adidas το ντιλ με τον «τοξικό» ράπερ Kanye West

Το μισό δισ. δολάρια αγγίζει η αξία των αδιάθετων υποδημάτων με την υπογραφή του Kanye West, τα οποία η Adidas αποφάσισε να διαθέσει στους καταναλωτές, αλλά να δώσει τα έσοδα σε φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα για τον γερμανικό κολοσσό αθλητικών ειδών Adidas, συνέπεια της ρήξης που επήλθε με τον Αμερικανό ράπερ/σχεδιαστή Kanye West, σε συνέχεια των ρατσιστικών, αντισημιτικών δηλώσεων του το περασμένο φθινόπωρο.

Αν και η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών έληξε τον Οκτώβριο, η γερμανική εταιρεία καλείται τώρα να διαχειριστεί τόσο τις οικονομικές απώλειες από την κατάργηση της σειράς ρούχων και υποδημάτων Yeezy, που υπέγραφε ο έως πρότινος δημοφιλής καλλιτέχνης, όσο όμως και μία ομαδική αγωγή από μετόχους της, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η διοίκηση της εταιρείας γνώριζε για την προβληματική συμπεριφορά του Kanye ήδη από το 2018 -οπότε ξεκίνησε η συνεργασία- κι απέτυχε να προλάβει τα χειρότερα.

Αναλύοντας πριν λίγες ημέρες τα αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του έτους, η διοίκηση της Adidas ανέφερε ότι οι απώλειες σε τζίρο για τον όμιλο αγγίζουν το 20% σε ετήσια βάση, ειδικά για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της διεθνώς βυθίστηκαν κατά 23% στο τρίμηνο και η εταιρεία κατέγραψε ζημίες μετά τους φόρους ύψους 24 εκατ ευρώ.

Με τις πωλήσεις από την σειρά Yeezy να αγγίζουν τα 2 δισ. δολάρια, η γερμανική εταιρεία είναι τώρα αναγκασμένη να εγγράψει ζημιές άνω του 1 δισ δολαρίων και φέτος, απλά και μόνο για να καλύψει τα κόστη από τις τελευταίες παραγγελίες για την παραγωγή της σειράς. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Bjorn Gulden, η αξία των αδιάθετων αθλητικών υποδημάτων με την υπογραφή Yeezy αγγίζει σήμερα τα 556 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων περίπου το 1/5 κατασκευάστηκαν μετά την διακοπή της συνεργασίας, προκειμένου να μην κινδυνέψουν θέσεις εργασίας στα εργοστάσια παραγωγής με τα οποία συνεργάζεται η εταιρεία.

Ενώπιον πολύ δύσκολων συνολικά επιλογών για την διαχείριση της υπόθεσης Yeezy -μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονταν η μεταπώληση, η δωρεά σε φιλανθρωπικά ιδρύματα κι ακόμη η καταστροφή του αποθέματος- η Adidas φαίνεται ότι τελικά αποφάσισε την πρώτη, ανακοινώνοντας την απόφαση της να διαθέσει τελικά στους καταναλωτές τη σχετική συλλογή, σε φυσικά σημεία και οnline και να δωρίσει τα έσοδα σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Οι αναλυτές είχαν αναφέρει ότι το γεγονός αυτό σημαίνει ότι από τα εκτιμώμενα έσοδα, η εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει και τα σχετικά δικαιώματα (royalties) στον Kanye, σε μία στιγμή που η εταιρεία επιθυμεί να αποστασιοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από αυτόν…

Δωρίζοντας τα έσοδα σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, η εταιρεία δείχνει ότι δεν επωφελείται από μία τοξική συνεργασία και προεξοφλεί ότι τα «αμαρτωλά» υποδήματα δεν θα καταλήξουν -με ευθύνη της- στην δευτερογενή αγορά (resale), όπου η αξία των Yeezy έχει εκτοξευτεί μετά τον τερματισμό της συνεργασίας Μόνο βέβαιο είναι ότι ο γερμανικός κολοσσός θέλει να κλείσει το κεφάλαιο και να προετοιμάσει το έδαφος για το λανσάρισμα της νέας συνεργασίας του με το δημοφιλές brand “Fear of God”, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Σε αυτό το κλίμα, ήταν μάλλον αναπόφευκτο οι επιδόσεις της Adidas το πρώτο τρίμηνο του έτους να απογοητεύσουν τους αναλυτές. Οι πωλήσεις του ομίλου συνολικά παρέμειναν σταθερές, στα 5,27 δισ ευρώ, με τις πωλήσεις υποδημάτων να αυξάνονται 1% και των αξεσουάρ κατά 8%, την στιγμή που οι πωλήσεις ρούχων υποχώρησαν κατά 3%. Η εταιρεία είχε ζημίες μετά φόρων ύψους 24 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους 310 εκατ ευρώ πέρσι, ενώ τα λειτουργικά της κέρδη συρρικνώθηκαν σε 60 εκατ ευρώ το πρώτο τρίμηνο φέτος, από 437 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Πέρα από τις προβληματικές επιδόσεις λόγω Yeezy, η Adidas καλείται να βελτιώσει την εικόνα της και στην Κίνα, όπου τα έσοδα σημείωσαν πτώση κατά 9% το πρώτο τρίμηνο φέτος, συμπαρασύροντας και το μικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο υποχώρησε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 44,8%. Ανασυντάσσοντας τη στρατηγική της για την Ασία, η γερμανική εταιρεία προτίθεται να σχεδιάσει σειρές ρούχων κι υποδημάτων εμπνευσμένων από την κινέζικη κουλτούρα, σε ποσοστό τουλάχιστον 30%. Παράλληλα, θα ενισχύσει τους δεσμούς της με Κινέζους αθλητές και θα μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της σε κινεζικά εργοστάσια, προκειμένου να μειώσει τους χρόνους εφοδιασμού των τοπικών καταστημάτων της.

Κατόπιν αυτών, η Adidas αναμένει κάμψη πωλήσεων στο τέλος του 2023, σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, τόσο εξαιτίας των απωλειών από την σειρά Yeezy -που αποτιμώνται σε 1,2 δισ ευρώ- όσο και λόγω των αυξημένων αποθεμάτων, που συνδέονται με την γεωπολιτική αστάθεια και τον αυξημένο πληθωρισμό σε Ευρώπη και Ασία αντίστοιχα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οι δύο «μικροί» των αθλητικών ειδών που «χτυπούν» Nike και Adidas

Η ελβετική On παρουσιάζει το πρώτο sneaker που κατασκευάζεται από ρομπότ και η Hoka απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για το τρέξιμο και τη μόδα. Βυθισμένοι στα δικά τους προβλήματα οι μεγάλοι του κλάδου, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Κάμψη εισαγωγών κι εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την γήρανση του εργατικού της δυναμικού. Στα 400 ευρώ η μέση κατανάλωση ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2023, στα 630 ευρώ η μέση αξία της κατανάλωσης στην ΕΕ.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέες συμφωνίες και αλλαγή στρατηγικής από τους κολοσσούς των αθλητικών

Nike, Puma και Reebok κλείνουν συμφωνίες χονδρικής με μεγάλα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο κλάδος ποντάρει φέτος σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το UEFA European Championship.