Η ανάπτυξη του πελατολογίου χονδρικής καθώς και η δυναμική των καταστημάτων λιανικής τροφοδοτούν την αύξηση των πωλήσεων της ελληνικής θυγατρικής της γερμανικής εταιρείας αθλητικών υποδημάτων Adidas ΑG το 2024. Σε συνέχεια ενός έτους αναιμικής ανάπτυξης, η εταιρεία διαβλέπει δυναμικότερη αύξηση του κύκλου εργασιών της φέτος στην εγχώρια αγορά, μη παραβλέποντας ωστόσο τις διαρκώς μεταβαλλόμενες μακροοικονομικές συνθήκες οι οποίες διαμορφώνονται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την ενεργειακή κρίση.
Εξάλλου, οι εξελίξεις αυτές, οι οποίες έχουν προκαλέσει δυσκολίες και καθυστερήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, έχουν ήδη επηρεάσει την λειτουργία και της ελληνικής θυγατρικής, η οποία λειτουργεί ως διανομέας εμπορευμάτων μέσω του δικτύου αποθηκών της Adidas International Trading AG στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Adidas Hellas ανήλθαν σε 177,5 εκατ ευρώ το 2023, αυξημένες κατά 2,2% συγκριτικά με το 2022, με την ποσοστιαία μεταβολή να είναι σημαντικά μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω των προαναφερθέντων προκλήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αυξημένο κατά 1,9% είναι επίσης το κόστος πωληθέντων αντιστοιχώντας σε 142,9 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φόρων υποχώρησαν κατά 62%, σε 1,39 εκατ ευρώ το 2023, έναντι 3,63 εκατ ευρώ το 2022.
Οι δύσκολες συνθήκες για τους καταναλωτές αποτελούν τη βασική παράμετρο που καθόρισε τα αποτελέσματα αυτά, το οποία ωστόσο η εταιρεία αποτιμά ως σχετικά θετικά, δεδομένων των δυσκολιών. Η εταιρεία προχώρησε σε ανακαίνιση των γραφείων της έδρας της μέσα στο 2023, ενώ διατήρησε σταθερό τον αριθμό των καταστημάτων της σε 11.
Στα σημαντικά γεγονότα του περασμένου έτους πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί ο τερματισμός της διανομής των ειδών με την υπογραφή της Reebok, τον περσινό Απρίλιο, ως αποτέλεσμα της συμφωνίας του ομίλου Adidas για την πώληση της πρώτης στην εταιρεία Authentic Brands Group.
Η οριστικοποίηση της σχετικής συμφωνίας σε επίπεδο ομίλου είχε ολοκληρωθεί από τον Φεβρουάριο του 2022. Το γεγονός αυτό ωστόσο δεν επηρέασε σημαντικά τα μεγέθη της Adidas Hellas, καθώς η συνεισφορά των ειδών μετά σήμα της Reebok στις πωλήσεις το 2022 ανερχόταν σε 6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γερμανική μητρική είχε θετικές επιδόσεις κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, διευρύνοντας τις πωλήσεις της κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 6,43 δισ ευρώ κι αποκομίζοντας λειτουργικά κέρδη ύψους 598 εκατ ευρώ. Για το σύνολο της χρήσης δε, η διοίκηση της Adidas προβλέπει αύξηση τζίρου κατά 10% σε σχέση με το 2023, και λειτουργικά κέρδη κοντά στα 1,2 δισ ευρώ.
Η πρόσφατη εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ πάντως στην θέση του προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών έχει θορυβήσει τον ευρωπαϊκό κλάδο ένδυσης/υπόδησης, εξαιτίας των εξαγγελιών του για την επιβολή επιπλέον δασμών στις αμερικανικές εισαγωγές. Αν και προς το παρόν οι εξαγγελίες παραμένουν στην θεωρία, η προοπτική επιβολής δασμών στις κινεζικές εξαγωγές μεταξύ 10% και 20% προκαλεί δέος ειδικά στις εταιρείες υποδημάτων, δεδομένης της εξάρτησης του κλάδου από τα κινεζικά εργοστάσια.
Αν και η Adidas έχει περιορίσει την εξάρτηση της από τους κατασκευαστές της Κίνας σε μόλις 14%, η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε σχεδόν 3% την επομένη των αμερικανικών εκλογών, σε μία ένδειξη της γενικευμένης ανησυχίας για τον τρόπο που τελικώς θα μεταφραστεί το σλόγκαν "America First" στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ-ΕΕ.