ΓΔ: 1524.67 1.18% Τζίρος: 187.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φωτο: Shutterstock

«Βουτιά» κερδών 62% για την Adidas Hellas παρά την αύξηση των πωλήσεων

Η ελληνική θυγατρική προσβλέπει σε καλύτερες επιδόσεις φέτος, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιο συνεργατών χονδρικής. Τα 1,2 δισ. ευρώ αναμένεται να αγγίξουν τα κέρδη της γερμανικής μητρικής στο τέλος της τρέχουσας χρήσης.

Η ανάπτυξη του πελατολογίου χονδρικής καθώς και η δυναμική των καταστημάτων λιανικής τροφοδοτούν την αύξηση των πωλήσεων της ελληνικής θυγατρικής της γερμανικής εταιρείας αθλητικών υποδημάτων Adidas ΑG το 2024. Σε συνέχεια ενός έτους αναιμικής ανάπτυξης, η εταιρεία διαβλέπει δυναμικότερη αύξηση του κύκλου εργασιών της φέτος στην εγχώρια αγορά, μη παραβλέποντας ωστόσο τις διαρκώς μεταβαλλόμενες μακροοικονομικές συνθήκες οι οποίες διαμορφώνονται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την ενεργειακή κρίση.

Εξάλλου, οι εξελίξεις αυτές, οι οποίες έχουν προκαλέσει δυσκολίες και καθυστερήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, έχουν ήδη επηρεάσει την λειτουργία και της ελληνικής θυγατρικής, η οποία λειτουργεί ως διανομέας εμπορευμάτων μέσω του δικτύου αποθηκών της Adidas International Trading AG στην Ευρώπη.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Adidas Hellas ανήλθαν σε 177,5 εκατ ευρώ το 2023, αυξημένες κατά 2,2% συγκριτικά με το 2022, με την ποσοστιαία μεταβολή να είναι σημαντικά μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω των προαναφερθέντων προκλήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αυξημένο κατά 1,9% είναι επίσης το κόστος πωληθέντων αντιστοιχώντας σε 142,9 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φόρων υποχώρησαν κατά 62%, σε 1,39 εκατ ευρώ το 2023, έναντι 3,63 εκατ ευρώ το 2022.

Οι δύσκολες συνθήκες για τους καταναλωτές αποτελούν τη βασική παράμετρο που καθόρισε τα αποτελέσματα αυτά, το οποία ωστόσο η εταιρεία αποτιμά ως σχετικά θετικά, δεδομένων των δυσκολιών. Η εταιρεία προχώρησε σε ανακαίνιση των γραφείων της έδρας της μέσα στο 2023, ενώ διατήρησε σταθερό τον αριθμό των καταστημάτων της σε 11.

Στα σημαντικά γεγονότα του περασμένου έτους πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί ο τερματισμός της διανομής των ειδών με την υπογραφή της Reebok, τον περσινό Απρίλιο, ως αποτέλεσμα της συμφωνίας του ομίλου Adidas για την πώληση της πρώτης στην εταιρεία Authentic Brands Group.

Η οριστικοποίηση της σχετικής συμφωνίας σε επίπεδο ομίλου είχε ολοκληρωθεί από τον Φεβρουάριο του 2022. Το γεγονός αυτό ωστόσο δεν επηρέασε σημαντικά τα μεγέθη της Adidas Hellas, καθώς η συνεισφορά των ειδών μετά σήμα της Reebok στις πωλήσεις το 2022 ανερχόταν σε 6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γερμανική μητρική είχε θετικές επιδόσεις κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, διευρύνοντας τις πωλήσεις της κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 6,43 δισ ευρώ κι αποκομίζοντας λειτουργικά κέρδη ύψους 598 εκατ ευρώ. Για το σύνολο της χρήσης δε, η διοίκηση της Adidas προβλέπει αύξηση τζίρου κατά 10% σε σχέση με το 2023, και λειτουργικά κέρδη κοντά στα 1,2 δισ ευρώ.

Η πρόσφατη εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ πάντως στην θέση του προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών έχει θορυβήσει τον ευρωπαϊκό κλάδο ένδυσης/υπόδησης, εξαιτίας των εξαγγελιών του για την επιβολή επιπλέον δασμών στις αμερικανικές εισαγωγές. Αν και προς το παρόν οι εξαγγελίες παραμένουν στην θεωρία, η προοπτική επιβολής δασμών στις κινεζικές εξαγωγές μεταξύ 10% και 20% προκαλεί δέος ειδικά στις εταιρείες υποδημάτων, δεδομένης της εξάρτησης του κλάδου από τα κινεζικά εργοστάσια.

Αν και η Adidas έχει περιορίσει την εξάρτηση της από τους κατασκευαστές της Κίνας σε μόλις 14%, η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε σχεδόν 3% την επομένη των αμερικανικών εκλογών, σε μία ένδειξη της γενικευμένης ανησυχίας για τον τρόπο που τελικώς θα μεταφραστεί το σλόγκαν "America First" στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ-ΕΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GAP
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προχωρά η εξυγίανση της ελληνικής Gap με αναδιοργάνωση του δικτύου

Αλλαγές στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης. Δρομολογήθηκε η αποπληρωμή των τόκων του ομολογιακού δανείου. Σταθερός στα 12 εκατ. ευρώ ο τζίρος για το 2024.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι αγορές των ΗΠΑ και του Μεξικού στο στόχαστρο της Mat Fashion

Η εταιρεία γυναικείων plus size ενδυμάτων διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αλλά και σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπως η νότια Γαλλία και οι Κανάριοι Νήσοι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης για την αλυσίδα παιδικών DPam φέτος

Στο στόχαστρο της εταιρείας Τρέιντ Στάτους τίθενται νέα σημεία πώλησης σε κεντρικούς δρόμους μεγάλων ελληνικών πόλεων αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω του e-shop. Στην Στοά Χορς το πιο πρόσφατο άνοιγμα της DPAm.
Μιχάλης Τσικνάκης, Cosmos Sport
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

JD/Cosmos Sports: Φιλόδοξο πλάνο επέκτασης, πάνω από 200 εκατ. ο τζίρος

Ελλάδα και Κύπρος αποτελούν μικρές αλλά πολύτιμες αγορές για τον βρετανικό όμιλο, ο οποίος επενδύει περί τα 20 εκατ. ευρώ ετησίως για την επέκταση στην περιοχή μας, τονίζει στο BD ο διευθύνων σύμβουλος, Μ. Τσικνάκης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τζίρο 100 εκατ. θα φέρει η Foot Locker στον όμιλο Φουρλή το 2027

Μέσω της Sportswear AE ο όμιλος Φουρλή τοποθετείται ανταγωνιστικά στην αγορά των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων, αναπτύσσοντας τις αλυσίδες Intersport και Foot Locker στη Ν.Α. Ευρώπη. Επενδύσεις άνω των 80 εκατ. μέχρι το 2028.