ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πλήγμα στην αμερικανική οικονομία από την απεργία των σεναριογράφων

Οι σεναριογράφοι διεκδικούν καλύτερες αμοιβές και ένα είδος πνευματικών δικαιωμάτων για τις επαναληπτικές και άλλες προβολές, που, όπως λένε, είναι μια κρίσιμη πηγή εισοδήματος για τα μέλη του Σωματείου που πλήττονται από τις υπηρεσίες streaming.

Η Ένωση Σεναριογράφων Αμερικής (Writers Guild of America) είναι σε απεργία για τρίτη εβδομάδα. Σύμφωνα με το Deadline, η διαπραγματευτική επιτροπή του Σωματείου των σεναριογράφων του κινηματογράφου και της τηλεόρασης απέστειλε στα μέλη του επιστολή με τίτλο «Το κόστος της διευθέτησης».

Στην επιστολή υποστηρίζεται ότι τα στούντιο είναι αντιμέτωπα με διακοπή των παραγωγών τις επόμενες εβδομάδες και τους επόμενους μήνες και παρατίθενται στοιχεία για το πόσο κοστίζει η απεργία στην κινηματογραφική και τηλεοπτική βιομηχανία.

Το Σωματείο εκτιμά ότι οι προτάσεις που έχει καταθέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα κοστίσουν στη βιομηχανία συλλογικά 429 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, περίπου 343 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία αποδίδονται σε οκτώ από τους μεγαλύτερους εργοδότες.

«Αυτές οι εταιρείες έχουν αποκομίσει δισεκατομμύρια κέρδη από το έργο των σεναριογράφων και λένε στους επενδυτές τους κάθε τρίμηνο τη σημασία του περιεχομένου με σενάριο» αναφέρει η επιστολή που υπογράφεται από τους Ντέιβιντ Γκούντμαν, Κρις Κέισερ και Έλεν Στούτζμαν κ.ά.

Η επιστολή εστάλη μια ημέρα αφότου η αντιπρόεδρος του WGA στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, Λίζα Τακέουτσι Κούλεν σε μήνυμά της προς τα μέλη του Σωματείου ανέφερε λανθασμένα: «Με βάση προηγούμενες εκτιμήσεις, η απεργία μπορεί να κοστίζει περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα λόγω των παραγωγών που έχουν διακοπεί στα στούντιο».

Ωστόσο αναφορές διαψεύδουν τον ισχυρισμό και αναφέρουν ότι η απεργία στην πραγματικότητα κοστίζει στην οικονομία της Καλιφόρνια 30 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, όχι στα στούντιο. Κάθε τρία χρόνια, τα τμήματα της Ένωσης Σεναριογράφων σε ανατολική και δυτική ακτή που αντιπροσωπεύουν 11.500 σεναριογράφους της τηλεόρασης και του κινηματογράφου διαπραγματεύονται νέο συμβόλαιο με τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ.

Υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ των όρων που έχουν θέσει οι σεναριογράφοι και εκείνων που είναι πρόθυμα να προσφέρουν τα στούντιο. Οι εταιρείες του Χόλιγουντ είπαν ότι η πρότασή τους περιελάμβανε «γενναιόδωρες αυξήσεις των αμοιβών των σεναριογράφων». Η Ένωση Σεναριογράφων κατηγορεί τα στούντιο ότι τήρησαν «αμετακίνητη στάση» στις διαπραγματεύσεις και «αθέτησαν τη δέσμευση για αποτροπή περαιτέρω υποτίμησης του επαγγέλματος του σεναριογράφου».

Οι σεναριογράφοι διεκδικούν καλύτερες αμοιβές και ένα είδος πνευματικών δικαιωμάτων για τις επαναληπτικές και άλλες προβολές, που, όπως λένε, είναι μια κρίσιμη πηγή εισοδήματος για τα μέλη του Σωματείου που πλήττονται από τις υπηρεσίες streaming.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Εξετάζεται προσφυγή θανατοποινίτη που τον υπερασπίζονται διάσημοι

Υπέρ του Ρίτσαρντ Γκλόσιπ έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία αλληλεγγύης με τη συμμετοχή διάσημων προσωπικοτήτων όπως η Σούζαν Σάραντον και ο Μαρκ Ράφαλο ή ακόμα και ο δισεκατομμυριούχος Ρίτσαρντ Μπράνσον.
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Μπραντ Πιτ κλείνει τα εξήντα – Το διαζύγιο και η μάχη με το αλκοόλ

Στα περισσότερα από τα 35 χρόνια που εργάζεται ως ηθοποιός, έχει κάνει σημαντικότατες ερμηνείες, κέρδισε ένα Όσκαρ Β Ανδρικού Ρόλου για το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» και επιπλέον ένα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ως παραγωγός για το «12 Χρόνια Σκλάβος».
Hollywood-USA
ΔΙΕΘΝΗ

Έγινε το πρώτο βήμα, αλλά παραμένουν «παγωμένες» οι παραγωγές στο Χόλιγουντ

Οι σεναριογράφοι του Χόλιγουντ γυρνούν και πάλι στις θέσεις τους μετά τη συμφωνία με τα στούντιο, ωστόσο οι ηθοποιοί συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις και η επιστροφή στην ομαλότητα καθυστερεί καθώς οι διαπραγματεύσεις παραμένουν στην «κόψη του ξυραφιού».