ΓΔ: 1411.49 -0.37% Τζίρος: 82.94 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:24 DATA
Φώτο: Shutterstock

Η συμφωνία για το Brexit απειλεί τη βρετανική βιομηχανία αυτοκινήτων

Η αυτοκινητοβιομηχανία καλεί την κυβέρνηση να επιδιώξει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση για την επέκταση των ρυθμίσεων που ισχύουν σήμερα για την προμήθεια ανταλλακτικών μέχρι το 2027, αντί, όπως προβλέπεται, του 2024.

Τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα αναγκαστούν να κλείσουν και χιλιάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν, αν η κυβέρνηση δεν επαναδιαπραγματευθεί αμέσως την συμφωνία του Brexit, προειδοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία των Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat δήλωσε ενώπιον του κοινοβουλίου ότι βάσει της παρούσας συμφωνίας, δασμοί θα βαρύνουν τις εξαγωγές ηλεκτρικών βαν προς την Ευρώπη από τον επόμενο χρόνο, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι σκληρότερες ρυθμίσεις του Brexit.

Η αυτοκινητοβιομηχανία καλεί την κυβέρνηση να επιδιώξει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση για την επέκταση των ρυθμίσεων που ισχύουν σήμερα για την προμήθεια ανταλλακτικών μέχρι το 2027, αντί, όπως προβλέπεται, του 2024.

Εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης δήλωσε ότι ο υφυπουργός Επιχειρήσεων έχει θέσει το θέμα στην Ευρωπαϊκή Ενωση«Αν το κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο γίνει μη ανταγωνιστικό και μη βιώσιμο, οι δραστηριότητες θα κλείσουν», αναφέρει η Stellantis σε υπόμνημα που κατέθεσε στην επιτροπή της Βουλής των Κοινοτήτων που εξετάζει τις προοπτικές της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι κατασκευαστές δεν θα συνεχίσουν να επενδύουν και αντίθετα θα μετεγκαταστήσουν τις δραστηριότητές τους εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως έχει γίνει με βρετανούς κατασκευαστές όπως οι Ford και Mini. Η εμπορική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ενωση προβλέπει ότι μετά το Brexit, το 45% της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να προέρχεται από την Βρετανία ή την ΕΕ από το 2024 για να αποφύγει την επιβολή δασμών.

Για να περισώσει την αυτοκινητοβιομηχανία της, η Βρετανία χρειάζεται όχι μόνο να επεκτείνει το χρονοδιάγραμμα με την ΕΕ, αλλά και επειγόντως να προσελκύσει κατασκευαστές μπαταριών και άλλους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων ώστε να εγκατασταθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ο Αντι Πάλμερ, πρώην επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan στο ραδιόφωνο του BBC.

«Το κόστος της αποτυχίας είναι ξεκάθαρο. Οι 800.000 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο που συνδέονται με την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Αντι Πάλμερ, πρόεδρος της ευρωπαϊκής εταιρείας κατασκευής μπαταριών InoBat που πρόσθεσε ότι «Αν δεν έχει ικανότητα κατασκευής μπαταριών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μετακινηθούν προς την ηπειρωτική Ευρώπη».

Η βρετανική εμπορική ένωση Society of Motor Manufacturers and Traders δηλώνει ότι στο υπόμνημά της ότι οι σημερινές παραγωγικές ικανότητες στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στην Βρετανία δεν θα επιτρέψουν στον τομέα να καλύψει τις απαιτήσεις για μπαταρίες και ανταλλακτικά μπαταριών.

Οι προειδοποιήσεις απηχούν ευρύτερους φόβους εντός της βιομηχανίας ότι ο βρετανικός τομέας αυτοκινήτων δεν έχει την αναγκαία εφοδιαστική γραμμή για την μετάβαση στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πράγμα που συνιστά τεράστιο κίνδυνο την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρο τον κόσμο επιλέγουν χώρους για να εγκαταστήσουν νέα γιγάντια εργοστάσια παραγωγής μπαταριών.

Η Βρετανία έχει προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις Nissan και Ford, ενώ άλλοι μεγάλοι παίκτες του τομέα ακόμη ζυγίζουν πού θα επενδύσουν.

Η Stellantis έχει ανακοινώσει επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην μονάδα του Ellesmere Port το 2021. Στο υπόμνημα υποστηρίζει ότι, όταν έκανε την ανακοίνωση, είχε την πεποίθηση ότι θα έχει την ικανότητα παραγωγής επαρκών ανταλλακτικών στην Βρετανία ή την Ευρώπη ώστε να καλύπτεται από την ρύθμιση της συμφωνίας περί εμπορικών συναλλαγών για την μετά το Brexit εποχή.

«Τώρα δεν είμαστε σε θέση να καλύψουμε αυτά τα κριτήρια προέλευσης», αναφέρει στο υπόμνημα επικαλούμενη παράγοντες όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας και το κόστος των πρώτων υλών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πέφτουν οι πωλήσεις αλλάζουν τα σχέδια των εταιρειών

Η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα έχει ωθήσει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεκτιμήσουν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να εγκαταλείψουν τα σχέδια τους για ηλεκτρικά οχήματα (EV).
ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.