ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ilektrokinisi
Φώτο: Shutterstock

Πώς θα πωλούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τι πρέπει να ελέγχεται

Τι θα είναι αυτό που θα πρέπει να ελεγχθεί ενδελεχώς και να έχει ειδική πιστοποίηση ώστε να μπορεί κάποιος να πουλήσει το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο.

Παραδοσιακά τα χιλιόμετρα και η ηλικία ενός αυτοκινήτου ήταν οι κατάλληλοι δείκτες της ποιότητας ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην αξιολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρειαστεί, πλέον, να γίνει αποτίμηση και της μπαταρίας, βάσει κάποιων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι η εκτίμηση για ένα καλό μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αλλάξει πολύ σύντομα. Θα ισχύσουν νέα δεδομένα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας εργασίας πιστοποίησης μπαταριών της European Car Remarketing Association State of Health, Roland Gagel.

Με δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν αρκετά χρόνια στην Ευρώπη, υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών που σκέφτεται να πουλήσει το παλιό το αυτοκίνητό του και να το αντικαταστήσει μ' ένα καινούριο. Παλιότερη έρευνα είχε δείξει ότι οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σχεδόν σε απόλυτο βαθμό, όταν το αντικαταστήσουν και το νέο τους αυτοκίνητο θα είναι ηλεκτρικό.

Οι μπαταρίες σήμερα είναι ιδιαίτερα ακριβές και στοιχίζουν περίπου το 40% της τιμής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μπορεί να είναι αξιόπιστες και η τεχνολογία να έχει κάνει πολλά βήματα προόδου, όμως πάντα υπάρχει μια μικρή αβεβαιότητα για την ποιότητά τους. Αυτή η δυσπιστία στην αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπάρχει μετά από την κακή εμπειρία ορισμένων καταναλωτών από τις μπαταρίες κινητών τηλεφώνων, καθώς θεωρούν ότι δεν μπορούν να έχουν ικανοποιητική ισχύ μετά από 15 χρόνια.

«Ο έλεγχος της κατάστασης της μπαταρίας ενός μεταχειρισμένου EV θα γίνει απαίτηση για την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας. Αυτό πρέπει να γίνει προκειμένου να γνωρίζουν οι υποψήφιοι αγοραστές τις πραγματικές ευκαιρίες. Εμείς έχουμε αναπτύξει ένα πρόγραμμα πιστοποίησης για να ελέγχουμε την κατάσταση της μπαταρίας», αναφέρει ο Roland Gagel και συνεχίζει: «Πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά οχήματα χωρίς ξεκάθαρα δηλωμένη κατάσταση της μπαταρίας θα είναι πιο δύσκολο να διατεθούν ξανά στην αγορά. Με έναν τυποποιημένο έλεγχο, οι πωλητές αλλά και οι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι ασφαλείς, όταν πρέπει να γίνει αγοραπωλησία ενός μεταχειρισμένου EV».

Το σίγουρο είναι ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί μια εντελώς διαφορετική περίπτωση από αυτήν που ισχύει για την αγορά ενός συμβατικού οχήματος. Οι τελικοί αποδέκτες έχουν διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες από αυτούς που επιλέγουν συμβατικά μοντέλα. Για να απαντηθούν μια σειρά από ερωτήματα, θα πρέπει να γίνει γνωστή η γενικότερη κατάσταση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με την μπαταρία να παίζει σημαντικό ρόλο για την ολοκλήρωση της πώλησης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγαλύτερο είναι το κόστος των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες στα συμβατικά αυτοκίνητα.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στοιχίζουν περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα η αντικατάστασή τους σε περίπτωση κλοπής ή ατυχήματος να στοιχίζει περισσότερο στην ασφαλιστική εταιρεία.