ΓΔ: 0.00% Τζίρος: 84.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 00:15:56 DATA
Φωτο: Shutterstock

Συμφωνία που αγγίζει το 1δισ. δέχτηκε η Frontline

Η πώληση μεριδίων 1,06 δισ. δολ. αποτελεί μέρος μεγαλύτερου πακέτου που περιλαμβάνει επίσης τη σύναψη συμφωνιών της Frontline με την Euronav για την απόκτηση 24 πολύ μεγάλων μεταφορέων αργού.

Να πουλήσουν στη βελγική CMB το συνδυασμένο μερίδιό τους, ύψους 26%, που κατέχουν στην Euronav συμφώνησαν η Frontline, από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες πετρελαιοφόρων στον κόσμο, και ο Νορβηγός δισεκατομμυριούχος εφοπλιστής John Fredriksen.

Η πώληση μεριδίων 1,06 δισ. δολ. αποτελεί μέρος μεγαλύτερου πακέτου που περιλαμβάνει επίσης τη σύναψη συμφωνιών της Frontline με την Euronav για την απόκτηση 24 πολύ μεγάλων μεταφορέων αργού (VLCC) με συνολική τιμή αγοράς 2,35 δισ. δολ., που χρηματοδοτείται από την πώληση των μετοχών της Euronav και δανειακό πακέτο, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η συμφωνία φέρνει τέλος σ' ένα 18μηνο αδιέξοδο μεταξύ της Frontline και μιας από τις παλαιότερες ναυτιλιακές οικογένειες του Βελγίου, αφού η νορβηγική εταιρεία αποχώρησε από τις συζητήσεις για τη συγχώνευση. Η Compagnie Maritime Belge, ή CMB, ήταν αντίθετη στη συμφωνία από την αρχή, αυξάνοντας το μερίδιό της στην εταιρεία, καθώς τα δύο στρατόπεδα αγωνίζονταν για τον έλεγχο της Euronav.

Η Frontline σημείωσε άνοδο έως και 3,3% στο Όσλο, ενώ η Euronav με έδρα την Αμβέρσα κέρδισε έως και 3,7%.

Μετά τη συμφωνία, η CMB θα κατέχει το 49% των μετοχών και το 53% των ψήφων στη Euronav, ενεργοποιώντας μια υποχρεωτική προσφορά των υπόλοιπων μετοχών της Euronav στην ίδια τιμή. Η προσφορά, μόλις γίνει, δεν θα έχει όριο αποδοχής, ανέφερε η Euronav σε ξεχωριστή δήλωση.

«Η συναλλαγή θα εδραιώσει τη θέση της Frontline ως κορυφαίας εισηγμένης στον τομέα δεξαμενόπλοιων, επεκτείνοντας σημαντικά την έκθεσή μας σε σύγχρονα αποδοτικά VLCC σε μια κατάλληλη στιγμή του κύκλου», δήλωσε ο Fredriksen.

Η εταιρεία του, Famatown Finance, δήλωσε για πρώτη φορά μερίδιο στη Euronav τον Οκτώβριο του 2021. Η συμφωνία τερματίζει επίσης τη διαδικασία διαιτησίας που κατατέθηκε από την Euronav προ μηνών, μετά την αποχώρηση της Frontline από τη συμφωνία συνδυασμού τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία στην αγορά πετρελαίου για πιθανό κλείσιμο των στενών του Ορμούζ

Υπενθυμίζεται η κρίση του Σουέζ το 1956-1957 οπότε ο τότε Αιγύπτιος πρόεδρος, εθνικοποίησε τη διώρυγα του Σουέζ και την έκλεισε για πέντε μήνες αναγκάζοντας τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
businessdaily-Sounion
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ασφαλές αγκυροβόλιο ρυμουλκείται το ελληνόκτητο τάνκερ Sounion

Tο ελληνόκτητο τάνκερ «Sounion» μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου ρυμουλκείται από το ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos» που συνοδεύεται και από το ρυμουλκό διάσωσης «Panormitis», αλλά και από τρία πολεμικά πλοία.
businessdaily-Sounion-Erythra-Thalassa
ΔΙΕΘΝΗ

Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του «Sounion» από το ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos»

Το «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το ελληνικό τάνκερ βόρεια, συνοδευόμενο από τις στρατιωτικές δυνάμεις, προκειμένου να φύγει από την επικίνδυνη περιοχή όπου επιτίθενται οι Χούθι και να συνεχίσει τις ναυαγοσωστικές εργασίες με ασφάλεια.