ΓΔ: 867.71 -0.42% Τζίρος: 153.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τουρισμός και κλιματική αλλαγή: το νέο στοίχημα

Σε συνέδριο με θέμα τον τουρισμό στην εποχή της κλιματικής αλλαγής που διοργανώθηκε στο Βερολίνο αναζητήθηκαν νέα μονοπάτια για τον κλάδο. 

Πρόσφατα ξεκίνησε μία δημόσια συζήτηση για το αν υπάρχει τρόπος να ταξιδεύουμε με μικρότερη επιβάρυνση για το περιβάλλον. Η αφορμή για αυτό ήταν το ταξίδι της  Γκρέτα Τούνμπεργκ, της Σουηδέζας ακτιβίστριας για το περιβάλλον που διέσχισε τον Ατλάντικό με ιστιοφόρο αρνούμενη να ταξιδέψει με αεροπλάνο.

Σε δήλωση όμως του Τόμας Σέφερ, επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτορείων στη Deutsche Welle ο μέσος άνθρωπος συνεχίζει να προτιμάει το αεροπλάνο σαν πρώτο μέσο μεταφοράς για μεγάλα ταξίδια. Αυτό επιβεβαιώνεται από τον αριθμό των κρατήσεων για φέτος. Αφήνοντας όμως ένα ανοιχτό ενδεχόμενο να φανεί αυτή η τάση μέσα στα επόμενα χρόνια.

Μάλιστα όπως δημοσιεύει η γερμανική εφημερίδα Rheinische Post, ο αριθμός των τουριστών που πετούν με αεροπλάνο αυξήθηκε. Από τον Αύγουστο του 2018 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 πέταξαν 125,1 εκατομμύρια επιβάτες ενώ ένα χρόνο πριν ο αριθμός τους ήταν 119,4 εκατομμύρια.

Η εγκατάλειψη του αεροπλάνου δεν είναι η λύση

Ο τουριστικός κλάδος έχει δει τεράστιες αλλαγές τα τελευταία χρόνια με πρώτη το πέρασμα των καταναλωτών από την εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά τουριστικά γραφεία στην οργάνωση από τους ίδιους των ταξιδιών τους μέσω του διαδικτύου. Στο πλαίσιο αυτό σύμφωνα με τη Deutsche Welle, o πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Γερμανικού Συνδέσμου για την Οικονομία του Τουρισμού Μίχαελ Φρέτσελ ζήτησε και πέρυσι στο ίδιο συνέδριο «δίκαιους κανόνες ανταγωνισμού» καθώς ο τουριστικός κλάδος ζητάει άμεσα πιο ευέλικτες διαδικασίες με λιγότερη γραφειοκρατία. «Το να σταματήσουμε να ταξιδεύουμε δεν είναι λύση. Όλοι θέλουμε να επωφεληθούμε από τον τουρισμό, όλοι θέλουμε να κάνουμε διακοπές και όλοι θέλουμε να ανακαλύψουμε τον κόσμο» δηλώνει ο  Τόμας Σέφερ και συμπληρώνει οτι ακραίες λύσεις θα έθεταν σε κίνδυνο 3 εκατ. θέσεις εργασίας όχι μόνο στη Γερμανία. Συνολικά υπολογίζεται ότι τρία εκατομμύρια θέσεις «Δεκαπέντε ταξιδιώτες στηρίζουν μια θέση εργασίας στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες οικονομίες» υπογραμμίζει ο Σέφερ. 

Ενδιάμεσες λύσεις;

Για εκείνους όμως που θα θέλαν να βάλουν σε προτεραιότητα το σεβασμό του περιβάλλοντος όταν διοργανώνουν ένα ταξίδι, υπάρχουν ενδιάμεσες λύσεις που βασίζονται στην προσωπική τους ενασχόληση. Όπως το να επιλέξει κανείς μία αεροπορική εταιρεία με σύγχρονα αεροσκάφη που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον ή ένα ξενοδοχείο που πληροί προϋποθέσεις που σέβονται το περιβάλλον.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Υπέρ της τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα η Μέρκελ

Η απερχόμενη καγκελάριος της Γερμανίας κάλεσε τους ηγέτες της COP26 να λάβουν αποφάσεις για το συγκεκριμένο θέμα, ώστε να επιτευχθούν εγκαίρως οι στόχοι που έχουν τεθεί για τη μείωση των ρύπων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε γεωργία, τουρισμό και ενέργεια

Σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις, οι επιδράσεις στις καλλιέργειες θα είναι αρνητικές, ενώ για τον τουρισμό θετικό στοιχείο θα είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά με περισσότερες ημέρες καύσωνα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ITB Berlin 2022: Ετοιμάζεται η Ελλάδα για τη μεγάλη Διεθνή Τουριστική Έκθεση

Φέτος ο ΕΟΤ διοργανώνει Εθνικό Ομαδικό Περίπτερο, δίνοντας τη δυνατότητα στις ελληνικές εταιρίες να προβάλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ελκυστικό τουριστικό προϊόν της Ελλάδας.
nisia-simaia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Ταξιδιωτική οδηγία για ελληνικά νησιά λόγω της πανδημίας

Η αύξηση των κρουσμάτων οδήγησε τη γερμανική κυβέρνηση να κατατάξει στην κατηγορία «υψηλού κινδύνου» Κρήτη, Ρόδο, Κω, Μύκονο και Νάξο, με την εφαρμογή της οδηγίας να ξεκινά στις 24 Αυγούστου.
Moody's-economy
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς αποτιμά η Moody's τις ζημιές από τις πυρκαγιές στην οικονομία

Διαχειρίσιμο το άμεσο δημοσιονομικό κόστος, με την υποστήριξη και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Κίνδυνοι για τον τουρισμό. Ευάλωτη μακροπρόθεσμα η ελληνική οικονομία στους περιβαλλοντικούς κινδύνους.