ΓΔ: 2013.59 -0.50% Τζίρος: 201.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φώτο: Shutterstock

Πώς επηρεάζουν οι υψηλές θερμοκρασίες την ποιότητα των ελαστικών

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να φθείρουν ή να σκάσουν τα ελαστικά. Επιπρόσθετα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας μειώνεται δραστικά η απόδοση των ελαστικών, άρα και τα επίπεδα πρόσφυσης.

Τα ελαστικά εμφανίζουν πολλές αδυναμίες όχι μόνο στον παγετό, αλλά και στις υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι ο οδηγός πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένος για τις αλλαγές που συντελούνται στα ελαστικά του αυτοκινήτου του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Σε συνθήκες καύσωνα, τα ελαστικά δεν ανταποκρίνονται απόλυτα στις αυξημένες απαιτήσεις του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ο οδηγός πολλές φορές να νιώθει ότι γλιστρούν και ότι υπάρχει απώλεια πρόσφυσης. Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι θέλουν αλλαγή ή ότι το οδόστρωμα βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση.

Η υψηλή θερμοκρασία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς των ελαστικών. Αν και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες, εντούτοις σε συνθήκες καύσωνα τα πράγματα διαφοροποιούνται και χρειάζεται τακτικός έλεγχος της πίεσης του αέρα. Η υπερθέρμανση των ελαστικών από τις περιβαλλοντικές συνθήκες τα οδηγεί σε συνεχόμενη διαστολή και συστολή. Αυτό έχει ως συνέπεια τακτικές απώλειες πίεσης. Μελέτες έχουν δείξει πως για κάθε μεταβολή 10°C στη θερμοκρασία περιβάλλοντος, η πίεση των ελαστικών αυξάνεται κατά 0,1 bar ακόμα και όταν αυτά είναι ακίνητα. Αυτά τα παραπάνω bar πίεσης αέρα μπορούν να προκαλέσουν αυξημένη φθορά, ενώ η διαστολή ταλαιπωρεί ένα φθαρμένο ελαστικό. Το σίγουρο είναι πως η υψηλή πίεση μπορεί να επιφέρει μειωμένη πρόσφυση, άρα μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος.

Όλοι έχουμε διαπιστώσει πως η άσφαλτος από μακριά σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών είναι σαν να έχει νερό. Αυτό είναι ένα σημάδι αυξημένης θερμοκρασίας του οδοστρώματος. Η εξαιρετικά υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου φέρνει στην επιφάνεια τις λιπαρές ουσίες που περιέχονται στην πίσσα. Αυτό έχει ως συνέπεια την μειωμένη πρόσφυση λόγω ολισθηρότητας.

Η απουσία της βροχής οδηγεί σε συσσώρευση σκόνης στο δρόμο, ακόμη και εντός πόλης. Τα σωματίδια της σκόνης και του χώματος δημιουργούν συνθήκες σαν αυτές του νερού. Έτσι το φρενάρισμα γίνεται αρκετά πιο δύσκολο, καθώς τα ελαστικά δεν έχουν καλή πρόσφυση. Το χώμα, η σκόνη, τα λάδια και πολλά άλλα χημικά που υπάρχουν στο οδόστρωμα αλλοιώνουν την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος. Ωστόσο, μετά τη βροχή δημιουργούνται, ειδικά στους επαρχιακούς δρόμους, διάφορες λιμνούλες. Πρόκειται για νέα σπασίματα στην άσφαλτο που δημιουργήθηκαν από την απότομη εναλλαγή θερμοκρασίας. Ο οδηγός πρέπει να τις αποφεύγει γιατί δεν γνωρίζει το βάθος και τις συνέπειες που θα έχει όταν περάσει από μέσα από ένα αλλοιωμένο οδόστρωμα.

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να φθείρουν ή να σκάσουν τα ελαστικά. Πρέπει να ακολουθήσουμε τις προτάσεις του κατασκευαστή, οι οποίες αναφέρονται στο εσωτερικό της πόρτας του οδηγού, αλλά και στο εγχειρίδιο του κατόχου. Οφείλουμε να έχουμε την σωστή πίεση στα ελαστικά μας. Η μέτρηση της πίεσης πρέπει να γίνει πριν από ένα ταξίδι, καθώς τα πολλά χιλιόμετρα και η αυξανόμενη τριβή αυξάνουν τη θερμοκρασία.

Τα ελαστικά που έχουν ήδη φθαρεί είναι πιο πιθανό να χάνουν αέρα. Επιπρόσθετα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας μειώνεται δραστικά η απόδοση των ελαστικών, άρα και τα επίπεδα πρόσφυσης. Η τήρηση των ορίων ταχύτητας θα βοηθήσει να ελαστικά να παραμείνουν σε καλή κατάσταση, ενώ όσο μεγαλύτερο βάρος υπάρχει στο αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερη θα είναι η φθορά των ελαστικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέα έρευνα: Οι έντονες επιταχύνσεις ωφελούν την μπαταρία ηλεκτρικών

Έρευνα του Stanford δείχνει ότι η οδήγηση με έντονες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα μπορεί να παρατείνει έως 38% τη ζωή των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε σχέση με τις σταθερές εργαστηριακές δοκιμές, προσφέροντας μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Tesla Model S αυτοκίνητο
ΔΙΕΘΝΗ

Υπό πίεση η μετοχή της Tesla ενώ μετατοπίζει το ενδιαφέρον στη ρομποτική

Η Tesla κατέγραψε πτώση 5% μετά την ανακοίνωση των κερδών, μείωση 37% στα καθαρά κέρδη και έσοδα 28,1 δισ., ενώ ο Μασκ μετατοπίζει το ενδιαφέρον της εταιρείας σε τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική.
Audi A6 Λιμουζίνα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το νέο Audi A6 Sedan θέτει νέα στάνταρ σε αεροδυναμική και σχεδίαση

Το νέο Audi A6 Sedan θέτει νέα στάνταρ στην αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23, το χαμηλότερο στην ιστορία της μάρκας για μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας άριστη σταθερότητα και μειωμένες αναταράξεις.