Eurobank και Cosco φέρνουν τον Πειραιά στην ψηφιακή εποχή

H πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας HPCS που έχει αναπτύξει η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ΑΕ (της Cosco) ενώνει τις δυνάμεις της με το Exportgate της Eurobank.

Τη συνεργασία της διαδικτυακής πύλης Διεθνούς Εμπορίου, Exportgate με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Hellenic Port Community System (HPCS) που έχει αναπτύξει η ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco), ανακοίνωσε η Eurobank στοχεύοντας στη μεταφορά στην ψηφιακή εποχή του κλάδου του εμπορίου και ειδικότερα των εισαγωγών και των εξαγωγών.

Όπως αναφέρθηκε στην συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση της συνέργειας αυτής, στόχος της τράπεζας είναι η «στήριξη των επιχειρήσεων και το άνοιγμα νέων δρόμων στο Διεθνές Εμπόριο μέσω της συνέργειας των δύο μεγαλύτερων τεχνολογικών οικοσυστημάτων στην Ελλάδα». Η συνεργασία πρόκειται να ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα λίγων μηνών με την ενσωμάτωση του Exportgate στο σύστημα της πλατφόρμας του HPCS.

Με τη σύμπραξη των δύο αυτών ψηφιακών μέσων επιχειρείται μία ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση των διαδικασιών εισαγωγής και εξαγωγής, όπου οι επιχειρήσεις θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για εμπορευματοκιβώτια και φορτία που διέρχονται από τα ελληνικά λιμάνια, αεροδρόμια και λοιπούς κόμβους. Με τον τρόπο αυτό οι εισαγωγείς και εξαγωγείς επωφελούνται απ' την κοινή αυτή προσπάθεια στην ανάπτυξη των διεθνών τους δραστηριοτήτων.

«Το εγχώριο εμπόριο εκπροσωπεί τη χώρα μας στην παγκοσμιοποιημένη αγορά σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από την ψηφιακή επανάσταση. Η συνεργασία της Eurobank με εταιρείες του ομίλου την COSCO  Shipping και η σύμπραξη του Exportgate.gr με το HPCS, την πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα που ανοίγει τις πύλες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας στην υπηρεσία του εμπορίου, δημιουργεί προοπτικές και ευκαιρίες ικανές να καλύψουν κάθε εξαγωγική ή εισαγωγική ανάγκη των ελληνικών επιχειρήσεων» τόνισε ο Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Eurobank, Group Chief Digital Officer & επικεφαλής Global Transaction Banking.

Κάνοντας αναφορά στις ενέργειες στις οποίες έχει ήδη προβεί η τράπεζα για τη διευκόλυνση της ελληνικής επιχειρηματικότητας ο κ. Τσαρμπόπουλος υπογράμμισε ότι «η Eurobank, σε συνεργασία με τον ισπανικό χρηματοπιστωτικό όμιλο Banco Santander έχει εντάξει το Exportgate το στο παγκόσμιο ψηφιακό δίκτυο Trade Club Alliance παρέχοντας στην ελληνική και κυπριακή επιχειρηματικότητα την ασφαλή και αξιόπιστη διασύνδεση με επιλεγμένους πελάτες 14 τραπεζικών ομίλων από όλο τον κόσμο και για κάθε τομέα δραστηριότητας. Στόχος μας είναι, στην εποχή του εμπορίου χωρίς σύνορα, να παρέχουμε συνεχώς αναβαθμισμένες, ασφαλείς υπηρεσίες που ανοίγουν νέες δυναμικές αγορές και προοπτικές και καθιστούν την εξωστρέφεια σήμα κατατεθέν της ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία». 

Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε και τη δημιουργία, στο προσεχές διάστημα, του πρώτου επιχειρηματικού ψηφιακού lab στην Ελλάδα που θα λειτουργεί στα γραφεία της Eurobank στην Πεσμαζόγλου. Εκεί θα υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, τα τεχνολογικά εργαλεία και έξι co – working stations όπου εκπρόσωποι της τράπεζας θα μπορούν να δουλεύουν μαζί με πελάτες και θα σχεδιάζουν, θα τεστάρουν και θα αναπτύσσουν από κοινού καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες.

Κάνοντας αναφορά στις επιταγές της 4η βιομηχανικής επανάστασης ο Πρόεδρος Διευθύνουσας Επιτροπής ΗPCS και Διευθυντής Έρευνας ΕΠΙΣΕΥ - ΕΜΠ, Δρ. Άγγελος Αμδίτης τόνισε ότι για να καταφέρουν οι κλάδοι των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας να συνεχίσουν να αποτελούν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας, πρέπει να διασφαλίσουν την ενσωμάτωση προηγμένων συστημάτων τεχνολογιών, πληροφορικής και επικοινωνιών.

«Το λιμάνι του Πειραιά, ως ένα από τα πέντε μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια, προχώρησε στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού περιβάλλοντος διαχείρισης και παροχής πληροφοριών και υπηρεσιών, Hellenic Port Community System και πλέον διαθέτει ψηφιακές υπηρεσίες που μειώνουν τη διάρκεια των τρεχουσών διαδικασιών από μερικές ώρες σε μερικά λεπτά, ενώ παρέχει συνεχή πληροφόρηση μέσα από διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, παίζοντας έτσι ζωτικό ρόλο στη διευκόλυνση του εμπορίου, σε Εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Οι υποδομές του Hellenic Port Community System (HPCS), εξασφαλίζουν την ομαλή διεκπεραίωση των θαλάσσιων, οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών αλλά και των υπηρεσιών εφοδιαστικής, κατοχυρώνοντας υψηλό επίπεδο ασφαλείας, που πιστοποιείται από εξωτερικούς ελεγκτές. Επιπλέον, η πλατφόρμα HPCS εξελίσσεται συνεχώς στοχεύοντας στη διαρκή βελτιστοποίηση τόσο της λειτουργίας της όσο και της λιμενικής κοινότητας στο σύνολό της ακολουθώντας απλουστευμένες διαδικασίες στην λογική του single window» είπε ο Δρ. Άγγελος Αμδίτης.

Τι προσφέρει η πλατφόρμα HPCS

Η πλατφόρμα HPCS αυτοματοποιεί, πιστοποιεί και διασυνδέει τις διαδικασίες της λιμενικής και εφοδιαστικής αλυσίδας. Με την αυτοματοποίηση των ροών εισαγωγής και εξαγωγής εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων εξασφαλίζει τη γρήγορη, ασφαλή και ομαλή διακίνησή τους μέσω θαλάσσης, οδικώς, σιδηροδρομικώς και αεροπορικώς. Επιπλέον επιταχύνει και διασφαλίζει τη διεκπεραίωση και τον συντονισμό των διαδικασιών και την ανταλλαγή πληροφοριών.

Μέσω της HPCS κρατικοί και ιδιωτικοί οργανισμοί διασυνδέονται με όλους τους συναλλασσόμενους, όπως ναυτιλιακούς πράκτορες, διαμεταφορείς, τελωνειακούς αντιπροσώπους, τελωνεία, λιμάνια, σιδηροδρόμους, αεροδρόμια, εταιρείες logistics κ.ά. Ακόμη, παρέχονται υπηρεσίες από τις εταιρείες PCT SA (Piraeus Container Terminal SA) και PCDC SA (Piraeus Consolidation and Distribution Center SA), μέλη του Ομίλου της COSCO shipping.

Ειδικότερα, η HPCS μετασχηματίζει ψηφιακά τις υφιστάμενες διαδικασίες προς όλους τους συναλλασσόμενους μέσω των παρεχόμενων υπηρεσιών όπως:

  • Ηλεκτρονική Διατακτική και Ηλεκτρονικός Εκτελωνισμός.
  • Αφίξεις/Αναχωρήσεις Πλοίων και Αφίξεις/Αναχωρήσεις Σιδηροδρόμων.
  • Track & Trace.
  • Ανταλλαγή Ηλεκτρονικών Πληροφοριών (EDI).
  • Αποθέματα και κινήσεις Εμπορευμάτων και φορτίων.
  • Ηλεκτρονική τιμολόγηση & Ηλεκτρονικές πληρωμές.

Ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ / PCT Τάσος Βαμβακίδης, έκανε εκτενή αναφορά στα οφέλη από τη διασύνδεση με το HPCS που έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά τη χρήση χαρτιού αφού οι διαδικασίες γίνονται πια ψηφιακά αλλά κυρίως έχει μειώσει τον απαραίτητο χρόνο απελευθέρωσης των εμπορευματοκιβωτίων έως και 95%, από 6 ώρες στο παρελθόν σε 20 λεπτά σήμερα.  Έτσι, αυξάνεται η παραγωγικότητα καθώς με τη δια-λειτουργικότητα και την αποφυγή της γραφειοκρατίας μεταξύ των συναλλασσόμενων και των συμμετεχόντων, εξασφαλίζεται η συνεργασία με ομοιογενή και αποτελεσματικό τρόπο. 

Σημαντική αναφορά έγινε και στην εξασφάλιση της ιδιωτικότητας, την ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των δεδομένων. Η πλατφόρμα αυτή παρέχει ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και βέλτιστες πρακτικές, με πλήρη θωράκιση από κυβερνοαπειλές. Επιπλέον πρόκειται για μια ουδέτερη ανοιχτή πλατφόρμα όπου χρήστες της μπορούν να είναι όλα τα ελληνικά λιμάνια και όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών που αποτελούν κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ακόμη, εξασφαλίζεται η διαφάνεια της διαδικασίας. Όπως τονίζουν οι διαχειριστές, η διάχυση της πληροφορίας γίνεται μέσω μιας κοινής πλατφόρμας ανταλλαγής δεδομένων (single window) και υποβολή τυποποιημένων πληροφοριών και εγγράφων σε ένα ενιαίο σημείο εισόδου (one stop shop) μια φορά, με απόλυτη διαφάνεια και ιχνηλασιμότητα.

Μάλιστα απατώντας σε σχετική ερώτηση για τη δημιουργία μονοπωλίου καθώς πρόκειται για μία ιδιωτική εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη διαδικασία ο Δρ. Αμδίτης τόνισε ότι «αυτό που κάνουμε εδώ είναι ακριβώς αντίθετο με τη δημιουργία μονοπωλίου. Προσπαθούμε να βάλουμε όλους τους μετέχοντες στη διαδικασία αυτή ακριβώς με τους ίδιους όρους. Δεν έχει κανείς ευνοϊκούς όρους. Η επιτροπή για το βήμα αυτό έχει εμένα ως ουδέτερο πρόεδρο που είμαι επιφορτισμένος να βεβαιωθώ ότι δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο αυτή τη διαδικασία δεν την αναλαμβάνουν μονό δημόσιοι φορείς. Πρόκειται για μία διαδικασία που επιτρέπει στην μικρομεσαία επιχείρηση για παράδειγμα να έχει πρόσβαση στην ίδια πληροφορία που έχει και μία μεγάλη. Αυτό δεν γινόταν πριν. Έτσι δεν έχει κάποιος προνομιακή αντιμετώπιση στην αγορά επειδή έχει περισσότερους πόρους». 

Το Exportgate

Από την έναρξη της λειτουργίας του το 2013, το Exportgate προωθεί τη δικτύωσή τους Ελληνικών και κυπριακών επιχειρήσεων με τα μεγαλύτερα και αξιόπιστα διεθνή δίκτυα εμπορίου, καλύπτοντας όλους τους δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους.

Όπως αναφέρει η τράπεζα, η στρατηγική συνεργασία της Eurobank με την Banco Santander και η ένταξη του Exportgate στο Trade Club Alliance (TCA), το έχει αναδείξει σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα διεθνώς International Trade portals με πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέπτες.

Τα μέλη του Exportgate μπορούν να διερευνήσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες έχοντας πρόσβαση σε πάνω από 1 εκατομμύριο προσκλήσεις ενδιαφέροντος που δημοσιεύονται ετησίως από πλήθος χωρών παγκοσμίως. Επιπλέον, έχουν τη δυνατότητα να ανατρέξουν σε βάσεις δεδομένων με στοιχεία για πάνω από 200.000 εισαγωγείς από 41 χώρες.

Το Exportgate έχει αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις όπως “Gold Effie” το 2014 ενώ, η Eurobank, είναι η μόνη ελληνική τράπεζα που κατέκτησε και τη διάκριση ”Innovators 2015” του διεθνούς φήμης περιοδικού Global Finance, για την πλατφόρμα.

Συνολικά, στο Exportgate, συμμετέχουν πάνω από 3.900 ελληνικές επιχειρήσεις, καλύπτοντας όλους τους δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους. Ισχυρό πλεονέκτημα της πλατφόρμας αποτελεί η ηλεκτρονική βιβλιοθήκη Διεθνούς Εμπορίου του Exportgate η οποία παρέχει στα μέλη του πρόσβαση σε εμπορικές και κλαδικές πηγές και πληροφορίες για περισσότερες από 180 χώρες.

Trade Club Alliance: Ψηφιακό δίκτυο διασύνδεσης επιχειρήσεων

Η Eurobank, στο πλαίσιο της στρατηγικής συμφωνίας µε την Banco Santander, έχει εντάξει το Exportgate στο "Trade Club Alliance", το πρώτο παγκόσμιο ψηφιακό δίκτυο διασύνδεσης επιχειρήσεων που υποστηρίζεται από διεθνείς τράπεζες. Ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις - µέλη του Exportgate – έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, µε τη συμμετοχή τους σε ένα ηλεκτρονικό δίκτυο που αποτελείται από χιλιάδες επιχειρήσεις και υποστηρίζεται από 14 διεθνείς τραπεζικούς ομίλους σε περισσότερες από 50 χώρες (Η.Π.Α, Λατινική Αμερική, Βόρεια και Δυτική Αφρική, Κίνα, Σκανδιναβία και σημαντικό μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ασία κ.λπ.). H συνεχής επέκταση του δικτύου και η συνεργασία µε ακόμη περισσότερες διεθνείς τράπεζες οδηγούν σε ένα ευρύ φάσμα αγορών-στόχων.

Όλες οι συνεργαζόμενες µε το νέο δίκτυο τράπεζες έχουν υιοθετήσει κατάλληλες διαδικασίες και ακολουθούν µια σειρά ελέγχων, προκειμένου να διασφαλίζουν την ακεραιότητα του δικτύου. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα, το Trade Club Alliance, έχει εντάξει ενεργά πάνω από 16.000 εταιρείες ενώ, συνολικά, 100.000 επιχειρήσεις αναμένεται να συμμετάσχουν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των σημαντικότερων αγορών της υφηλίου.

‘Όπως τόνισε ο Θάνος Νταφλός, Επικεφαλής Διεύθυνσης i-Services, Τομέας Global Transaction Banking, Eurobank στις καινοτομίες του πρότζεκτ πρώτη φορά έρχονται σε επαφή οι τράπεζες και γίνεται χρήση τεχνολογιών αιχμής, όπως για παράδειγμα τεχνητής νοημοσύνης ώστε να γίνει το τέλειο matching ανάμεσα σε επιχειρήσεις.  Στόχος αυτού του παγκόσμιου ψηφιακού δικτύου, είναι η διεθνής διασύνδεση των επιχειρήσεων με σκοπό την επέκταση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, μηδενίζοντας τις αποστάσεις και προωθώντας με ταχύτητα εμπορικές συναλλαγές μεταξύ εταίρων, πιστοποιημένων από τις τράπεζες του δικτύου. Η Eurobank είναι ένα από τα ιδρυτικά και βασικά μέλη του Alliance και ο πρώτος όμιλος από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη που εκπροσωπείται στο Trade Club Alliance General Assembly.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φ. Καραβίας: Σε ένα με δύο χρόνια στα επίπεδα του 2019 η οικονομία

Στο 10% η ύφεση φέτος, άνω του 5% το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών, εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, κάνοντας λόγο σημαντική ανάκαμψη το 2021. Υπάρχει πάντοτε ένας συντελεστής αβεβαιότητας, τόνισε.