ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ

Το κροατικό... θαύμα θέλει να επαναλάβει η Deutsche Telekom στον ΟΤΕ

Αποχωρεί ο μακροβιότερος CEO, Μ. Τσαμάζ και παίρνει τη θέση του ο Κ. Νεμπής, που «απογείωσε» την κροατική θυγατρική. Φέτος η μετοχή της κερδίζει 13%, ενώ η μετοχή του ΟΤΕ «βυθίζεται» κατά 10%.

Σε μια περίοδο σκληρού ανταγωνισμού στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, o OTE ετοιμάζεται για μια νέα σελίδα, χωρίς τον Μιχάλη Τσαμάζ στο τιμόνι του μετά από 13 χρόνια.

Ο ΟΤΕ καλείται να συγκρατήσει τα μερίδια αγοράς του, χωρίς να υποστεί μεγάλες απώλειες στα περιθώρια κέρδους. Η εμπορική πολιτική του ομίλου καλείται να δώσει απαντήσεις στις μειώσεις τιμολογίων από τον ανταγωνισμό, οι οποίες ήδη γίνονται αισθητές στα οικονομικά μεγέθη του κυρίαρχου παίκτη της αγοράς, τα οποία χαρακτηρίζονται από στασιμότητα και προκαλούν προβληματισμό στους μετόχους, με πρώτη βεβαίως τη μητρική Deutsche Telekom -οι απώλειες της μετοχής φέτος πλησιάζουν το 10%, σε μια έντονα ανοδική περίοδο της χρηματιστηριακής αγοράς.

Ο κ. Τσαμάζ είχε αναφερθεί στον πόλεμο τιμών που βρίσκεται σε εξέλιξη, ερωτηθείς σχετικά στη γενική συνέλευση των μετόχων τον Ιούνιο. Είχε υπογραμμίσει τους κινδύνους που δημιουργεί για τις εταιρείες η πίεση στην κερδοφορία, σε μια περίοδο όπου καλούνται να χρηματοδοτήσουν μεγάλες επενδύσεις εκσυγχρονισμού.

Ο πόλεμος τιμών καθυστερεί τις επενδύσεις και μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε χρεοκοπία κάποια εταιρεία. Όποιος εισέλθει σε πόλεμο τιμών έχει πρόβλημα ρευστότητας, είχε τονίσει, υπενθυμίζοντας ότι «αυτό έχει ξαναγίνει στην ελληνική αγορά με τη Wind, η οποία χρεοκόπησε δύο φορές αν δεν κάνω λάθος». Αναφερόμενος στη Nova, που άρχισε τον πόλεμο τιμών μετά την ιδιοκτησιακή αλλαγή, είχε τονίσει ότι δεν μιλάει για χρεοκοπία της, ωστόσο περιμένει το τέλος του 2023 για να δει τη ρευστότητα της εταιρείας.

Για τον ΟΤΕ η χρηματοδότηση των επενδύσεων και η υλοποίησή τους δεν αποτελεί πρόβλημα, ωστόσο ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Κώστας Νεμπής, καλείται να διαμορφώσει μια εμπορική πολιτική που θα επιτύχει διπλό στόχο: να αποτρέψει την «αιμορραγία» πελατών, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώνει τις αποδόσεις για τους μετόχους.

Ο νέος CEO του ΟΤΕ έχει πλούσια εμπειρία 20 ετών στην αγορά τηλεπικοινωνιών και πέρασε με υψηλούς βαθμούς τις... εξετάσεις της μητρικής Telekom, έχοντας διοικήσει με επιτυχία από τον Απρίλιο του 2019 τη θυγατρική στην Κροατία, Hrvatski Telekom.

Ο κ. Νεμπής εδώ και καιρό φημολογείτο ότι θα διαδεχθεί τον κ. Τσαμάζ, ο οποίος φέρεται να είχε αποφασίσει από καιρό την αποχώρησή του. Στη θητεία του στην κροατική θυγατρική, η οποία είχε σοβαρά προβλήματα στο παρελθόν, ο κ. Νεμπής παρουσίασε εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς πέτυχε αύξηση συνδρομητών, εσόδων, κερδών και μερισμάτων, ενώ υλοποίησε με πολύ υψηλές ταχύτητες το επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού δικτύων.

Η επιτυχής αυτή πορεία έχει βρει αντανάκλαση στη μετοχή της κροατικής εταιρείας, που έχει φέτος συντριπτικά καλύτερες επιδόσεις από την αντίστοιχη του ΟΤΕ, σημειώνοντας άνοδο 13%, ενώ η μετοχή του ΟΤΕ «γράφει» φέτος απώλειες 10% στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, που έχει φέτος από τις υψηλότερες αποδόσεις παγκοσμίως.

Η άνοδος της Hrvatski Telekom και η πτώση του ΟΤΕ

OTE_HT

 

Εγκώμια από την Telekom

Δεν είναι τυχαίο ότι ο κ. Νεμπής αντιμετωπίζεται με ενθουσιασμό από τη διοίκηση της μητρικής Telekom. Στην ανακοίνωση της κροατικής εταιρείας για την αποχώρησή του, ώστε να αναλάβει τον ΟΤΕ από την 1η Ιουλίου 2024, η Ντομινίκ Λερουά, μέλος του δ.σ., αρμόδια για τις αγορές της Ευρώπης, τόνισε: «Ως Διευθύνων Σύμβουλος, ο Κώστας Νεμπής έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ιστορία επιτυχίας της Hrvatski Telekom. Ο Κώστας δημιούργησε μια ακμάζουσα, έτοιμη για το μέλλον επιχείρηση που δίνει προτεραιότητα στους πελάτες μας. Τον ευχαριστώ για την αφοσίωσή του και είμαι χαρούμενη που θα συνεχίσω να συνεργάζομαι μαζί του με την ιδιότητα του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ».

Πριν την Hrvatski Telekom, ο κ. Νεμπής κατείχε τη θέση του Chief Commercial Officer Consumer Segment στον ΟΤΕ από τον Ιούνιο του 2016 και τη θέση του Marketing Director στην COSMOTE Α.Ε. Εντάχθηκε στο στελεχιακό δυναμικό του ομίλου ΟΤΕ το 2009, ως Διευθυντής Marketing (2009-2011) & CMO (2011-2013). Πριν την ένταξή του στον ΟΤΕ, εργάστηκε επί σειρά ετών στη Vodafone Ελλάδος, ως Brand Manager (1999-2000), Product Manager (2000-2002), Group Brand Manager υπεύθυνος στον τομέα υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (2002-2003) & postpaid propositions (2003-2005) και, τέλος, ως Ανώτερο Διοικητικό Στέλεχος (2005-2009).

Το έργο Τσαμάζ στον ΟΤΕ και η κόπωση...

Πριν από 22 χρόνια, ο κ. Τσαμάζ είχε ενταχθεί στον ΟΤΕ ως Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της OTE International και το 2004 ανέλαβε CEO της OTE Investments με στόχο να εξυγιάνει, να αναδιοργανώσει και να μετασχηματίσει τις θυγατρικές του ΟΤΕ στο εξωτερικό. Το 2006 ορίζεται CEO της OTE Globe, και το 2007 αναλαμβάνει επικεφαλής της COSMOTE, μέχρι τον Νοέμβριο του 2010, οπότε και ανέλαβε την κορυφαία θέση στον όμιλο.

Είναι ο μακροβιότερος επικεφαλής στην ιστορία του ΟΤΕ και έπειτα από 13 χρόνια στη διοίκηση του ΟΤΕ αφήνει έναν οργανισμό που έχει εκσυγχρονιστεί σε σημαντικό βαθμό, έχει κάνει ανοίγματα στον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας και διατηρεί την ηγετική του θέση στην τηλεπικοινωνιακή αγορά. Ο Μ. Τσαμάζ ανέλαβε τα ηνία του ομίλου διαδεχόμενος τον Παναγή Βουρλούμη, εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης και κακής πορείας του ΟΤΕ, που είχε καταγράψει μείωση εσόδων 8%, χάνοντας 500.000 πελάτες το 2010.

Ο καθαρός δανεισμός του ΟΤΕ ανερχόταν τότε σε 4,3 δισ. ευρώ, με το ετήσιο κόστος προσωπικού στην Ελλάδα να φτάνει το 1 δισ. ευρώ. Ο μετασχηματισμός του ομίλου είχε αρχίσει, υπό την καθοδήγηση της Telekom, που εισήλθε στον ΟΤΕ το 2006, όμως ήταν ακόμη αρκετά τα βάρη που κουβαλούσε ως πρώην κρατικό μονοπώλιο. Στα χρόνια που πέρασαν, τα οικονομικά του ΟΤΕ εξυγιάνθηκαν και πλέον ο δανεισμός του ομίλου έχει μειωθεί κατά 90%, στα 446 εκατ. Οι επενδύσεις της περιόδου Τσαμάζ ανήλθαν στα 6,6 δισ., καθώς υλοποιήθηκε, έστω και με σοβαρή καθυστέρηση, ο εκσυγχρονισμός των δικτύων.

Ο ΟΤΕ εισήλθε σε νέα πεδία δραστηριότητας, από τη συνδρομητική τηλεόραση ως την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, ενώ το 2021 ο κ. Τσαμάζ έθεσε στόχο να γίνει μέσα στην επόμενη δεκαετία ο ΟΤΕ ο κορυφαίος πάροχος ψηφιακών υπηρεσιών, με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιείται ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, για να επεκταθεί η υποδομή Fiber to the Home σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις και το 5G σε όλη τη χώρα.

Όταν ανέλαβε τα ηνία του ΟΤΕ ο Μιχάλης Τσαμάζ, η χρηματιστηριακή του αξία ήταν 1,4 δισ. ευρώ και πλέον ανέρχεται στα 5,6 δισ. ευρώ. Όμως, η κορύφωση της χρηματιστηριακής αξίας, σε επίπεδο άνω των 18 ευρώ, ήλθε τον Απρίλιο του 2022 και έκτοτε η μετοχή έχει χάσει τη λάμψη της, υποχωρώντας προς τα 13 ευρώ, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα χαρακτηρίζονται από στασιμότητα και πρυτανεύουν οι ανησυχίες για τη δυνατότητα του ΟΤΕ να αντεπεξέλθει επιτυχώς στις πιέσεις του ανταγωνισμού. Η Telekom τώρα, με την «αποστρατεία» του Μ. Τσαμάζ, φαίνεται να ελπίζει ότι θα επαναλάβει στην Ελλάδα το κροατικό θαύμα...

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ote-cosmote
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χτυπάει» τράπεζες και εταιρείες πληρωμών ο ΟΤΕ με νέα ψηφιακή υπηρεσία

Ο όμιλος ΟΤΕ μετασχηματίζεται και αναζητεί νέες ροές εσόδων, καθώς οι τηλεπικοινωνίες έχουν πιάσει «ταβάνι». Μπαίνει στην αγορά των ηλεκτρονικών πληρωμών με ανταγωνιστικές χρεώσεις και ανταποδοτικά οφέλη σε μετρητά.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΤΕ: Αρχίζει η αναβάθμιση δικτύου, στόχος οι διπλάσιες ταχύτητες

Πλέον οι συνδρομητές σταθερής COSMOTE, στους οποίους είναι τεχνικά εφικτή η αναβάθμιση, θα μεταφερθούν στην αμέσως επόμενη εμπορικά διαθέσιμη ταχύτητα Internet, διατηρώντας την ίδια τιμή. Πώς θα γίνει η αναβάθμιση.
fiber-internet-diktyo-tilepikoinwnies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλες μειώσεις τιμών από τον ΟΤΕ, νέο σκηνικό στις τηλεπικοινωνίες

Κατατέθηκαν στην Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών τα νέα, μειωμένα τιμολόγια του ΟΤΕ που συνδυάζονται με τη δωρεάν παροχή διπλάσιων ταχυτήτων όπου είναι τεχνικά εφικτό. Το σχέδιο για δίκτυα οπτικής ίνας σε 3 εκατ. συνδρομητές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζει τον τηλεπικοινωνιακό χάρτη η επιτάχυνση για το δίκτυο της ΔΕΗ

Η ΔΕΗ θέλει να αναδειχτεί ως ισχυρός ανταγωνιστής του ΟΤΕ στη χονδρική και φέρνει πίεση στις τιμές. Ήδη έχει υλοποιήσει 140.000 συνδέσεις οπτικής ίνας σε 12 δήμους της Αττικής και προχωρά τα έργα σε πολλές πόλεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρυμμένες υπεραξίες στο δίκτυο κεραιών επιδιώκει να αναδείξει ο ΟΤΕ

Τα αποτελέσματα μελέτης για το δίκτυο υποδομών του αναμένει ο ΟΤΕ, που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε πώληση των κεραιών του. Γιατί εξετάζει αλλαγή της έδρας για τη συνδρομητική τηλεόραση.