ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Σιγή» από τη μητρική Delhaize για την πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος

Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου Ahold Delhaize δεν υπήρχε αναφορά, για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, στην πορεία της ελληνικής θυγατρικής, ΑΒ Βασιλόπουλος.

Επιλέγοντας, για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, να μην κάνει καμία αναφορά στις επιδόσεις της θυγατρικής του ΑΒ Βασιλόπουλος, ο μητρικός όμιλος της Ahold Delhaize ανακοίνωσε χθες τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019. 

Το γεγονός προκαλεί εντύπωση, καθώς τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία πάντα υπάρχει μια αναφορά στην δραστηριότητα της ΑΒ στο κομμάτι που αφορά στις επιδόσεις στη γεωγραφική περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου ανήκει η Ελλάδα.

Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η όποια αναφορά στην εγχώρια δραστηριότητα του ομίλου κατά το παρελθόν δεν συμπεριελάμβανε μονάχα θετικές επιδόσεις. Ήδη το 2018 αλλά και στο εξάμηνο του 2019, υπήρξε αναφορά στην επιβράδυνση που σημείωναν τα έσοδα στην ΑΒ.

Πηγές προσκείμενες στην ΑΒ Βασιλόπουλος ανέφεραν ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας και πως στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου δεν γίνεται πάντα αναφορά σε όλες τις αγορές που έχει παρουσία. Ωστόσο, αναφορικά με το πώς έκλεισε το 2019 η ισχυρή αλυσίδα, οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν σε οποιοδήποτε σχόλιο.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις της ΑΒ την περσινή χρονιά θα φανούν με τη δημοσιοποίηση του ισολογισμού της χρήσης. Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι στο εννεάμηνο του 2019, η ΑΒ εμφάνιζε σημάδια βελτίωσης στα μεγέθη της, καθοδηγούμενα κυρίως από τις επιδόσεις του τρίτου τριμήνου που – σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο μητρικός όμιλος στα αποτελέσματα του εννεαμήνου- κινήθηκαν σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενη τρίμηνα του έτους.

Το κατά πόσο η σταδιακή βελτίωση των μεγεθών της αλυσίδας διατηρήθηκε και στο τελευταίο τρίμηνο -που αποτελεί μια δυνατή περίοδο για τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ- μένει να φανεί. Ωστόσο εάν οι επιδόσεις δεν ήταν οι προσδοκώμενες, θα πρέπει εφέτος να αναμένεται «αντεπίθεση» από την ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς εκφρασμένος στόχος της διοίκησης είναι η κατάκτηση της πρώτης θέσης.

Πέρα από τη πορεία των εσόδων, στη δυναμική της ΑΒ Βασιλόπουλος θα πρέπει να προσμετρηθεί, κυρίως από τον μητρικό όμιλο, το γεγονός ότι  στην τριετία 2016 - 2018 έχει διανέμει στους μετόχους της Ahold Delhaize μερίσματα συνολικού ύψους 115,5 εκατ. ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά στο 2019 δεν έχει γνωστοποιηθεί ακόμα κάποια ανάλογη απόφαση. Εξάλλου, τα αποτελέσματα κάθε χρήσης εγκρίνονται στην Ελλάδα συνήθως από το  καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς, όταν και πραγματοποιούνται οι ετήσιες γενικές συνελεύσεις.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του ομίλου της Ahold –Delhaize το 2019, καταγράφηκε αύξηση εσόδων κατά 5,5% στα 66,260 δις ευρώ, με τις καθαρές online πωλήσεις να έχουν καταγράψει ανάπτυξη 24%.  Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 0,8% σε 1,76 δισ. ευρώ. Το δ.σ.  του ομίλου ανακοίνωσε μέρισμα 0,76 δολαρίων, αυξημένο κατά 8,6% από το προηγούμενο έτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Μικρά καταστήματα για επέκταση στην περιφέρεια

Δύο νέα καταστήματα θέτει σε λειτουργία η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσα στις προσεχείς ημέρες με κοινό παρονομαστή το μικρό μέγεθος. Το φετινό επενδυτικό budget αναμένεται να διατηρηθεί σε περίπου 50 - 60 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοδικό γύρισμα τζίρου - κερδών για την ΑΒ Βασιλόπουλος

Βελτίωση μεγεθών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα καταγράφει ο μητρικός όμιλος Ahold Delhaize. Πρώτη προτεραιότητα για την ΑΒ Βασιλόπουλος η διασφάλιση πιστότητας των καταναλωτών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική από την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποικιλία και ιδιωτική ετικέτα

Κατάστημα - «πιλότος» για τις αλλαγές στην αλυσίδα εγκαινιάστηκε στο Μαρούσι. Προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές με πολλούς κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της μητρικής Ahold.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στάσιμες πωλήσεις και ζημιές για τα ΑΒ: Πώς το εξηγεί η διοίκηση

Η αλυσίδα «πληρώνει» την αντίληψη που έχει δημιουργεί στους καταναλωτές ότι είναι από τις πιο ακριβές, παρότι έχει κάνει προσπάθεια να πλασαριστεί ανάμεσα στις τρεις πιο φθηνές, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας.