ΓΔ: 1445.9 -1.75% Τζίρος: 86.30 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:50:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Κρι Κρι

Κρι Κρι: Νέες επενδύσεις και ενίσχυση του εξαγωγικού αποτυπώματος

Με όχημα το ελληνικό γιαούρτι, τα προϊόντα της εταιρείας ταξιδεύουν στον κόσμο με βασικότερες αγορές την Ιταλία, την Αγγλία, την Αυστρία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία.

Επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για την περίοδο 2024-2025 η σερραϊκή βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι, προκειμένου να ανταποκριθεί τόσο στις ανάγκες της εγχώριας όσο κυρίως της εξωτερικής αγοράς. Με όχημα το ελληνικό γιαούρτι, τα προϊόντα της εταιρείας ταξιδεύουν στον κόσμο με βασικότερες αγορές την Ιταλία, την Αγγλία, την Αυστρία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία. Σημειώνεται πως το 50% του τζίρου της Κρι Κρι προέρχεται από εξαγωγές, οι οποίες το 2023 άγγιξαν τα 106 εκατ. ευρώ με μέση ετήσια ανάπτυξη 23%. Η εταιρεία έχει παρουσία σε 42 χώρες και διατηρεί 5.500 σημεία πώλησης στα Βαλκάνια.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Τσινάβος στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, οι επενδύσεις αυτές κρίνονται αναγκαίες για να μπορέσει η εταιρεία να ανταπεξέλθει στην αυξανόμενη ζήτηση προϊόντων γιαούρτης από το εξωτερικό και κυρίως προϊόντων προστιθέμενης αξίας, όπως τα λειτουργικά επιδόρπια γιαουρτιού.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατηγορία των High protein yogurts παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και εξελίσσεται συνεχώς. «Αναπτύξαμε μια νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Πέρα από την πρωτεΐνη, η διαφοροποίηση μας είναι και το Greek yogurt που προσδίδει προστιθέμενη αξία», ανέφερε. Στο πλαίσιο αυτό, αγορές-στόχος είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.

Επίσης, η εταιρεία διευρύνει περαιτέρω τη διείσδυσή της σε νέες αγορές, χάρη στην καινοτομία της Κρι Κρι να παράγει frozen yogurt χρησιμοποιώντας αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι Κρι Κρι. Στο πλαίσιο αυτό ήδη δραστηριοποιείται σε Ιταλία, Κορέα, Γερμανία, ενώ επιχειρεί σχετικό άνοιγμα εντός του έτους σε Νορβηγία, Η.Π.Α., Σιγκαπούρη, Ταϊβάν και στρέφει το βλέμμα της σε αγορές όπως: Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία και Σ. Αραβία.

Την ίδια ώρα, η Κρι Κρι παράγει σχεδόν το σύνολο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα. Μαζί λοιπόν με τα επώνυμα Κρι Κρι, το συνολικό της μερίδιο ξεπερνά το 50% σε όγκο. Δηλαδή ένα στα δύο γιαούρτια στην Ελλάδα παράγεται από την Κρι Κρι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το μερίδιο της Kρι Κρι στην αγορά ευρωπαϊκού γιαουρτιού το 2023 ανήλθε σε 16,1% σε αξία και 14,2% σε όγκο. Σημειώνεται ότι η παγκόσμια αγορά γιαουρτιού έχει αξία 90 δισ. δολ. και η ευρωπαϊκή αγορά γιαουρτιού 25 δισ. ευρώ. Το ελληνικoύ τύπου γιαούρτι το 2020 αντιστοιχούσε στο 8% της παγκόσμιας αγοράς (7 δισ. ευρώ), ενώ στην Ευρώπη η αξία του ελληνικού γιαουρτιού την ίδια χρονιά ήταν στα 3,5 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στην κατηγορία του παγωτού, η Κρι Κρι αποτελεί την νούμερο 2 μάρκα σε όγκο στην παραδοσιακή αγορά με μερίδιο 22,5%, ενώ διατηρεί 20.000 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά. Διαθέτει μάρκες με διψήφια μερίδια αγοράς σε όγκο και αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία παγωτού με παραγωγή στην Ελλάδα.

Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις, το 2023 η εταιρεία κατέγραψε ισχυρή διψήφια αύξηση πωλήσεων, οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 210 εκατ. ευρώ. Το πρώτο δίμηνο του 2024 οι πωλήσεις εμφανίζουν επίσης αύξηση σε αξία της τάξεως του 11% και σε όγκο 15%. Να σημειωθεί ότι η Κρι Κρι την δεκαετία 2014-2024 ολοκλήρωσε επενδύσεις που ανήλθαν στα 100 εκατ. ευρώ και κατευθύνθηκαν σε πάγιο εξοπλισμό. Μάλιστα, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην αγορά έκτασης 25 στρεμμάτων (επένδυση περίπου 1,3 εκατ. ευρώ) που γειτνίαζε με τις εγκαταστάσεις της στις Σέρρες. Επίσης, δίνοντας έμφαση στην μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος εγκατέστησε και λειτουργεί μονάδα παραγωγής βιοαερίου, η οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά ως πρώτη ύλη τα υγρά απόβλητα της εγκατάστασης παγωτού και γαλακτοκομικών, ενώ προχωρά και στην εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος φωτοβολταϊκών στις εγκαταστάσεις της.

Το 2024 αποτελεί χρονιά ορόσημο για την ελληνική γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, καθώς συμπληρώνει 70 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία πρωτοπορεί με τη δημιουργία του πρώτου θεματικού πάρκου για το παγωτό. Πρόκειται για μια επένδυση που ανήλθε στο ποσό του 1 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα αποτελέσει πόλο τουριστικής έλξης για την πόλη των Σερρών. Το «Εργοστάσιο Παγωτού», ένα φιλόξενο και βιωματικό πάρκο και μουσείο παγωτού, αποτελεί έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο 2.000 τ.μ., τμήμα ενός καθαρά σύγχρονου βιομηχανικού χώρου, όπου οι επισκέπτες θα ξεναγούνται σε έξι διαφορετικές αίθουσες ταξιδεύοντας στον χρόνο, ανακαλύπτοντας τα μυστικά του παγωτού, την ιστορία αλλά και την εξέλιξή του, ενώ θα έχουν την ευκαιρία να παρασκευάζουν και να δοκιμάζουν τη δική τους αγαπημένη γεύση στο εργαστήρι παγωτού. Το Εργοστάσιο Παγωτού πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του για το κοινό στις 12 Μαρτίου 2024 και θα προσφέρει μία μοναδική εμπειρία ξενάγησης με βιωματικό τρόπο σε οικογένειες, νέους και σχολεία τόσο από την τοπική κοινωνία όσο και από ολόκληρη την Ελλάδα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: «Βουτιά» των καθαρών κερδών που διαμορφώθηκαν στα 3,18 εκατ.

Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών στα 171,88 εκατ. ευρώ, η απόφαση της εταιρείας να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του λειτουργικού κόστους, επηρέασε σημαντικά την κερδοφορία της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Μείωση 10% στις τιμές στο αγελαδινό γάλα και γιαούρτι από 10/4

Η μείωση στις τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων της υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 3.000.000 ευρώ συνολικής αξίας, και θα πραγματοποιηθεί με έντονες προωθητικές ενέργειες που θα διαρκέσουν ολόκληρο το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Αύξηση στον τζίρο μείωση στα κέρδη λόγω αυξήσεων στην ενέργεια

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +26,6% σε αξία και +16,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +30,2%, ξεπερνώντας τα 54 εκ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Με όχημα το ελληνικό γιαούρτι συνεχίζει την ανάπτυξη των εξαγωγών της

Έχοντας ως όχημα το ελληνικό γιαούρτι αλλά και το παγωτό, η εξαγωγική δράση της εταιρείας συνεχίζει τη δυναμική της πορεία σε πάνω από 40 χώρες, σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία.